کد خبر : 156507
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1399 - 15:12
-

با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید

با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر آشنا شوید

کادر فنی تیم ملی فوتسال با اضافه شدن «خسوس کاندلاس» و «محمدرضا حیدریان» شکل کامل‌تری به خود گرفته است. حضور آنها به درخواست مستقیم «سیدمحمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم ملی بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،کادر فنی تیم ملی فوتسال با اضافه شدن «خسوس کاندلاس» و «محمدرضا حیدریان» شکل کامل‌تری به خود گرفته است. حضور آنها به درخواست مستقیم «سیدمحمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم ملی بود.

با توجه به حضور خسوس اسپانیایی که سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتسال را دارد و همچنین حیدریان که یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان فوتسال بود، نگاه اجمالی به یکایک اعضای کادرفنی تیم ملی خالی از لطف نیست.

سیدمحمد ناظم‌الشریعه

ناظم‌الشریعه پس از این ‌که در دومین دوره مسابقات فوتسال کشوری نخستین تجربه مربی‌گری را پشت‌سر گذاشت در سال ۱۳۸۲ به عنوان مربی تیم ملی فوتسال امید ایران انتخاب شد و تا سال ۱۳۸۵ هدایت این تیم را برعهده داشت.

وی همچنین هدایت تیم‌های مختلفی از جمله جوانان صدرای شیراز و گیتی‌پسند نیز عهده‌دار بود و به همراه تیم حفاری اهواز در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به ترتیب عناوین سوم و چهارم لیگ برتر فوتسال ایران را کسب کرد و در هر ۲ سال به عنوان سرمربی فنی‌ترین تیم معرفی شد. پس از چند سال حضور موفق در تیم حفاری اهواز، وی در سال ۱۳۹۳ به عنوان سرمربی تیم فوتسال امید ایران و دستیار «خسوس کاندلاس» در تیم ملی فوتسال ایران، انتخاب و در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ به عنوان جانشین این سرمربی اسپانیایی، معرفی شد.

این مربی شیرازی در سال ۱۳۹۴ به همراه تیم ملی قهرمان مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ در ازبکستان و نامزد کسب عنوان بهترین سرمربی جهان در سال ۲۰۱۶ شد. شکست ازبکستان میزبان در حالی رقم خورد که ایران آخرین قهرمانی‌اش در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاده بود و بعد از ۶ سال ناکامی در آسیا، این قهرمانی در سال ۲۰۱۶ بر ارزش‌های این پیروزی افزود.

او ۱۰ مهرماه ۱۳۹۵ مصادف با یکم اکتبر ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال برنز و سوم جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا شد، اتفاق بی‌نظیری که با شکست غرورانگیز تیم ملی برابر برزیل همراه بود.

ناظم‌الشریعه قهرمانی به همراه تیم ملی فوتسال در سال ۱۳۹۶ در جام ملت‌های سال ۲۰۱۸ آسیا در چین تایپه را نیز به دست آورده است.

خسوس کاندلاس

کاندلاس سرمربی فوتسال اهل اسپانیا است که از سال ۲۰۱۳ و پس‌ از «علی صانعی»، هدایت تیم ملی فوتسال ایران بر عهده گرفت. وی یک مقام دومی جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۴)، دو مقام سومی جام جهانی کوچک (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) و همچنین یک قهرمانی در بازی‌های آسیایی داخل سالن را با تیم ملی فوتسال ایران به‌دست آورده ‌است.

او هدایت تیم‌هایی چون مرسنز تورخون، الگون، مخورادا، کاخا سگوویا و اینتر مویستار اسپانیا را بر عهده داشته است.

لقب پروفسور فوتسال متعلق به این مربی اسپانیایی است. وی هم اکنون به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتسال انتخاب شده است.

محمدرضا حیدریان

حیدریان یکی از چهره‌های محبوب فوتسال به شمار می‌آید. او از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در تیم ملی بازی کرده و سال‌ها کاپیتان این تیم بوده است. بسیاری از اهالی فوتسال او را بهترین بازیکن تاریخ فوتسال می‌دانند.

وی سابقه مربیگری در تیم‌های فوتسال استقلال، پرسپولیس، راه‌ساری، تیم فوتسال زیر ۲۳ سال ایران، برنا خوزستان و یاسین پیشرو را در کارنامه خود دارد.

اوبه عنوان دستیار سرمربی تیم ملی فوتسال به کادر فنی این تیم اضافه شده است.

محمد هاشم‌زاده

هاشم‌زاده کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال است که از سال ۲۰۱۳ تا کنون به عنوان دستیار در تیم ملی مشغول است.

وی در تیم‌های فوتسال صدرای شیراز، استقلال، علم و ادب مشهد، تام ایران‌خودرو و فولاد ماهان سابقه بازی دارد. هاشم‌زاده یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم فوتسال استقلال به شمار می‌آمد.

میشل پتروس

پتروس که به عنوان مربی دروازه‌بانان تیم ملی مشغول است، از سال ۸۰ سابقه حضور در تیم‌های فوتسال پوریای ولی شهرری، پاس، دانشگاه آزاد، ساوه‌شن، پرسپولیس، شهر آفتاب، استیل‌آذین و تاسیسات دریایی را دارد.

وی سطح مربیگری ۱، ۲ و ۳ آسیا را پشت سر گذاشته و در حال حاضر مدرس رسمی AFC است و تا کنون ۱۲ کلاس تدریس در آسیا را برگزار کرده است.

او سه سال مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتسال دانشگاه آزاد بوده و از سال ۹۷ نیز در تیم ملی مشغول است.

جلیل دوران

دوران مربی بدنساز تیم ملی فوتسال است. او همیشه به عنوان یکی از دستیاران «غلام‌حسین پیروانی» فعالیت می‌کرد.

وی سابقه مربیگری در تیم فوتسال صدرا شیراز و حفاری را در کارنامه خود دارد. دوران از سال ۲۰۱۵ به همراه ناظم‌الشریعه وارد کادرفنی تیم ملی شده است.

تیم ملی فوتسال با این کادرفنی آماده مسابقات جام‌ملت‌های آسیا و جام جهانی می‌شود. جام ملت‌های آسیا قرار است مرداد ماه در ترکمنستان برگزار شود. البته خبرها از این حکی است که این مسابقات به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به طور قطع به تعویق می‌افتد.
منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.