کد خبر : 30607
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 خرداد 1394 - 15:27
-

اختلاف در شورای شهر البرز برای حمایت از تیم مقاومت

اختلاف در شورای شهر البرز برای حمایت از تیم مقاومت
در جلسه امروز شورای شهر البرز بر سر حمایت از تیم مقاومت اختلاف به وجود آمد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جلسه شورای شهر البرز امروز برگزار شد.در ابتدای جلسه ،سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در مورد کمک به تیم فوتسال مقاومت البرز توضیح داد: این تیم تنها نماینده استان در لیگ برتر فوتسال است و بر اساس صحبت هایی که میان مدیران این تیم و شهرداری کرج صورت گرفته ،بیا ن شده است که نام تیم از مقاومت البرز به مقاومت شهرداری کرج تغییر نام یافته و این تقاضای معاونت فرهنگی شهرداری است .همچنین در این دستور ذکر شده است تا یک نفر از اعضای شورا و نفری دیگر از اداره کل ورزش استان البرز به عنوان نمایندگان این دو نهاد، در هیات مدیره این تیم حضور یابند.
رضا شریفی رییس کمیسیون بر نامه و بودجه شورای شهربا اعلام مخالفت در خصوص طرح مذکوربیان داشت: شورا نباید به سراغ تیم داری برود و رسالت ما این نیست ، در شورای سوم تجربه ی بسیار نا موفقی در این زمینه داشته و ۱۷۰ میلیون تومان برای تیمی خرج کردیم که نفهمیدیم آخر عاقبت این کار چه شد؟ مدیریت شهری باید بحث ورزش های همگانی مانند ورزش های محلاتی که عموم مردم در آن حضور دارند را دنبال کند.
وی ادامه داد:. پیشنهاد این است که بودجه برای کل ورزش باشد و بهتر است از همین بتدای کار،جلوی چنین پیشنهاداتی گرفته شود ؛ زیرا طبعات بعدی برای شهرداری خواهد شد. همچنین برای تامین بودجه این تیم سپاه به اندازه کافی بودجه و توان دارد که باشگاهش را نگه دارد و نیاز به کمک شورا نیست و اگر قرار باشد شورا کاری انجام دهد به ورزشی مانند تکواندو کمک می کند که دارای مقام آفرینی و کسب مدال است.
مجید کاویانی عضو دیگر شورای شهر نیز بیان داشت:سال گذشته اعتباری برای تاسیس باشگاه فرهنگی-ورزشی اختصاص یافت ،اما شهرداری بعد از مدتی نتوانست آن را تاسیس کند. در خصوص این طرح،تحلیل این است که در کرج هیچ حوزه اقتصادی فعالی نیست که بتواند ورزش را حمایت کند و در راستای هویت بخشی به ورزش شهراست که این پیشنهاد از سوی رییس کمسیون دنبال می شود.
وی ادامه داد:اگر قرار است شورا عضو هیات مدیره تیم مقاومت باشد،باز هم موضوع تیم داری مطرح است و شاید سال بعد مالک تیم نخواهد آنجا را نگه دارد،در نتیجه ما می مانیم و یک تیم منحل شده.پس بهتر است به پتانسیل های دیگر در سایر ورزشها پرداخته شود .
بهنام محمودی از دیگراعضایی شورای شهر با اشاره به اینکه ورزش در جامعه محبوب است توضیح داد: اعضای شورا در خصوص بحث ورزش با دست پس می زنند ، با پا پیش می کشند. شهرداری بزرگترین بیت المال را در اختیار دارد که می توان ۵۰ درصد آن را به ورزش اختصاص داد یا حتی می توان نیمی از بودجه ماده ۱۷ را برای بحث ورزش کنار گذاشت ؛چرا که تبعات فرهنگی و اجتماعی این امر بسیار زیاد است ،اما متاسفانه ما همیشه به فکر بازدهی خود از امور مربوطه هستیم.
وی ادامه داد: در شهرهای دیگر برای ورزش هزینه های بسیاری می شود اما در کرج ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه عمرانی مانند پل حصارک هزینه می شود اما برای ورزش که خروجی زیادی دارد تصمیم درستی گرفته نمی شود.
مریم قهرمانی صارم عضو دیگر شورا نیز با توضیح اینکه شورا به پرداختن ورزش را امری ضروری می داندافزود: موضوع مهم این است که نباید رسالت اصلی شورا را فراموش شود. رسالت اصلی ما این است که در امر ورزش برای تمامی هیات ها اقداماتی انجام داده و به عنوان مدیریت شهری سالن ها را مجهز کرده و در اختیار مردم قرار دهیم. اما در خصوص بحث تیم های ورزشی این اقدام خود بودجه مستقل استانی در نظر گرفته شده دارد که از می توان از میزان ۱۵ میلیارد تومان بودجه استانی آن را پرداخت کرد.
حمیدرضا ابوالحسنی عضو دیگر شورای شهردراین خصوص اظهار داشت: بحث باشگاه و باشگاه داری برای شورا پذیرفته نیست؛ چرا که در شورا کمیسیون ورزش و سلامت را ایجاد کرده و خود نیز آن را منحل کردیم. اگر اعتقاد به حمایت است باید این کمیسیون را تقویت می کردیم، همچنین ما ۷۰ هیئت ورزشی داریم که اگر قرار باشد بدون تحقیق و چارچوب خاصی تنها به یک تیم یا هیات مانند کشتی کمک کرده و در قالب آن به نتایج ضعیفی در مسابقات دست یابیم ، مانند نتیجه ای که در مسابقات اخیر کشتی با عنوان گرامیداشت زنده یاد سلیمانی کسب کردیم.بهتر است که این حمایت ها ازهیات های ورزشی انجام شود که دارایی مدال آفرینیی هستند .
محمود دادگو رئیس شورای شهر با توضیح اینکه این تیم تنها تیم حاضردر فوتسال از استان البرز است بیان داشت: در صحبت هایی که با مدیریت آنجا داشتم مطرح شد حیف است که این تیم منحل شود و لذا تقاضای کمک از شورای شهر می شود، در نتیجه درخواست می کنم که در شورا تصمیم گرفته شود تا در حد لازم به تیم مربوطه کمک شده و جلوی منحل شدن یا سقوط آن به دسته پایین تر گرفته شود. همچنین نیاز است لایحه ای تنظیم و به هر نحوی که کمیسیون فرهنگی لازم می داند بندهایی در این لایحه ذکر شده و سپس در مورد آن تصمیم گیری شود.

منبع:خبرآنلاین البرز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حسنی سه شنبه , ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

اقای محمودی و دوستانشوم دقت کنید دوباره اشتباه عمدی نکنید به جرات میگم که فوتسال پرطرفدار ترین ورزش در کرج هستش و جوانان بسیاری این ورزش را انجام میدهند از اماتور تا حرفه ای ….بازیکنهای بسیاری از کرج در لیگهای برتر و دسته اول و دسته دوم کشور… مشغول به بازی هستند..با هزینه برای فوتسال قشر عظیمی از جوانان دلگم میشن..این دور ریختن اعتبار نیست برادر..شاید یکی از معدود تصمیمات درست شورای شهر کرج حمایت از فوتسال مقاومت بود..ولی انگار اشخاصی هستند که فقط به فکر والیبال هستن که اونم خیلی خوبه ولی وقتی یک تیم با اصالت کرجی داشته باشیم و نه سایپا که فقط زمین مسابقه اش کرج هستش..

کرجی چهارشنبه , ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

سلام
دوستان شورای شهر کرج فرصت سوزی نکنید و ورزش اول این استان رو حمایت کنید و شک نکنید اگر این حمایت رو از این تیم بگیرید ورزش اول این استان نابود خواهد شد سال گذشته مدیر کل ورزش و جوانان تمام توان خودش رو گذاشت و بچه های بی ادعای این تیم با تمام توان و بدون هیچ چشم داشتی تیم رو تو لیگ برتر که خیلی ها آرزوش رو دارن نگه داشتن شهرهای دیگه برای رسیدن به این نقطه میلیلردها هزینه میکنن ولی ما داریم دو دستی واسه نابودی این تیم هر کاری میکنیم دست به کار بشین تا دیر نشده چون بعدا باید غصه داشته هامون رو بخوریم