کد خبر : 30906
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:01
-

فرار مالیاتی، معضل جدید فوتسال!

فرار مالیاتی، معضل جدید فوتسال!
بعد از تبانی و جادوگری، حالا فوتسالی ها شاهکار جدیدی رو کرده اند: فرار مالیاتی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با توجه به اینکه امسال قرار شده است بازیکنان، ۳۰ درصد از قرارداد جدید خود را بابت حق رشد و تسویه مالی در اختیار باشگاه قبلی خود بگذارند، دور زدن ها و پرداخت های زیر میزی در فوتسال هم همچون فوتبال در حال افزایش است. مسئولان فدراسیون فوتبال در رشته فوتبال در اوایل این پدیده که توسط برخی از مدیران برای فرارهای مالیاتی و … را نادیده گرفتند بعدها با قراردادن سقف قرارداد و چک کردن حساب بازیکنان و … در صدد رفع این معضل برآمدند ولی نتوانستند در این کار زیاد موفق باشند.

متاسفانه اکنون فوتسال کشورمان هم دارد راه چند سال پیش فوتبال را می رود و مدیران برای فرار مالیاتی دست به کارهای غیر اخلاقی می زنند و آنچه که در قرارداد چهاربرگی فدراسیون و قرارداد داخلی خود منعقد می کنند همخوانی ندارد. این کار جز این که به نفع آقای مدیرعامل باشد سود دیگری برای فوتسال کشورمان ندارد.

از معایب این کار که در فصل گذشته گریبان گیر بازیکنان یکی-دو تیم لیگ برتری شد عدم دریافت کامل مطالبات بازیکن از باشگاه بود. با توجه به آیین نامه فدراسیون، بازیکن نمی توانست روی قرارداد داخلی خود شکایت کند و چون مدیران باشگاه از این موضوع اطلاع داشتند دیگر به فکر پرداخت پول بازیکن نبودند.

در مورد این موضوع از دفتر مقام معظم رهبری هم سوال کردیم که در زیر پاسخ ایشان را به این موضوع می بینید:

س:بعضی از افراد و شرکتها و مؤسسات خصوصی و دولتی برای فرار از پرداخت مالیات و عوارضی که دولت مستحق دریافت آن است، از راههای مختلف مبادرت به مخفی کردن بعضی از حقایق می ‏کنند، آیا این کار برای آنان جایز است؟

ج: خودداری کردن از اجرای قوانین دولت جمهوری اسلامی و عدم پرداخت مالیات وعوارض و سایر حقوق قانونی دولت اسلامی برای هیچکس جایز نیست.

فرار مالیاتی برخی از تیم های دولتی و خصوصی یک از پدیده های زشتی است که توسط برخی مدیران به ارزش تبدیل می شود و رواج دادن یک فرهنگ غلط در جامعه می تواند اثرات مخرب و زیان باری داشته باشد که در دراز مدت می تواند جبران ناپذیر شود.

پایگاه خبری فوتسال ایران با همکاری چند بازیکن و مدارکی که در دست دارد مکاتباتی را با سازمان بازرسی کل کشور، اداره مالیات و فدراسیون فوتبال انجام داده است و امیدواریم این نهادها به زودی مدیران متخلف که به اصرار و فریب بازیکنان و مربیان، دست به این کار می زنند را معرفی شوند تا گامی مهم در پاک کردن فوتسال کشور بردارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲:۰۵

اقای نجفی مدیرعامل محترم تیم مس سونگون خوب در این مورد دقت کنید
لطفا قرارداد بازیکنان جدید خود را واقعی ثبت نموده و حق رشد تیمهای سابق بازیکنان خود را کامل بدهید
وگرنه حق الناس گردن شما می ماند

نام ... دوشنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۳۷

هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد

بازیکن گیتی دوشنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴

یتی پسسسند و آقای طاهری گل سر سبد این موضوع هستند

نام ... دوشنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

این موارد که چیزی نیست اگه کمی توی فوتسال باشید خواهید دید بخصوص توی تیمهای مثلا بزرگ چه خبره ؟