کد خبر : 156677
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 11:07
-

آیا پرهیزکار بهترین رئیس کمیته فوتسال است؟

آیا پرهیزکار بهترین رئیس کمیته فوتسال است؟

آیا به گفته حسین شمس داود پرهیزکار واقعا بهترین رئیس کمیته فوتسال ایران است؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس پیشکسوت و از مربیان برجسته فوتسال که مدتی است در کمیته فنی و توسعه فوتسال حضور دارد اخیرا در اظهارنظری داود پرهیزکار رئیس کنونی کمیته فوتسال را بهترین رئیس کمیته فوتسال ایران تا کنون خطاب کرده که باعث سروصدای زیادی شده است.شمس در مصاحبه ای که با ایرنا داشته گفته است:جا دارد از «داود پرهیزکار» رییس کمیته فوتسال که در این چند وقت به طور ناجوانمردانه به او حمله کردند، دفاع کنم. من از ابتدای پیدایش فوتسال در این رشته حضور داشتم و محکم می‌گویم که پرهیزکار بهترین رییس فوتسال، تاکنون بوده است. او فردی صبور و با متانت است و اگر جواب حرف‌ها را نمی‌دهد به دلیل ماخوذ به حیا بودنش است. تا به حال هیچ برنامه‌ای در کمیته فوتسال لغو نشده و پرهیزکار اولین کسی بود که جرات کرد تا اولین اردوی تیم‌های ملی را برگزار کند.

برخی معتقدنداین نظر حسین شمس چندان درست نیست و به جای اینکه حمایت از این مدیر جوان باشد به نوعی به ضرر پرهیزکار هم شده است. شمس خودش پیش از این در زمره منتقدان پرهیزکار بود و پس از روی کار آمدن او به خبرگزاری مهر گفته بود: داود پرهیزکار جانشین کفاشیان هم از جوانان خوب است اما خودش هم قبول دارد که تخصصش را ندارد. ما به این معضل در جای جای کشور عادت کرده ایم که به افرادی که تخصصی ندارند پست می دهند.جالب است که حتی برای انتخاب سرپرست کمیته فوتسال، یک نظر هم از اهالی فوتسال نخواستند. نمی دانم اسمش را چه می شود گذاشت. آدم هایی هم هستند که می دانند شایستگی اش را ندارند ولی بازهم این پست ها را قبول می کنند. ما هم که نشسته ایم و نگاه می کنیم.

حالا احتمالا پس از چند ماه همکاری با این رئیس جوان و بالا رفتن تجربه او عقیده اش عوض شده است.

اما مقایسه ای بین عملکرد پرهیزکار با دیگر روسای کمیته فوتسال قضاوت را به مردم می گذارد؛ نکته برجسته در دوره ریاست پرهیزکار در کمیته فوتسال برگزاری دو میزبانی مهم آسیایی در ایران است اما آنچه این میزبانی را زیر سوال می برد این است که سود مالی میلیاردی هردو میزبانی(فوتسال مقدماتی آسیا و فوتسال جوانان آسیا) به جیب فوتسال نرفته و سالها و ماهها از پاداش و دستمزد معوقه فوتسالی ها می گذرد و پرداخت نشده است و اینطور به نظر می رسد که این میزبانی بیشتر به کام فدراسیون و فوتبال بوده تا فوتسال.

در دوره ریاست روسای قبلی هر کدام شاخصه ای در کار خود داشتند.در ریاست همه روسای قبلی (درودگر،ترابیان،افتخاری و کفاشیان)تیم ملی مقام های متعدد قهرمانی را کسب کرد اما در دوره پرهیزکار شاهد اصطکاک بین روابط کمیته فوتسال و تیم ملی هستیم و همین عامل نگرانی هایی را برای موفقیت تیم ملی بوجود آورده است. جدا ازاین در مهمترین رویداد آسیایی که میزبان آن بودیم نتوانستیم قهرمان شویم و در خانه خودمان ناکامی تیم ملی جوانان را نظاره کردیم که بدون تردید نقطه ای سیاه در کارنامه پرهیزکار است.

اگر درودگر با لیگی که سرخابی ها در آن حضور داشتند و بازیهای لیگ برتر هر هفته پخش مستقیم می شد، ترابیان را با بازی های دوستانه و بین المللی شاخص که برای تیم ملی ترتیب داده بود،افتخاری را با انتخاب درست ناظم الشریعه برای تیم ملی و خرید ساختمان کمیته فوتسال و کفاشیان را با سایه ای که بر سر فوتسال بود و سومی جام جهانی و کسب کرسی ریاست کمیته فوتسال آسیا می شناسیم هیچ شاخصه خاصی برای معرفی کمیته فوتسال پرهیزکار نداریم.

تمامی روسای قبلی به قدری با نفوذ و قدرتمند بودند که ریاست کل فوتسال را بر عهده داشتند و پس از جدایی سازمان لیگ فوتسال از کمیته فوتسال، علاوه بر ریاست کمیته، ریاست سازمان لیگ را هم بر عهده داشتند اما پرهیزکار تنها رئیسی است که از همان اول حساب خودش را از لیگ جدا کرد که یک نقطه تاریک بزرگ است.شاید یکی از عوامل آن هم موضعی باشد که برخی اعضای سازمان لیگ پس از روی کار آمدن او گرفتند.سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه شهروند ساری و عضو وقت سازمان لیگ فوتسال پس از آمدن پرهیزکار گفت:بعد از ۲۵ سال حضور در فوتسال و فوتبال داخل سالن واقعا نمی دانم چطور می شود این فرد رئیس کمیته فوتسال باشد در حالی که شناخت زیادی از این رشته ندارد.انتخاب پرهیزگار بی احترامی به جامعه فوتسال است. ما فوتسالی ها شاید با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم اما تا وفتی امثال درودگر،ترابیان و … هستند چرا باید فرد دیگری رئیس کمیته فوتسال شود و تا زمانی که این افراد هستند نباید اجازه داد فرد دیگری به فوتسال بیاید.حداقل خواسته فوتسالی ها این بود که فردی از جامعه فوتسال سرپرست کمیته فوتسال شود.این فرد را کسی نمی شناسد و بعید می دانم خودش هم اسم تیم های فوتسالی یا بازیکنان را بداند. باشگاه ها خون دل خوردند و هزینه ها دادند تا یک سازمان لیگ فوتسال مستقل داشته باشیم اما خودمان با دست خودمان خودزنی می کنیم و سرمایه های مثل کفاشیان را که به کرسی ها مهم آسیایی و جهانی رسیده بود به راحتی از دست می دهیم.بعد می گوییم چرا در جهان کرسی نداریم چون این قبیل تصمیمات را می گیریم.کفاشیان تا آستانه کرسی در فیفا هم پیش رفته بود اما مجبور به استعفا شد و کارش ناتمام ماند.

کریم منصوری دیگرعضو وقت سازمان لیگ هم گفته بود:من پرهیزگار را نمی‌شناسم،‌ اصلاً تا الان او را هم ندیده‌ام، شاید هم اگر ببینم بشناسمش، اما الان آشنایی خاصی با او ندارم.حتماً پرهیزگار کسی است که عضو فدراسیون بوده و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و تاج چیزهایی در او دیده‌اند که به این سمت منصوبش کرده‌اند، اما من هم امیدوارم این انتخابات با مطالعه باشد.

در روزمه پرهیزکار آمده است:داود پرهیزکار متولد ۱۳۵۵/۱۰/۲۸ است ، وی از سال ۱۳۷۶ در فدراسیون فوتبال سمت های مختلفی داشته است و در سالهای ۷۷،۷۸ و ۷۹ سرپرست تیم های ملی نوجوانان و جوانان بوده و علاوه بر اینکه در مقاطعی مدیرامورمالی-اداری و کارپردازی فدراسیون فوتبال را عهده دار بوده در حال حاضر مسئول امور اداری و مالی آکادمی ملی فوتبال و کمپ تیم های ملی است.وی از سال ۸۹ تا ۹۰ سرپرست تیم ملی امید بوده (همان تیمی که با مربیگری منصوریان و علیرغم شایستگی به دلیل استفاده از بازیکن دو کارته در مرحله قبلی از مقدماتی المپیک حذف شد!) و سابقه بازی در تیم های جاوید و کشاورز را در سالهای ۷۰ تا ۷۴ را در رده سنی نوجوانان و جوانان را در کارنامه دارد. وی سابقه سرپرستی تیم ملی نوجوانان را هم دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.