کد خبر : 156631
تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1399 - 18:58
-

مس و فستیوال بی اخلاقی ها/ جام را بردند،اخلاق را باختند

مس و فستیوال بی اخلاقی ها/ جام را بردند،اخلاق را باختند

تیم مس سونگون در شرایطی توانست عنوان قهرمانی فصل ۹۸ لیگ برتر فوتسال را از آن خودکند که با موارد متعدد بی اخلاقی چهره یک تیم غیر منضبط،بی اخلاق و زشت را از خود نشان داد که در تاریخ فوتسال ایران بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم مس سونگون در شرایطی توانست عنوان قهرمانی فصل ۹۸ لیگ برتر فوتسال را از آن خودکند که با موارد متعدد بی اخلاقی چهره یک تیم غیر منضبط،بی اخلاق و زشت را از خود نشان داد که در تاریخ فوتسال ایران بی سابقه بوده است.در پرونده این تیم در سال گذشته نمونه های متعددی از بی اخلاقی در زمنیه های مختلف را شاهدبودیم که در زیر مروری بر آنها داریم:

عدم پرداخت مطالبات دو بازیکن سابق و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات

باشگاه مس سونگون با وجود تمکن مالی بالا از پرداخت باقی مانده مبلغ قرارداد حمیداحمدی و محمدرضا سنگ سفیدی دو بازیکن سابق خود خودداری کرد. باشگاه پرداخت مطالبات را منوط به تمدید قرارداد کرده بود اما وقتی این دو بازیکن راهی گیتی پسند شدند مدیرعامل باشگاه نیز اعلام کرد که بدهی این بازیکنان را نمی دهد.با شکایت این دو بازیکن به کمیته تعیین وضعیت ،باشگاه مس به پرداحت مبلغ بدهی محکوم شد اما با عدم پرداخت آن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته شد و همچنان بسته مانده است.این تیم تا زمان پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان سابق خود قادر به جذب بازیکن جدید نیست.

توقیف شدن حساب باشگاه

عجیب تر اینکه حساب مالی این باشگاه نیز چندی پیش با شکایت تدارکات سابق مس توقیف شد.سهراب نجفی در مورد توقیف حساب باشگاه فوتسال مس سونگون ورزقان گفت:  من در سالهای ۹۲الی ۹۴ به عنوان تدارکات در  باشگاه حضور داشتم  و مبلغی حدودا ۵۴ میلیون تومان از این باشگاه طلب دارم.بعد از عدم دریافت مطالباتم به دادگاه شکایت کردم و این باشگاه محکوم شد و با رای اجرای احکام، حساب این باشگاه را توقیف کردم تا مطالباتم را پرداخت کنند.

افترای عجیب به بازیکن تیم ملی

مدیرعامل این باشگاه پیش از بازی رفت فینال و برای به راه انداختن جنگ روانی علیه حریف اتهامات عجیبی به محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن گیتی پسند و تیم ملی زد که با مستندات این بازیکن پاسخ داده شد.نجفی در اتهامات خود گفت: سنگ سفیدی صددرصد برای پناهندگی به ایتالیا رفته بود. کدام تیم او را می خواست؟ این بازیکن بدون اجازه باشگاه مس و در میانه فصل گذشته لیگ برتر فوتسال عازم ایتالیا شد. جالب اینجاست که آن باشگاه سنگ سفیدی را نمی خواست و مشخص نیست او برای چه اقدام به سفر به ایتالیا کرده بود. می دانید چقدر بابت این موضوع که سنگ سفیدی برای پناهندگی به ایتالیا رفته تحت فشار بودم؟

تشکیل پرونده در کمیته اخلاق با شکایت استیناف

حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس سونگون در مصاحبه ای از صدور حکم کمیته استیناف در پرونده محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن سابق تیم مس گلایه کرد و گفت: «پرونده سنگ سفیدی مسائلی دارد و آنجا زد و بندهایی انجام شده است.»نجفی مدعی شد سنگ سفیدی قصد داشته به ایتالیا پناهنده شود و بنابراین باشگاه مس نباید قرارداد این بازیکن را به صورت کامل پرداخت کند در حالی که کمیته استیناف رای را به سود سنگ سفیدی صادر کرده بود.
مدیرعامل باشگاه مس که عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال هم هست از کمیته استیناف خواسته بود در رای خود بازنگری کند و مدارک را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهد.علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در واکنش اظهارات نجفی مدیرعامل مس سونگون گفت: ایشان حرف هایی زده از جمله زد و بند که قشنگ نیست و آثار حقوقی دارد. اگر کسی حتی از روی عصبانیت صحبت هایی را مطرح کند، باید تبعات حرفهایش را بپذیرد. من با آقای فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال صحبت کردم و گفتم لازم است گزارشی راجع به این اظهارنظرهای نجفی به کمیته اخلاق داده شود.

اتفاقات تلخ فینال و محرومیت های سنگین

در مورد اتفاقات بازی برگشت فینال در تبریز صحبت های زیادی شده است و همه در جریان مسائلی که بعد از این بازی رخ داد هستند اما کمیته انضباطی با وضع کردن سنگین ترین احکام انضباطی پاسخ بی اخلاقی های مسی ها را داد.جرایمی که برای مسی ها در نظر گرفته شده است: به دلیل تخلفات و حرکات غیر ورزشی تحریک آمیز که منجر به بروز خشونت و استفاده از الفاظ رکیک از سوی علی افضل، سرمربی تیم مس سونگون، کمیته انضباطی وی را طبق مواد ۵۴ و ۵۵ مقررا انضباطی به یک سال محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. احمد باغبان باشی، مربی تیم مس سونگون به دلیل اعتراض به داور و رفتار غیر ورزشی طبق ماده ۵۵ مقررات انضباطی به سه جلسه از همراهی تیم خود محروم بوده و باید ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. مسلم اولاد قباد، بازیکن تیم مس سونگون به خاطر فحاشی به داور از بازی اخراج شد. این بازیکن طبق ماده ۵۵ مقررات انضباطی به دو جلسه محرومیت و پرداخت ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.بهزاد عبداله پور، تدارکات تیم مس سونگون به خاطر حمله به داور مسابقه که منجر به اخراجش شد به مدت ۳ جلسه از همراهی تیم خود محروم است و باید ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.فرهاد فخیم، بازیکن تیم مس سونگون به دلیل رفتار غیر ورزشی طبق ماده ۶۴ مقررات انضباطی باید ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. وطن خواه، مربی بدنساز تیم مس سونگون به دلیل رفتار غیر ورزشی طبق ماده ۶۴ مقررات انضباطی باید ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. کوروش الطاف- لیدر تیم مس سونگون به دلیل ایجاد جنجال و حرکات توهین آمیز نسبت به تیم مقابل و داوران و بروز رفتارهای مخل نظم بازی از ابتدا تا انتهای مسابقه، طبق ماده ۶۰ مقررات انضباطی به یک سال از ورود به استادیوم های ورزشی محل برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال محروم شد. تیم مس سونگون به دلیل سوء رفتار تیمی و نقض اصول کلی رفتار و بروز خشونت از سوی عوامل منتسب، به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و برگزاری یک دیدار بدون حضور تماشاگران و خارج از استان آذربایجان شرقی در اولین دیدار خانگی مقابل تیم گیتی پسند محکوم شد.

وجود ۹ پرونده حقوقی علیه مس در دادگاه ورزقان

محمد حاجی زاده بازیکن سابق تیم فوتسال مس گفت: این باشگاه سابقه خوبی در پرداخت مطالبات بازیکنان و کادر فنی ندارد. به خصوص بازیکنان شهر ورزقان در رده‌‌‌های مختلف در این تیم توپ می‌زنند و اکنون ۹ پرونده در دادگاه حقوقی عمومی ورزقان علیه این باشگاه وجود دارد و همچنین پرونده‌هایی در فدراسیون دارد که می‌توان به پرونده شکایت آقایان سنگ سفیدی، احمدی و… در کمیته انضباطی و استیناف که همگی حکم علیه مس است، اشاره کرد.

جعل کارت

جعل کارت هم از جمله تخلفاتی است که مسی ها انجام داده اما شروع آن از سال ۹۷ بوده و پرونده آن اخیرا باز شده است. محمد حاجی‌زاده بازیکن تیم فوتسال مس سونگون ورزقان با طرح شکایت علیه این باشگاه مدعی شده که از عکس او برای صدور کارت محمد شجری بازیکن تیم ملی فوتسال استفاده شده و به این ترتیب، این کارت جعلی است. آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال در این خصوص گفت: کمیته حقوقی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نظر کارشناسی ما را در این زمینه خواستند و ما هم هرچه می دانستیم به آنها اعلام کردیم. این اتفاق برای سال ۱۳۹۷ بوده است نه الان. در مدت زمان حضورم در سازمان لیگ فوتسال سعی کردم شفاف کار کنم و فکر می کنم عملکرد ۱۵ ماهه بنده هم گویای این موضوع است.

باشگاه گیتی پسند هم از باشگاه مس سونگون به ارکان قضایی فدراسیون شکایت نموده است. در شکواییه باشگاه گیتی پسند عنوان شده با توجه به اینکه محمد شجری در سال ۹۷ بازیکن تحت  قرارداد گیتی پسند بوده و کارت جعل شده توسط باشگاه مس سونگون مربوط به کارت بازی سال ۹۷ است، لذا این باشگاه مدعی سوءاستفاده از نام و مشخصات بازیکن خود با عکس دیگری گردیده است.

سیلی مدیرعامل باشگاه مس به فیلمبردار تلویزیون

موسی زاهدی سرپرست تیم آذرخش بندرعباس با اشاره به درگیری حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس با تصویربردار صدا و سیما در جریان بازی با آذرخش در بندرعباس، گفت: تماشاگران، بازیکنان و کادر فنی تیم ما دخالتی در این درگیری نداشتند و نجفی با تصویربردار صدا و سیما درگیر شده است. نجفی در مصاحبه هایش اعلام کرده تیم آذرخش به او بی احترامی کرده است. متاسفانه باید بگویم آقای نجفی از جایگاه خود در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال سوء استفاده می کند. او سال گذشته وقتی در بازی تیم مس با آذرخش سرمربی تیمش اخراج شد، نماینده بازی را کنار کشید و گفت قانون را ما تصویب می کنیم و سرمربی تیم باید پشت نیمکت تیم خودمان بنشیند! در همین بازی هم وقتی مس با نتیجه ۴ بر ۲ عقب بود، نجفی با نماینده بازی صحبت کرد و به او تذکر داد.  وقتی نجفی داشت به جایگاه ویژه بر می گشت، با تصویربردار درگیر شد. من شاهد صد درصد ماجرا نبودم. وقتی درگیری شروع شد، برای آرام کردن دو طرف وارد صحنه شدم. تصویربردار می گفت که نجفی اولین سیلی را به صورتش زده است.

بازداشت مدیرعامل و پدر مدیرعامل باشگاه

در خارج از گود ورزش هم حواشی زیادی اطراف مدیریت باشگاه بود.برخی رسانه ها روز پنجشنبه ۱۰ بهمن‌ماه  ۹۸ از بازداشت صادق نجفی شهردار سابق تبریز و پدر حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس سونگون، توسط یک نهاد امنیتی خبردادند. وبسایت های محلی تبریز، دلیل بازداشت نجفی را «فساد مالی» در زمان مسئولیت او در شهرداری تبریز عنوان کرده اند.بنا بر ادعای برخی رسانه ها صادق نجفی اکنون با وثیقه سنگین ۳۰۰ میلیارد ریالی در آزادی موقت به سر می‌برد.اواخر سال گذشته نیز شایعه شد حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان بازداشت و پس از آن با وثیقه سنگین موقتا آزاد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

بیر نفر جمعه , ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

پماد سوزش موجود است

امیر شنبه , ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

هله یاناجاخسوز…..دارین از هتریک میسوزید؟!

ناشناس یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

اقای نویسنده زور نزن
البته کسی از بی انضباطیای مس طرفداری نمی کنه ولی همین که چشم ادم تو همون اوایل به اصطلاحات مغرضانه ای مثل “بی سابقه” می افته حالش از مطلب به هم می خوره
انتقادات خود گیتی پسندیا رو نسبت به تیمشون و بی اخلاقیای مدیراشون بخونید میبینید به مراتب بدتر از مس هست