کد خبر : 154243
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 11:25
-

Fut5al بررسی می کند: برگزاری لیگ‌های پایه فوتسال در سایه کرونا/ آیا مسابقات رده پایه در فصل ۹۹ لغو می‌شود؟

Fut5al بررسی می کند: برگزاری لیگ‌های پایه فوتسال در سایه کرونا/ آیا مسابقات رده پایه در فصل ۹۹ لغو می‌شود؟

باید منتظر ماند و دید با وجود این همه مشکل که در راه برگزاری مسابقات رده پایه قرار دارد، تصمیم و تکلیف آن چه خواهد شد و آیا تمامی مسابقات رده پایه کشور در سال ۹۹ لغو می‌گردد یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با آغاز و شیوع کرونا در ایران و تعطیلی لیگ‌های برتر و دسته اول تا بدین جا، حال این سوال در ذهن اهالی فوتسال تداعی می‌شود که سرنوشت ادامه مسابقات لیگ برتر و دسته اول و نیز تکلیف مسابقات لیگ دسته دوم و رده‌های پایه کشور در سال جاری چه می‌شود.
در شرایط جاری، شاید امکان برگزاری بازی‌ فینال لیگ برتر به سختی محقق شود اما ادامه مسابقات لیگ دسته اول و شروع لیگ دسته دوم چندان راحت نیست چرا که گستردگی شهرها و همچنین وضعیت نه چندان جالب اغلب شهرهای کشورمان کار را برای سازمان لیگ فوتسال بسیار سخت کرده است.
از طرف دیگر حتی درصورت برگزاری لیگ دسته اول و دوم، شرایط برای رده‌های پایه تفا‌وت دارد.
شرایط سنی مسابقات رده پایه بگونه‌ای است که امکان برگزاری مسابقات را دشوار می‌کند.
در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و حتی امید شرایط سنی بازیکنان طوریست که امکان رعایت پروتکل و مسائل بهداشتی و کنترل کردن آنان توسط مسئولان برگزاری بازی‌ها و فدراسیون پزشکی ورزشی دشوار است چرا که در سنی به سر می‌برند که غرور بسیار زیادی دارند و شاید به مذاق آنان خوش نیاید که محدود شوند.
از طرف دیگر از آنجایی که اغلب بازیکنان رده پایه را محصلین و دانش آموزان تشکیل می‌دهند با مشکل رضایت خانواده‌هایشان نیز مواجه خواهند شد که طبیعتا کار را دو‌چندان سخت می‌کند که البته در این مورد حق با خانواده‌ها خواهد بود چرا که اولویت برای همه، حفظ سلامتی می‌باشد.
علاوه بر مسائلی که تا کنون به آن اشاره شد، موارد دیگری را نیز می‌توان اضافه کرد.
احتمال بدتر شدن وضعیت بیماری کرونا در اواخر تابستان و پاییز، سخت بودن کنترل بازیکنان رده پایه و اینکه به زدن ماسک و دستکش ملزم شوند و به چیزی دست نزنند، عدم شروع تمرینات تیم‌ها و نیز عدم اعلام اسامی داوران منتخب استان‌ها به کشور، شرایط دشوار عوامل برگزاری مسابقات و حمل و نقل تیم‌ها جهت اعزام به شهر محل مسابقه، وجود اکثر شهرهای کشور در وضعیت زرد و قرمز، مجهز نبودن برخی از شهرهای میزبان مسابقات مجتمع به چندین هتل و شرایط دشوار اسکان تیم‌ها در وضعیت کرونا و نیز وضعیت بد سالن‌های محل برگزاری بازی که اکثر آن‌ها حتی رختکن مناسبی هم ندارند و چندین مورد دیگر.
طبیعتا در شرایطی که در آن قرار داریم حتی ناظران و داوران و تیم‌ها نیز تمایل چندانی برای خارج شدن از شهر محل زندگی و سفر کردن برای برگزاری بازی‌ها را ندارند چرا که حفظ سلامتی خود را در اولویت هر چیزی قرار می‌دهند.
حال می‌توان گفت همین که پیش از این با وضعیت غیراستاندارد و نه چندان جالب بهداشتی که در اغلب سالن‌های کشور حکمفرماست، اتفاق ناگواری رخ نداده است و مسابقات به سلامت برگزار شده جای شکرش باقیست.
در پایان می‌توان اذعان کرد که درست است بیماری کرونا شرایط زندگی و ورزش را دشوار کرده اما حداقل این خوبی را داشته تا زین پس برای برگزاری مسابقه، نکات بهداشتی و پروتکل‌های مخصوص آن به درستی اجرا شود و به شکل ویژه‌ای به سلامت تمامی عوامل برگزاری اعم از داوران و ناظران و تیم‌ها توجه شود.
حال باید منتظر ماند و دید با وجود این همه مشکل که در راه برگزاری مسابقات رده پایه قرار دارد، تصمیم و تکلیف آن چه خواهد شد و آیا تمامی مسابقات رده پایه کشور در سال ۹۹ لغو می‌گردد یا خیر؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.