کد خبر : 144180
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 10:36
-

ویتسل: به فوتسال بیشتر از فوتبال علاقه داشتم/بازی در فوتسال از نظر تکنیکی کمک زیادی به یک فرد می کند

ویتسل: به فوتسال بیشتر از فوتبال علاقه داشتم/بازی در فوتسال از نظر تکنیکی کمک زیادی به یک فرد می کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هافبک بلژیکی بورسیا دورتموند از تاثیر بازی در فوتسال برای موفقیت اش در فوتبال می گوید . اکسل ویتسل، هافبک دورتموند مصاحبه مفصلی با وبسایت بوندس لیگا انجام داده  است. صحبت های او را می خوانید: اکسل، چگونه و چرا برای اولین به فوتبال روی آوردی؟  در ابتدای صحبتم اعلام می

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هافبک بلژیکی بورسیا دورتموند از تاثیر بازی در فوتسال برای موفقیت اش در فوتبال می گوید .

اکسل ویتسل، هافبک دورتموند مصاحبه مفصلی با وبسایت بوندس لیگا انجام داده  است. صحبت های او را می خوانید:

اکسل، چگونه و چرا برای اولین به فوتبال روی آوردی؟ 

در ابتدای صحبتم اعلام می کنم که در لیژ متولد شدم. با والدینم در منطقه Vottem زندگی می کردیم که شهر بسیار کوچکی محسوب می شود. در ۴ سالگی، کارم را در FC Vottem آغاز کردم که تیمی کوچک در این شهر کوچک بود. در ۴ سالگی، فقط قادر بودم بازی های دوستانه را انجام دهم و تمرین کنم زیرا سن بسیار پایینی داشتم. پدرم نیز فوتبال بازی می کرد البته نه در سطحی بالا بلکه در سطحی پایین تر. بنابراین همیشه آخر هفته ها برای بازی های پدرم در کنار او بودم و مسابقاتش را می دیدم. پدرم همچنین فوتسال را نیز به طور حرفه ای و در لیگ دسته اول بلژیک برای ۱۲ سال بازی کرد. در آغاز به فوتسال بیشتر از فوتبال علاقه داشتم و دلیلش را نمی دانم. همیشه با پدرم بودم و او به من می گفت تو در فوتبال آینده دار تر هستی تا در فوتسال. زیرا سطح دسته اول فوتبال و فوتسال در بلژیک تفاوت زیادی با هم دارند و فوتبال از فوتسال معروف تر است. سپس وقتی ۹ ساله بودم به استاندارد لیژ آمدم. 

اکسل حالا که فوتبالیست حرفه ای هستی آیا فکر می کنی بازی کردن فوتسال از سنین کم برای تو مفید بوده است؟ 

بله به من کمک کرد زیرا فوتسال در ابتدا نسبت به فوتبال بیشتر به تکنیک مربوط است. همیشه بازی پدرم که در سنین رشد، الهام بخشم بود را تماشا می کردم و در زمین های سرپوشیده فوتسال و همچنین در خیابان در کنار دوستانم به بازی کردن مشغول می شدم. با اتمام مدرسه فورا کیف خود را رها می کردم و به پدر و مادر خود می گفتم که می روم تا فوتبال بازی کنم و همیشه آخر هفته ها اینگونه بود. فکر می کنم بازی کردن فوتسال و همچنین بازی در خیابان (فوتبال خیابانی) می تواند از نظر تکنیکی کمک زیادی به یک فرد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.