کد خبر : 29961
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 13:59
-

شمس: با قرعه راحت جام جهانی ۲۰۱۲ می توانستم تیم را اول تا سوم کنم/خسوس به فوتسال ایران خیانت کرد

شمس: با قرعه راحت جام جهانی ۲۰۱۲ می توانستم تیم را اول تا سوم کنم/خسوس به فوتسال ایران خیانت کرد
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است خسوس کاندلاس در بدترین شرایط ممکن تیم ملی ایران را ترک کرده و به نوعی به فوتسال ما خیانت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است خسوس کاندلاس در بدترین شرایط ممکن تیم ملی ایران را ترک کرده و به نوعی به فوتسال ما خیانت کرده است.

گفت‌وگوی حسین شمس را در زیر می خوانید:

* عباس ترابیان اعلام کرده از کاندلاس دل کندیم و به دنبال مربی دیگری برای هدایت تیم ملی فوتسال هستیم. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

آن زمانی که می‌گفتیم خسوس نمی‌تواند به فوتسال ما خدمت کند، ما آدم بده بودیم اما خود خسوس چون می‌دانست نمی‌تواند در تیم ما موفق شود از ایران رفت. خسوس از نیمکت تیم‌ملی ترس داشت و این ترس را به تیم منتقل می‌کرد و در فینال جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۴ دیدید که ترس او باعث شد فینال را واگذار کنیم و قهرمانی را به ژاپن بدهیم.

* اما بحث حق و حقوق عقب‌افتاده خسوس هم از طرف خود او مطرح شده؟

بحث حقوق عقب‌افتاده بهانه است. مگر حقوق کی‌روش عقب نمی‌افتد؟ پس چرا با تمام‌قوا کار می‌کند؟ خسوس در بدترین شرایط تیم‌ملی ما را رها کرد در حالیکه تا سال ۲۰۱۶ قراردادش تمدید شده بود، یعنی او اولین مربی در تاریخ فوتسال ایران بود که قراردادش از جام‌جهانی تا جام‌جهانی بعد بود اما متاسفانه این خیانت اتفاق افتاد و در آستانه مسابقات مهم آسیایی ۲۰۱۶ ازبکستان تیم را رها کرد و رفت.

* به نظر شما مربی بعدی نمی‌تواند تیم را به موفقیت برساند؟

مطمئن باشید نفر بعدی کار بسیار مشکلی دارد. اگر خارجی باشد که واویلا است چون از فوتسال ما شناخت ندارد اما مربی‌ایرانی به هر حال شناخت لازم را دارد. در هر صورت ما جام‌جهانی کلمبیا را از دست داده‌ایم.

*یعنی به جام‌جهانی کلمبیا صعود نمی‌کنیم؟

ما از آسیا به جام‌جهانی صعود می‌کنیم اما مگر اینکه معجزه شود تا تیم به شرایط آرمانی برگردد، چون خواست مردم ما این است که جزو ۴ تیم برتر جهان شویم و رسیدن به چنین جایگاهی با شرایط موجود بسیار سخت است. در حال حاضر فدراسیون حتی یک روز را هم نباید از دست بدهد و خیلی سریع مربی بعدی را انتخاب و منصوب کنند. این ۵- ۶ ماهی که فدراسیون قهر و ناز خسوس را تحمل کرد از دست دادیم و باید هر چه سریع‌تر مربی انتخاب شده و شروع به کار کند.

* بین گزینه‌های داخلی چه کسی را برای هدایت تیم ملی اصلح می‌دانید؟

به اعتقاد من چه نفر هستند که می‌توانند این بار را به منزل برسانند افرادی مثل ناصر صالح، علی رعدی، علی افضل، رضا کردی، حسین افضلی، محمد ناظم‌الشریعه می‌توانند سرمربی تیم ملی باشند. تعداد دیگری هم هستند.

* به نظر شما وحید شمسایی نمی‌تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد؟

در مورد وی هیچ اظهارنظری نمی‌کنم.

* ترابیان اعلام کرده خسوس فدراسیون ما را یک فدراسیون ورشکسته می‌دانست، به نظر شما این ضعف مدیران فوتسال ایران نیست که خسوس چنین رفتاری داشته باشد؟

عقلای فوتسال ۲- ۳ سال است گوشزد می‌کنند خسوس به درد فوتسال ما نمی‌خورد. متاسفانه لج و لجبازی‌ها باعث شد او به کارش ادامه دهد. امروز ارگان‌های نظارتی باید مرور کنند این لج و لجبازی‌ها چطور و از سوی چه کسی بوده که به قول ترابیان«خسوس فدراسیون ما را یک فدراسیون ورشکسته خوانده است». خسوس یک مربی پروازی بود و حتی وارد کشور ما نمی‌شد چون یکسری بازیکن بودند که تحت هر شرایطی دعوت می‌شدند و او حتی لیگ ما را نمی‌دید. خسوس به ما توهین کرد و مطمئن هستم شکایت می‌کند و پولش را می‌گیرد و به ریش ما هم می‌خندد.

* امکان بازگشت شما به تیم ملی وجود دارد؟

نه، چنین امکانی وجود ندارد. این سوال را هر روز مردم در کوچه و خیابان از من می‌پرسند و من مانده‌ام جواب مردم را چه بدهم. من حاضر به انجام کار برای تیم‌ملی مملکتم هستم و با افتخار به تیم‌ملی کشورم خدمت می‌کنم اما آن کسی که باید از من دعوت کند هیچ حرکتی انجام نمی‌دهد. الان ۵ سال است از تیم‌ملی دور مانده‌ام و آرزوهایم که جام‌جهانی ۲۰۱۲ تایلند بود را نتوانستم به واقعیت تبدیل کنم. متاسفانه این فرصت را از من گرفتند و برای همیشه نزد مردم سرافکنده و شرمنده‌ام که نتوانستم تیم‌ملی را در جام‌جهانی ۲۰۱۲ تایلند به مقام اول تا سوم دنیا برسانم. با آن قرعه راحتی که داشتیم می‌توانستیم اول تا سوم دنیا شویم. مسئولان این اتفاقات را هرگز نمی‌بخشم که مردم را در حسرت چنین افتخارات بزرگی گذاشتند. بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۲ تایلند والیبال جای فوتسال را گرفت و فوتسال ورزش درجه چندم ما شد. به نظرم جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا فرصتی است تا بتوانیم دوباره فوتسال ایران را در جامعه و دنیا مطرح کنیم.

منبع:ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

فکر کرده تیم ملی هم دبیری که بره سومش کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نام ... سه شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

رضاکردی رو خوب اومدی خخخخخخ اکثر این مربیا ی کارنامه موفق نسبی دارن ولی این بابا به غیراز رفاقت با شما و پاچه خواری چه سابقه و کارنامه ای داره اقای شمس بااین اظهارنظرات توقع داری مسوولیتم بهت بدن!!!!!!!!!!رفاقت باشه وقتی کردی میزبانت قم فوتسال ایران جایگاهش بالاتراز دوستی شماس

تبريزي چهارشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۱۹

متاسفم برای فوتسال که چه آقایانی برای فوتسال تصمیم می گیرند کسانی که کارنامه خیانت آنها برای همه آشکار است

نام... چهارشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۴۴

جناب شمس!!! متاسفانه بعد از سال ۲۰۰۸ که در تیم ملی موفق بودید راه خود را به اشتباه انتخاب کردید و بجای افزایش دانش خود به حاشیه پرداختید و با تخریب دیگران به دنبال این بودید که خود را نفر اول فوتسال معرفی کنید و حاشیه های بسیاری برای خودتان و تیم ملی درست کردید از سوی مدیران وقت کنار گذاشته شدید وبعد از آن بجای اصلاح رفتار و گفتار خود متاسفانه بدترین و کصیف ترین راه را که تخریب فوتسال و مربیان شاغل در ان بود را دز پیش گرفتید که نتیجه این بود که شما از یک مربی بین الملی در سال ۲۰۱۰ اکنون به یک مربی درجه ۲ داخلی تبدیل شده اید که حتی توانایی اداره یک تیم لیگ برتری را هم ندارد! اگر مروری به اشتباهات گذشته خود بکنید متوجه دلایل این سقوط خواهید شد!! ۱- بعد از کنار گذاشته شدن از تیم ملی به جای فعالیت در فوتسال به کار های حاشیه ای پرداختید از نتایج آن جریان گیتی پسند و موارد مشابه ۲- تخریب تیم ملی و کمیته فو.تسال که باعث عقب ماندگی فوتیال این کشور شد ۳- حرکات و مصاحبه های غیراخلاقی و غیر فنی که شما را در سراشیبی سقوط قرار داد ۴- عدم مربیگری و عدم تمرکز روی فعالیت های فوتسال باعث ضعف شما در کار مربیگری شد و باعث شد با وجود ان همه ادعا !!! حتی نتوانید تیم پر مهره و خوب دبیری را به فینال باشگاه های آسیا برسانید چه برسد قهومانی آسیا!!! و در پی آن تیم یک دست مس را مانند خود به حاشیه بردید و باعث شدید امسال از نام شما برای مربیگری بگذرند!! ۵- مصاحبه های جنجالی و ایجاد حاشیه برای تمام شاگردان خود از جمله صانعی در تیم ملی – شمسایی و اصغری مقدم در تیم های باشگاهی ۶- بازی با افکار عمومی در مقاطع حساس مانند امروز که من با تیم ملی فلان نتایج را میگیرم یا با اسم بردن چند مربی بدنبال بازی با افکار عمومی هستید و چون هیچ کدام واقعیت ندارد روز به روز به سیر نزولی شما منتهی میشود بهتر است بجای این مصاحبه های پوچ و تو خالی هر چه سریعتر به خودتان برگردید و رفتار و گفتار خودتان را اصلاح کنید وگرنه به همین سیر قهقرایی خود در مربیگری ادامه خواهید داد و مطمئن باشید مردم و اهالی فوتسال حرف راست و دروغ را بدرستی تشخیص میدهند!!