کد خبر : 146534
تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1398 - 13:34
-

ناظم‌الشریعه:‌ جذب بازیکنان فوتسال زیر ۲۰ سال به کشورهای دیگر فاجعه است

ناظم‌الشریعه:‌ جذب بازیکنان فوتسال زیر ۲۰ سال به کشورهای دیگر فاجعه است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سیدمحمد ناظم‌الشریعه درباره اینکه آیا این موضوع صحت دارد که امسال چند نفر از بازیکنان فوتسال  به دلیل شرایط بد اقتصادی لیگ و باشگاه‌ها جذب تیم ملی آذربایجان و.. شدند و اینکه برخی از کشورها با وعده بهتر شدن شرایط مالی و دادن پاسپورت  به دنبال جذب بازیکنان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سیدمحمد ناظم‌الشریعه درباره اینکه آیا این موضوع صحت دارد که امسال چند نفر از بازیکنان فوتسال  به دلیل شرایط بد اقتصادی لیگ و باشگاه‌ها جذب تیم ملی آذربایجان و.. شدند و اینکه برخی از کشورها با وعده بهتر شدن شرایط مالی و دادن پاسپورت  به دنبال جذب بازیکنان زیر ۲۰ فوتسال سال ایران هستند، گفت:‌ متأسفانه این موضوع صحت دارد و علاوه بر بازیکنان بزرگسال در حال حاضر کشورهایی که به دنبال توسعه فوتسال خود بوده به دنبال بازیکنان زیر ۲۰  سال هم هستند که با وعده تابعیت و شرایط مالی بهتر جذب این کشورها می‌شوند. می‌توان گفت این یک فاجعه برای فوتسال ایران است.

وی افزود: متأسفانه مسائل اقتصادی لیگ و باشگاه‌ها به گونه‌ای شده که اکثر بازیکنان به خاطر وضعیت اقتصادی تصمیم به کوچ از ایران می‌گیرند و جذب کشورهایی می‌شوند که از نظر اقتصادی خوب هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: با توجه به اینکه کشور و باشگاه‌ها برای بازیکنان هزینه‌های زیادی کرده‌اند و این بازیکنان با وعده تابعیت و وضعیت مالی بهتر به کشورهای دیگر می‌روند برای جامعه فوتسال و کشور فاجعه‌بار بوده و نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد. ظرفیت بازیکن‌سازی ایران خیلی از سطح آسیا فراتر است و فدراسیون فوتبال باید در این مورد فکری کند تا این بازیکنان به راحتی جذب دیگر کشورها نشوند و باید هرچه سریع‌تر به دنبال یک راهکار جامع بود و موضوع را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: این موضوع خیلی بد است و ما نباید بازیکنانی که باشگاه‌ها و کشور این همه هزینه برای آنها پرداخت کرده‌ بگذاریم راحتی جذب دیگر کشورها شوند. ظرفیت بازیکن‌سازی ایران خیلی از سطح آسیا فراتر است و فدارسیون فوتبال باید شرایطی فراهم کند تا این بازیکنان به راحتی جذب دیگر کشورها نشوند. من فکر می‌کنم باید فدراسیون فوتبال به دنبال یک راهکاری باشد که این موضوع هرچه سریع‌تر حل شود.

ناظم‌الشریعه همچنین در مورد انصراف اوکراین از مسابقات چهار جانبه مشهد که قرار بود بین تیم‌های اوکراین، بلاروس، ایران و اسلوواکی برگزار شود، گفت: این موضوع صحت دارد و اوکراین انصراف خودش را در حال حاضر اعلام کرده است و من فکر می‌کنم به خاطر هم‌گروهی این تیم با بلاروس است. البته فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال به دنبال یک جایگزین هستند. در صورتی که جایگزینی پیدا نشود مجبور هستیم این بازی‌ها را سه‌جانبه برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد آخرین اردو برگزار شده تیم ملی فوتسال گفت: اردوی خوبی بود و ما توانستیم بازیکنان جوان را یک بار دیگر محک بزنیم. در این اردو بازیکنان لژیونر حضور نداشتند و طبق تصمیم کادر فنی قرار است قبل از تورنمنت مشهد ما آخرین اردوی خود را در این شهر با حضور همه لژیونرها و بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ملی برگزار کنیم و در این اردو کسانی که شرایط‌شان بهتر است را انتخاب و اسامی نهایی را جهت اعزام به مسابقات آسیایی اعلام کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.