کد خبر : 146007
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 - 13:35
-

دختران فوتسال با آقای خاص به دنبال هت تریک!

دختران فوتسال با آقای خاص به دنبال هت تریک!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال بانوان ایران پس از یک سال وقفه، با معرفی کادرفنی جدید اردوهای آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ کویت کلید خواهد زد. شاید برای توصیف قدرت فوتسال بانوان ایران در سطح آسیا، بتوان از لقب “پادشاه آسیا” استفاده کرد اما خیلی زود باید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال بانوان ایران پس از یک سال وقفه، با معرفی کادرفنی جدید اردوهای آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ کویت کلید خواهد زد.

شاید برای توصیف قدرت فوتسال بانوان ایران در سطح آسیا، بتوان از لقب “پادشاه آسیا” استفاده کرد اما خیلی زود باید با گله و شکایت گفت که پادشاه آسیا در خواب زمستانی مدیران فدراسیون فوتبال، چند قدمی بیشتر تا نابودی کامل فاصله نداشت! آری، درست در روزگاری که رقیبان‌ ما همچون چین، ژاپن و حتی کویت خودشان را برای رسیدن به عنوانی که دو دوره متوالی دختران ایران زمین با تحقیر ژاپن و سایر مدعیان آسیایی به دست آورده بودند، تا دندان مسلح می‌کردند و با برگزاری اردوهای متوالی در فاصله یک سال از برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۰ کویت، برای آماده سازی و شرکت در تورنمنت های مختلف زنگ خطر را برای تیم ملی ما به صدا در آوردند.

زنگ خطری که مدیران ما را دیر از خواب زمستانی بیدار کرد اما توانست نقش نوشدارو را این‌بار پیش از مرگ سهراب ایفا کند؛ انتصاب شهناز یاری به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در فاصله ۹ ماه تا برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا، اولین اقدام جدی تیم ملی پس از تعطیلی یک ساله اردوهای ملی بود. یاری که با شروط ویژه و البته کلیدی و ارزشمند سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، خیلی زود فاطمه شریف دستیار پیشین خود در تیم ملی جوانان و باشگاه نامی نو اصفهان را به عنوان دستیار نخست خود معرفی کرد تا بیش از این زمان برای برنامه ریزی و آماده سازی تیم ملی به هدر نرود.

سرمربی پرافتخار فوتسال ایران که به عنوان یکی از مربیان جوانگرا در فوتسال ما شهرت دارد، چند روز پیش نخستین لیست رسمی خود در دوره جدید حضور در تیم ملی را معرفی کرد که لیست معرفی شده از سوی او، تهی از نام بزرگان و باتجربه‌های دو دوره قبلی تیم‌مان بود و به نظر می‌رسد یاری قصد دارد در اردوهای اولیه، جوانان فوق‌العاده آماده لیگ‌مان را محک بزند و از میان آنها گزینشی را انجام دهد؛ از اقبال خوشِ یاری، لیگ برتر فوتسال بانوان در دوره پانزدهم به لحاظ سطح فنی مسابقات در شرایط ایده‌آل به سر می‌برد و چند جین جوان باانگیزه و مستعد در کارخانه بازیکن سازی لیگ برتر تولید و معرفی شده‌اند که انتخاب از میان آنها، کار بسیار دشواری برای سرمربی ۴۱ ساله به نظر می‌رسد.

در کنار حضور درخشان جوانان مستعد در لیگ برتر فوتسال بانوان که حضورشان در نخستین لیست اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام ملتهای آسیا ۲۰۲۰ حسابی پررنگ است، خوشبختانه باتجربه‌های تیم ملی که سابقه دو دوره قهرمانی متوالی آسیا را در کارنامه خود دارند هم در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برند؛ سارا شیربیگی که خانم گل آسیاست و حالا در لیگ‌ هم برای دومین فصل متوالی مدعی نخست کفش طلاست. نسیمه غلامی و فرشته کریمی دو کاپیتان ارزنده تیم ملی که هر دو در اوج آمادگی، یکی برای مشهدی‌ها توپ می‌زند و دیگری با گذراندن دوران کوتاه مصدومیت، خود را کم کم آماده بازگشت به میادین برای خودروسازان پایتخت می‌کند. در کنار شیربیگی، غلامی و کریمی ستارگانی همچون فرزانه توسلی، آرزو صدقیانی‌زاده، فاطمه اعتدادی و فهیمه زارعی و خواهران کریمی نسب هم روزگار خوبی را در لیگ پانزدهم سپری می‌کنند تا همه چیز برای شکل گیری یک تیم ملی رویایی برای هتریک قهرمانی در آسیا فراهم باشد.

به احتمال قوی، محمدرضا حیدریان کاپیتان سابق، خوش‌نام و بااخلاق تیم ملی فوتسال ایران هم که یکی از سرآمدان فوتسال ایران در آسیا و دنیا به شمار می‌رود هم قرار است به عنوان مدیر فنی کادرفنی تیم ملی فوتسال بانوان را تکمیل کند و جایگزین علی رعدی شود؛ اتفاقی خود می‌تواند ایجاد کننده پل ارتباطی برای انتقال تجربیات ارزنده حیدریان به بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی باشد چرا که حیدریان به عنوان یکی از ارزشمندترین بازیکنان فوتسال آسیا با حضور در بیش از ۱۰ تورنمنت آسیایی و جهانی، از تجربه کافی برخوردار است تا بتواند تیم را به لحاظ روحی – روانی آماده کند و ذهنیت بازیکنان را از آشفتگی و شاید ترس رویارویی با رقبای بزرگ، خالی کند.

با این اوصاف تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای ثبت هتریک قهرمانی در آسیا، شاید زمان کافی برای آماده سازی را نسبت به رقبا نداشته باشد اما در عوض، کادرفنی مجربی با حضور یاری، شریف و احتمالا حیدریان در کنار ترکیبی آماده از بازیکنان جوان و مستعد و باتجربه‌هایی که می‌خواهند کارنامه درخشان دوران بازیگری‌شان را با هتریک قهرمانی در آسیا تکمیل کنند، دارد. رویای سومین قهرمانی در آسیاست که می‌تواند خود برگ زرین برنده تیم ملی ما در رویارویی با رقبا باشد و به امید آن‌که تیرماه ۹۹ و با میزبانی احتمالی کویت، دوباره روی سکو نخست فریاد شیردختران ایران‌زمین به غرش در آید چرا که معجونی از کادرفنی مجرب، ستاره های باتجربه و جوانان با انگیزه چنین رویای شیرینی را به همه ما وعده می‌دهد تا سومین قهرمانی متوالی در آسیا را جشن بگیریم.

منبع:ورزش ۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.