کد خبر : 156701
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 14:20
-

ناصری: نمی‌گذارند فوتسال یک روز بدون حاشیه داشته باشد/هیچ کجای دنیا تیم ملی ب و ج وجود ندارد/نباید به دنبال رقیب تراشی برای تیم ملی باشیم

ناصری: نمی‌گذارند فوتسال یک روز بدون حاشیه داشته باشد/هیچ کجای دنیا تیم ملی ب و ج وجود ندارد/نباید به دنبال رقیب تراشی برای تیم ملی باشیم

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال در خصوص شرایط حاکم بر این رشته و تصمیماتی که گرفته شده نقدهایی را به فدراسیون فوتبال وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا ناصری در مورد حواشی این روزهای فوتسال  اظهار داشت : واقعا آدم نمی‌داند چه بگوید در حال حاضر فوتسال ایران به جنگ حواشی و درگیری تبدیل شده. کمیته های فوتسال و فنی توسعه ،کادر فنی تیم ملی و سازمان لیگ و.. با اختلاف نظرهای که با هم دیگر دارند با هم مسابقه گذاشتند که فوتسال را به ویرانه‌‌ای تبدیل و اجازه ندهند این ورزش یک روز خوش و بی‌‌حاشیه داشته باشد.با صراحت می‌گویم اگر همه دست‌به‌دست هم ندهند و اختلافات را کنار نگذارند شاهد نابودی فوتسال خواهیم بود.

وی افزود: برای مثال کمیته فنی توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی بعد از رفتن انصاری‌‌‌‌‌فرد رئیس و سخنگو ندارد و هر روز یک مصاحبه‌‌‌ای از این کمیته به بیرون راه پیدا می‌‌کند و این مصاحبه‌‌ها حواشی زیادی به وجود آورده است.

  ناصری همچنین در مورد تشکیل تیم ملی (ب) گفت: چیزی به عنوان تیم ملی (ب یا ج یا د ) در هیچ جای دنیا وجود ندارد، ما فقط تیم ملی بزرگسالان داریم و سایر رده‌ها تیم امید، جوانان و نوجوانان نام دارند اگر با تشکیل این تیم از جوان‌‌ها استفاده شود کار بسیار خوبی است، اما اگر به دنبال ایجاد رقیب برای تیم ملی باشند کار بسیار اشتباهی است و هر زمان که این تیم خواست شروع به فعالیت کند باید زیر نظر کادرفنی تیم ملی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در فوتسال کشور هیچ قاعده‌ای وجود ندارد و هیچ کسی در جای خودش نیست. برای انتخاب کادرفنی تیم‌‌های ملی فقط با اسم‌ها بازی می‌شود، هیچ کسی چه کمیته فنی و چه کمیته فوتسال این حق را ندارد از اسم اشخاص استفاده کنند.اگر شخصی برای حضور در کادر فنی ابراز رضایت و اعلام آمادگی کرد سپس کمیته فوتسال و فنی می‌توانند نام وی را رسانه‌‌ای کنند.

ناصر ادامه داد:  متاسفانه در ایران همه چیز برعکس شده اول نام افراد را می‌برند و سپس به دنبال موافقت و برنامه‌های  فرد انتخاب شده هستند. این افراد حتی ساده‌‌ترین کارها و اصولی و قانونی را بلد نیستند با وجود چنین افرادی چه انتظاری از فوتسال می‌‌توان داشت؟ امیدوارم سکاندار فوتسال کشور کسی شود که بتواند به داد این رشته برسد چون با این مدیریت موجود فوتسال نفس‌های آخر خود را می‌‌‌کشد.

دروازبان سابق تیم ملی همچنین در خصوص شرایط فوتسال کشور گفت: مسئولان کمیته فوتسال و کمیته فنی توسعه و.. به دنبال گرفتن حق فوتسالیست‌‌ها باشند، هنوز پاداش تیم ملی آقایان و بانوان پرداخت نشده است. اگر این افراد توانایی انجام کاری را داشتند ابتدا حق حقوق بازیکنان تیم‌‌های ملی را می‌گرفتند و سپس مصاحبه می‌‌‌‌‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر کمیته فوتسال در سطح ملی توانایی بازی‌‌‌‌های تدارکاتی   و یا حتی تامین لباس ملی‌پوشان را ندارد پس چگونه به دنبال تشکیل تیم ملی (ب)  هستند و به فکر رفتن به  تورنمنت تایلند؟کسی از فدراسیون فوتبال یا بخش‌‌های نظارتی نیست که سوالی از کمیته فنی و کمیته فوتسال بپرسد چرا تیم‌‌های ملی فوتسال ایران همیشه باید به تایلند بروند؟ به هر کجای این رشته پرطرفدار توپی نگاه کنیم پر از ایراد و مشکل است.

 ناصری گفت: مثلا در کلاس‌های مربیگری چه کسانی شرکت می‌‌کنند و چه شرایطی برای افراد شرکت کننده وجود دارد؟ فکر نمی‌کنم اصلاً نظارتی در این بخش وجود داشته باشد. به برخی از مربیان تیم ملی نگاه کنید و ببینید تا به حال در کجاها حضور داشتند و حالا کجا هستند هرکس که بله قربان گو باشد به تیم‌ملی راه پیدا می‌کند.

ناصری در پاسخ به این سوال که چه نظری در خصوص اضافه شدن خسوس و حیدریان به تیم ملی دارد، عنوان کرد : خسوس از فوتسال ما شناخت خوبی دارد و مربی کاربردی است. انتخاب او به عنوان مدیر فنی کار بسیار خوبی است، همچنین انتخاب حیدریان نیز کار مثبتی بوده، البته نباید فقط از نام حیدریان استفاده شود و باید از تجربیات خوبی که دارد در تیم ملی استفاده شود.

وی در باره عملکرد کمیته فنی و سازمان لیگ گفت: یکی از مشکلات فوتسال مشخص نبودن شرح وظایف است. باید یک نفر در راس کار انتخاب شود و صفر تا صد کار را انجام دهد، در حال حاضر انتخاب‌‌ها سلیقه‌ای است و با این روش قطعا فوتسال نابود خواهد شد. برخی از افراد پیش از منصوب شدن در کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال همیشه منتقد فدراسیون و کمیته فوتسال بوده  اما پس از ورود به  این کمیته‌ها در حال حاضر مدعی شده همه چیز خوب و گل و بلبل شده است. تا زمانی که با چنین تفکراتی وجود داشته باشد فوتسال وضعیت بدتری خواهد داشت.

دروازه‌بان سابق تیم ملی  گفت : تا به حال سکوت کرده بودم اما در حال حاضر ساکت ماندن خیانت به نسل‌‌های بعدی است، تیم‌ملی تبدیل شده به انحصار چند نفر. باید تغییرات زیادی در مدیریت فوتسال و خود تیم ملی ایجاد شود، تا چه زمانی با این افراد باید ادامه داد؟ حتی فرگوسن نیز پس از آن همه موفقیت عوض شد اما در حال حاضر هیچ اتفاقی در سطح فوتسال کشور رقم نمی‌خورد که به نفع این رشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

ناصرى چرا اینقدر بهم ریختید همتون ؟!! خوب وحید شمسایی تو امتیاز گیرى پنجم شده دیگه اینکه اینقدر ناراحتى نداره الان اگر شمسایی مربى تیم ب شده بود و باند شما مى آمد سر کار همه چی گل و بلبل بود ؟!! همه ى فوتسال شماها رو میشناسند فقط دنبال منافع شخصى خودتون هستید الکى داد و بیداد نکن