کد خبر : 156726
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 11:44
-

مظفر:پاداش فوتسال حکم پول خرد را برای فدراسیون دارد/ قهرمانی فوتسال تکرار نمی‌شود مگر با برنامه/در باد موفقیت خوابیده‌ایم

مظفر:پاداش فوتسال حکم پول خرد را برای فدراسیون دارد/ قهرمانی فوتسال تکرار نمی‌شود مگر با برنامه/در باد موفقیت خوابیده‌ایم

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مبلغ پاداش فوتسال آنقدر ناچیز است که برای فدراسیون فوتبال حکم پول خرد را پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان درباره عدم پرداخت پاداش به بازیکنان اظهار داشت: همیشه تیم ملی قبل از مسابقات اهمیت پیدا می‌کند، مسئولان می‌آیند، قول و وعده می‌دهند، بعد از موفقیت باز هم می‌آیند، عکس هم می‌گیرند، اما بعدا می‌بینیم تعهدات انجام نمی‌شود.

وی افزود: این تاثیر منفی روی روحیه ورزشکاران می‌گذارد و آنها دیگر روی قول مسئولان حساب نمی‌کنند. این تیم قرار است در تورنمنت‌های بعدی هم شرکت کند و اگر مسئولان قولی بدهند دیگر برای ورزشکاران اهمیتی نخواهد داشت.

* مسئولان استخوان لای زخم ورزشکاران نگذارند

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با بیان اینکه مبالغ پاداش زیاد نیست، خاطرنشان کرد: این مبالغ آنقدر ناچیز است که حکم پول خرد را دارد. واقعا جوابی ندارم. این نشان می‌دهد ما در اولویت فدراسیون فوتبال نیستیم چون اگر اینطور بود در این ۲ سال پاداش پرداخت می‌شد. تاسف می‌خورم. تیمی که ۲ بار قهرمان آسیا شده این برخورد را می‌بینیم. مسئولان اگر مرهم نیستند استخوان لای زخم ورزشکاران نگذارند.

* از نظر برنامه‌ریزی مشکل داریم

وی درباره وضعیت کمپ‌ها و امکانات تیم ملی فوتسال، یادآور شد: ما جزو کشورهایی هستیم که شرایط خوبی داریم. کمپ تیم‌های ملی ما خوب است و فدراسیون در زمانی که قرار بود در مسابقات شرکت کنیم حمایت خوبی داشت که نتیجه آن را هم دید. از نظر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشکل داریم و نمی‌توانیم یک افق بلندمدت برای فوتبال و فوتسال بانوان ترسیم کنیم.

مظفر درباره بودجه فیفا به کشورها گفت: اگر فیفا مطمئن نباشد که بانوان برنامه‌ای ندارند این پول را در اختیار فدراسیون نمی‌گذارند. کویت برنامه خود را به فیفا داد و این پول را گرفت.

* ایران به برنامه ۱۰ تا ۲۰ ساله نیاز دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال کویت در پاسخ به این سوال که شما چه راهکاری می‌دهید، یادآور شد: من برنامه ۴ ساله تهیه کرده و در اختیار فدراسیون فوتبال کویت گذاشته‌ام. این برنامه باید در ایران بلندمدت باشد مثلا ۱۰ تا ۲۰ ساله که درون آن باید همه جوانب دیده شود. برنامه نوشتن کار زمان‌بری است و باید با تحقیقات نوشته شود. باتوجه به پتانسیلی که ایران دارد اگر بتوانیم طبق برنامه جلو برویم تحولات زیادی صورت می‌گیرد.

مظفر ادامه داد: یکی از برنامه‌های من زمانی که در ایران بودم این بود که فاصله‌مان را با کشورهای مختلف دنیا مثل برزیل، پرتغال و اسپانیا کمتر کنیم. این به حرف نیست و باید در سطح کلان برایش برنامه نوشت. ما باید یک تیم فنی از افراد خبره داشته باشیم تا با تشکیل اتاق فکر برای بانوان برنامه‌ریزی کنند.

* قهرمانی فوتسال تکرار نمی‌شود مگر با برنامه

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان با اشاره به اینکه فوتبال ایران پیشرفت چمشگیری نداشته، عنوان کرد: فوتبال ما در آسیا هیچ پیشرفتی نداشته و در رنکینگ هم اتفاق خاصی رخ نداده است. همیشه در مقدماتی المپیک و جام ملت‌ها حذف شده‌ایم. اگر می‌خواهیم یک پله بالا برویم نیازمند برنامه هستیم. در فوتسال تردید نکنید قهرمانی تکرار نمی‌شود مگر اینکه برنامه داشته باشیم. تیم‌هایی مثل چین و مالزی به شدت برنامه‌ریزی کرده‌اند و مدعیان جدیدی در آسیا رو خواهند شد. در فوتسال هم کار ما سخت‌تر خواهد شد.

* در باد موفقیت خوابیده‌ایم

وی که با برنامه رادیو جوان صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: فیفا جام جهانی فوتسال را حتما راه اندازی خواهد کرد و باید از الان برای آن فکر کرد. ما همیشه در باد موفقیت می‌خوابیم در حالی که بعد از جام ملت‌ها باید برای دوره بعد برنامه‌ریزی می‌کردیم اما ما خوابیده‌ایم و دچار رخوت شده‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.