کد خبر : 29971
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 16:10
-

وقتی خسوس به همکاری علاقه ندارد و ما اصرار داریم!

وقتی خسوس به همکاری علاقه ندارد و ما اصرار داریم!
تیم ملی فوتسال ایران 5 ماه است که سرمربی ندارد و این در حالی است که مسئولان کمیته فوتسال در آستانه مسابقات مهم در سال 94 همچنان به بازگشت خسوس دل بسته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران ۵ ماه است که سرمربی ندارد و این در حالی است که مسئولان کمیته فوتسال در آستانه مسابقات مهم در سال ۹۴ همچنان به بازگشت خسوس دل بسته‌اند.

در تاریخ تیم ملی فوتسال ایران مربیانی حضور داشته‌اند که توانسته‌اند در اندازه‌های خود افتخاراتی را به دست آورند. از سال ۱۹۹۲ که با محمد مایلی‌کهن به رتبه چهارم جام‌جهانی فوتسال دست یافتیم تا سال ۲۰۰۸ که با حسین شمس با تساوی مقابل ایتالیا پنجم شدیم، همواره مربیان کاربلدی در فوتسال‌مان داشته‌ایم.

در سال ۲۰۰۸ شمس با اضافه کردن چند بازیکن جوان و داشتن چند بازیکن با تجربه مانند وحید شمسایی که در اوج فوتبال خود به سر می‌برد و محمد کشاورز، محمد طاهری، مصطفی نظری و … مسابقات جام جهانی برزیل را آغاز کرد. این در حالی بود که ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها به میزبانی تایوان با دو شکست و یک پیروزی از گروه خود حذف شده بود و تیم برجسته‌ای در این رقابت‌ها محسوب نمی‌شد. ایران در این جام در جایگاه پنجم قرار گرفت تا نسل طلایی ایران حسرت ایستادن روی سکو را در دل داشته باشد.

بعد از سال ۲۰۱۱ که صانعی با تیم ملی موفق نبود، این بار نوبت به مربی اسپانیایی رسید و او که مدتی به عنوان مدیر فنی فوتسال ایران کار می‌کرد و نسبت به فوتسال ایران به شناخت دست یافته بود با وجود انتقادهای فراوان، سکان هدایت ایران را در دست گرفت. خسوس در اولین گام با کنار گذاشتن شمسایی وارد رقابت‌های جام جهانی شد و در مرحله یک هشتم نهایی با شکست مقابل کلمبیا حذف شد. این پایان کار نبود و او محمد طاهری، محمد کشاورز و مصطفی نظری را هم از اردوهای بعدی خط زد.

مربی اسپانیایی این بار برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های فوتسال ۲۰۱۴ آسیا برنامه بلندمدتی تدارک دید و با شکست مقابل ژاپن و قرار گرفتن در رتبه دوم، انتظار ایرانی‌ها برای قهرمانی در آسیا را به شش سال افزایش داد. این اتفاقات برای قطع همکاری خسوس کافی نبود و او در ادامه با حمایت همه جانبه رییس کمیته فوتسال مواجه شد. بعد از گذشت چند ماه و بازی‌های دوستانه ایران با اسلوونی و کرواسی، خسوس همراه تیم ملی به ایران بازنگشت. بعد از این بود که صحبت‌های ضد و نقیض افتخاری برای بازگشت خسوس به ایران آغاز شد.

در این مدت که هجمه زیادی به واسطه نتایج ضعیف و عدم بازگشت به ایران علیه مربی اسپانیایی آغاز شد، افتخاری او را بهترین گزینه برای هدایت ایران عنوان می‌کرد و دلیل این کار را شناخت او بر فوتسال ایران می‌دانست. رییس کمیته فوتسال در دوران غیبت او اظهار می‌کرد که خسوس به مرخصی رفته اما مرخصی‌های این مربی اسپانیایی پایانی نداشت تا از آخرین روز حضور او در ایران بیش از پنج ماه بگذرد.

در پی این غیبت‌ها بود که مشخص شد خسوس خواستار طلب مالی و قراداد جدید از سوی کمیته فوتسال است. افتخاری در گفت‌وگویی با بیان اینکه تعلل بیش از این جایز نیست چرا که تیم ملی در آستانه جام ملت‌های ۲۰۱۵ ازبکستان است، ترابیان را مسئول مذاکره با کاندلاس تعیین کرد و رییس کمیته فنی هم در اولین تماس موضع کمیته را به مربی اسپانیایی منتقل کرد.

بعد از چند روز مذاکره، ترابیان با بیان اینکه نمی‌توانستیم شروط خسوس را بپذیریم به ایسنا گفت: “خسوس در ایمیلی که برای ما فرستاده بود خواستار پرداخت طلب خود در مدت سه روز و تهیه بلیت برگشت به اروپا در صورت پرداخت نشدن باقی مانده قراردادش شده بود. واقعیت این است که ما هم نمی‌توانستیم چنین شرط و شروطی را بپذیریم و این کار ما را در تنگنا قرار می‌داد”.

در پی این گفتگو بود که ترابیان از قطع همکاری خسوس با ایران خبر داد و اعلام کرد که در آستانه جام ملت‌ها باید سریعا سرمربی تیم ملی تعیین شود. به نظر می‌رسید که در چند روز آینده سرمربی جدید از سوی کمیته فوتسال معرفی شود اما رییس کمیته فوتسال هنوز هم از خسوس دل نکنده و در اظهار نظر آخر خود گفت: “به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی امتیازات بیشتری را به خسوس بدهیم تا این مربی کارش را با تیم ملی فوتسال ایران ادامه دهد؛ امتیازاتی مانند پرداخت معوقات و تنظیم قرارداد جدید”.

با توجه به بی علاقگی خسوس به بازگشت و کارنامه نه چندان راضی کننده او، امیدواری رییس کمیته فوتسال تعجب جامعه فوتسال را بر انگیخته است. ترابیان نیز در آخرین صحبت خود با بیان اینکه آقایان چه چیزی را می‌خواهند ثابت کنند، گفت: کارهایی صورت می‌گیرد که نمی‌دانم هدف از آن چیست. خسوس در ایمیل‌هایی که به من زده بود، عدم علاقه‌اش برای کار کردن در تیم ملی را نشان داده بود.

در سال ۹۴ کمیته فوتسال و تیم ملی یکی از سال‌های پر کار خود را در پیش دارد و از دست دادن زمان برای تعیین سرمربی تیم ملی و آماده‌سازی این تیم برای رقابت‌های مختلف به یکی از نگرانی‌های جامعه فوتسال تبدیل شده است.
منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حسین سه شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

نویسنده این مطلب یک اشتباه فاحش داشت وتصور کرده که خسوس سرمربی تیم در جام جهانی گذشته بوده که اینطور نبوده …من نمیفهم .خسوس حتی اگه بهترین مربی دنیا هم باشه وقتی دلش نمیکشه این منت کشیها برای چی هست!در طول برگزاری لیگ پارسال خسوس کجا بود؟دستیاراش که با تیم خودشون مشغول بودند وخیلیها بدید نیومدند ونتیجه شد همش ارائه لیست تکراری….حدس میزنم مربی جدید هرکی باشه انگیزه بازیکنهای مختلف تیمهای لیگی بیشتر بشه ولیگ برتری رو تو فصل پیش رو شاهد هستیم