کد خبر : 156684
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 11:37
-

غلامی :کرونا باعث شد قدر همدیگر را بیشتر بدانیم/به چیزی جز قهرمانی لیگ برتر نمی‌توانم فکر کنم

غلامی :کرونا باعث شد قدر همدیگر را بیشتر بدانیم/به چیزی جز قهرمانی لیگ برتر نمی‌توانم فکر کنم

به او لقب مسی فوتسال بانوان را داده‌اند؛ از فوتبال به فوتسال آمد تا هم کاپیتان تیم‌ملی فوتسال بانوان باشد و هم سهم پررنگی در نتایج درخشان تیم‌ملی فوتسال بانوان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، به او لقب مسی فوتسال بانوان را داده‌اند؛ از فوتبال به فوتسال آمد تا هم کاپیتان تیم‌ملی فوتسال بانوان باشد و هم سهم پررنگی در نتایج درخشان تیم‌ملی فوتسال بانوان داشته باشد. فوتسالی که نام دختران ایران را با قهرمانی در آسیا برای دنیا هجی کرد و البته افتخارش به‌نام و کام مسئولان فدراسیون فوتبال ماند تا بعد از گذشت دوسال هنوز هم دختران فوتسال ایران به آنچه به آنها وعده داده شده بود، نرسند. هرچند این موضوع بهانه‌ای بود تا از کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران نظرش را درباره پرداخت نشدن پاداش‌ها بپرسیم ولی با لبخند و تواضع فقط به گفتن این جمله اکتفا کرد که تمرکزش روی تیم باشگاهی‌اش برای لیگ برتر است و به چیز دیگری فکر نمی‌کند. این حکایت دختران محجوب فوتسال است که درباره حق‌شان چیزی نمی‌گویند و فقط تلاش می‌کنند به امید اینکه روزی مسئولان تصمیم‌گیر در فدراسیون فوتبال علاوه‌بر افتخارکردن به افتخارآفرینی‌های فوتسالی‌ها به آنها توجه بیشتری داشته باشند. گفت‌وگو با نسیمه غلامی را در ادامه می‌خوانید.

از مرحله حذفی لیگ برتر چه خبر؟ به‌نظرت مسابقات برگزار می‌شود؟

مرحله پلی‌آف قرار است از سوم مردادماه شروع شود و ما هم برای آن روز در تیم هیات فوتبال خراسان‌رضوی تمرین می‌کنیم.

این بلاتکلیفی برای شما استرس نداشت؟ تمرینات تیم شروع شده؟

خدا را شکر از بلاتکلیفی بیرون آمدیم و زمان بازی‌ها مشخص شد و ما الان تست کرونا را دادیم و منتظریم تمرینات شروع شود. من هم از ۲۰ اسفندماه تا الان به‌صورت انفرادی و در منزل تمرین می‌کردم و مربی بدنساز تیم‌ملی هر هفته به ما تمرین می‌داد و ما هم براساس آن برنامه تمرینی، تمرین می‌کردیم.

امسال برای مشهد به لیگ برتر رفتی، بازی در این تیم چطور بود؟

خدا را شکر من امسال در تیم مشهد بودم و همه‌چیز واقعا خوب بود، هم کادرفنی خیلی خوب هستند و هم بازیکن‌های خوبی در تیم است و اینجا من واقعا چیزی کم نداشتم و امکانات برایم فراهم بود و امیدوارم که بتوانیم با قهرمانی جواب زحمات مسئولان و کادر را بدهیم.

وضعیت قراردادهای‌تان چگونه است؟ اختلاف رقم قراردادهای خانم‌ها و آقایان کمتر نشده است؟

قراردادهای ما که اصلا قابل مقایسه با آقایان نیست و فقط چند تیم هستند که بچه‌ها همان رقم قراردادشان را گرفته‌اند و قرارداد خوب با بازیکن‌ها بسته‌اند و خدا را شکر ما هم ۸۰ درصد قراردادمان را گرفته‌ایم.

هنوز پاداش قهرمانی آسیایی دوسال پیش را نگرفتید، خبری از آن نیست؟

تمرکز من الان فقط روی باشگاهم است و به چیزی جز قهرمانی لیگ برتر نمی‌توانم فکر کنم.

گفته بودی به‎خاطر علاقه خانواده در فوتسال ماندگار شدی؟ این انگیزه همان علاقه خانواده است؟

من از دوران کودکی به این رشته علاقه داشتم و دارم، مادر و پدرم خیلی من را حمایت کردند و واقعا مدیون‌شان هستم، خودم علاقه بسیار زیادی به فوتسال دارم و خدا را شکر می‌کنم که خدا کمکم کرد تا در این مسیر به آنچه می‌خواستم برسم.

چرا به تو می‌گویند مسی ایران؟

یک‌سری از دوستان به من این لقب را به‌خاطر اینکه خیلی تکنیکی هستم دادند و خب مسی بازیکن مورد علاقه‌ام هم محسوب می‌شود. به‌نظر من بازیکن فوق‌العاده‌ای است، واقعیتش این است که هرچه بیشتر به بانوان توجه کنند به‌طور حتم ما هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و امیدوارم بیشتر رسیدگی کنند و قدر بانوان را بدانند.

تمرینات تیم‌ملی از کی و برای حضور در چه مسابقاتی شروع می‌شود؟

ان‌شاءالله اگر هیچ اتفاقی نیفتد و کرونا کمتر شود از شهریورماه اردوها شروع می‌شود و خودمان را برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا و داخل سالن المپیک آماده می‌کنیم که اگر اشتباه نکنم سال آینده برگزار می‌شود.

گفتی اگر کرونا بگذارد؛ کرونا برای زندگی ورزشی شما فرصت بود یا تهدید؟

به‌نظرم کرونا یک‌سری خوبی‌ها هم داشت، بدی‌هایش هم بود، کرونا باعث شد قدر همدیگر را بیشتر بدانیم چون هیچ فردی از فردای خودش خبر ندارد و حتی از یک ثانیه بعدش هم نمی‌داند. من در قرنطینه یادگیری مفید داشتم، کرونا روی زندگی ورزشی من هیچ اثری نداشت؛ در قرنطینه کار خودم را انجام دادم چون برای زندگی ورزشی‌ام هدف دارم. ولی می‌خواهم از مردم ایران خواهش کنم که ماسک بزنند و مراقب همدیگر باشند تا با هم بتوانیم خطر کرونا را از زندگی‌مان بیرون کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.