کد خبر : 146776
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آبان 1398 - 14:02
-

مصطفوی: به بعضی از داوران لیگ مشکوکم/عدالت در قضاوت ها نیست

مصطفوی: به بعضی از داوران لیگ مشکوکم/عدالت در قضاوت ها نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهدی مصطفوی در مورد قضاوت برخی از داوران در لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: فوتسال در این سال‌ها روند رو به جلویی داشته و سال‌ها توانسته به عنوان تیم اول آسیا خود را حفظ کند.متاسفانه به موازات همین موضوع دقیقا در بخش داوری برخی از داوران عدالت را رعایت نمی‌کنند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهدی مصطفوی در مورد قضاوت برخی از داوران در لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: فوتسال در این سال‌ها روند رو به جلویی داشته و سال‌ها توانسته به عنوان تیم اول آسیا خود را حفظ کند.متاسفانه به موازات همین موضوع دقیقا در بخش داوری برخی از داوران عدالت را رعایت نمی‌کنند و من به این موضوع و قضاوت آنها مشکوک هستم، داوری روند رو به رشدی نسبت به فوتسالمان نداشته است. 

وی ادامه داد: برخی‌ دوست دارند در کلاس های داوری فوتسال شرکت کنند و در پایان هم موفق به گرفتن مدارک داوری خود  از فدراسیون می شوند اما بحث کلاس به تنهایی نباید کافی باشد. تجربه در فوتسال برای امر قضاوت خیلی مهم است. داوران ما باید حداقل فوتسال را به خوبی بشناسند که بتوانند در این امر موفق باشند.

سرمربی هایپر شاهین‌شهر تصریح کرد: اکثر بازی‌ها  قانون سلیقه‌ای اعمال می‌شود و اینگونه متوجه شدم که در بعضی از بازی‌ها خطاهای مشابه را داور یا سوت می‌زند یا کارت می‌دهد، در همان بازی اگر تحت فشار باشد اصلا توجهی نمی‌کند و این موضوع برای داوری نگران کننده است چون داور باید دل و جرات داشته باشد.

مصطفوی گفت: قبلا اگر یک بازی در اصفهان برگزار می‌شد کمیته داوران تیم کامل داوری را از یک استان مثل مازندران یا اصفهان و ….انتخاب می‌‌‌کرد اما اکنون متاسفانه در یک مسابقه، داوران  را از شهرهای مختلف انتخاب می‌کنند که همین موضوع و چیدمان، مشکلات داوری را در لیگ به وجود آورده  است. وقتی یک تیم داوری دائم در کنار هم سوت بزنند مطمئنا در بحث قضاوت موفق‌تر و هماهنگ تر عمل می‌کنند. به نظر می آید این موضوع به خاطر بحث مالی فدراسیون باشد.

وی تاکید کرد: اگر قانون رعایت شود مطمئن باشید که هم کیفیت فوتسال و هم لیگ بهتر می‌شود. در بازی با ستارگان ورامین یک پنالتی از روی نقطه دوم داشتیم که داور به دلیل خروج دروازه‌بان تکرار ضربه داد. بعد از تکرار  مجددا دروازه‌بان خطا کرد اما متاسفانه به دلیل فشار نیمکت نشینان ستارگان ورامین، داور دستور به ادامه بازی داد. در پایان بازی به داور گفتم که با یک تصمیم اشتباه سرنوشت بازی و تیم عوض می شود و اصلا انتظار ندارم که به نفع ما سوت زده شود بلکه عدالت باید در  هر مسابقه رعایت شود. بعضی از داوران لیگ از روند  قضاوت روز فوتسال دنیا عقب هستند.داوران در جاهایی که بیشتر اعتراض می‌شود و بازیکنان بزرگی در آن تیم‌ها قرار دارند بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند که این موضوع به ضرر فوتسال  است.

وی در مورد کیفیت لیگ گفت: از شروع لیگ منتظر بودیم که تیم‌ها از هفته چهارم شروع خوبی داشته باشند اما متاسفانه اینگونه نشد و در نیم فصل هم تیم‌هایی که زودتر تمرینات خود را شروع کردند، موفق‌تر بوده اند.البته بحث مالی یک نکته مهم است که اکثر باشگاههای ما در حال حاضر دچار بحران مالی هستند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.