کد خبر : 156793
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1399 - 13:17
-

اندر احوالات این روزهای تیم های لیگ دسته دوم فوتسال

اندر احوالات این روزهای تیم های لیگ دسته دوم فوتسال

بعد از شیوع بیماری منحوس کرونا و تعطیل شدن ورزش کشور ، یکی از رشته های ورزشی که در این زمینه خیلی آسیب دید رشته فوتسال بود؛ زیرا هیچ کدام از لیگ های حرفه ای این رشته در سطح آقایان و بانوان به اتمام نرسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بعد از شیوع بیماری منحوس کرونا و تعطیل شدن ورزش کشور ، یکی از رشته های ورزشی که در این زمینه خیلی آسیب دید رشته فوتسال بود؛ زیرا هیچ کدام از لیگ های حرفه ای این رشته در سطح آقایان و بانوان به اتمام نرسیده بود.
لیگ دسته دوم کشور اما از جهاتی با بقیه لیگ ها متفاوت بود ؛ سایر لیگ های کشور از قبل شیوع بیماری استارت کار خود را زده بودند و تقریبا در انتهای مسیر بودند اما لیگ دسته دوم قبل از شروع به این گرداب افتاد.
بعد از تعطیلی طولانی مدت مسابقات و شروع سال جدید ، هر روز زمزمه هایی مبنی بر برگزاری مسابقات به گوش رسید تا در نهایت مجوز تمرینات برای تیم های لیگ دسته دوم صادر شد‌. از این مجوز تا به امروز نزدیک به دو ماه میگذرد و تیم ها کماکان در بلاتکلیفی برگزاری یا عدم برگزاری این مسابقات قرار دارند.
طی تحقیقاتی که از تیم ها صورت گرفته است ، نقاط تاریک زیادی در آینده این تیم ها وجود دارد. تیم هایی که در سطح لیگ دو معمولا مقطعی شکل میگیرند و بودجه های محدود و مناسبتی دارند و هزاران ابهام و مشکل دیگر که در ذیل به قسمتی از آن ها اشاره شده است.

۱. علی رغم اعلام فدراسیون مبنی بر تعیین تکلیف برگزاری مسابقات و جلسه با نمایندگان تیم ها ، هنوز این اتفاق به وقوع نپیوسته است و تیم ها در بلاتکلیفی کامل به سر می برند.

۲. برگزاری تمرین ها برای تیم ها در این شرایط خاص کشور بسیار هزینه بر است ؛ این در حالیست که تیم ها هنوز از نوع برگزاری مسابقات هم اطلاعی ندارند و حتی نمی دانند که بر چه اساس و الگویی باید تمرینات خود را برگزار کنند. مسابقات گروهی یا مسابقات مجتمع ؟

۳. تیم ها در این شرایط دو راه دارند که هر دو به ضرر باشگاه هاست. اگر تمرینات خود را برگزار کنند باید متحمل هزینه های فراوانی بشوند و اگر بازی ها برگزار نشود ، این هزینه ها عملا بیهوده است. در حالت دوم اگر تمرینات را تعطیل کنند و مسابقات برگزار شود در نتیجه گیری و هماهنگی با مشکل روبرو خواهند شد. از طرفی خیلی از باشگاه مربیان و بازیکنان با دریافتی مالی جذب کرده اند و از این مقوله هم متضرر شده اند.

۴. پول های ورودی مسابقات پیش پیش از تیم ها گرفته شده است . در صورت برگزار نشدن مسابقات تیم هایی که قصد شرکت در فصل آینده را ندارند با مشکل روبرو خواهند شد و معلوم نیست که چه ساز و کاری برای بازپس گیری پول شان وجود خواهد داشت؟

۵. زمزمه هایی مبنی بر برگزار شدن مسابقات بصورت مجتمع به گوش می رسد. این در حالی است که سازمان لیگ ورودی مسابقات را بر اساس مسابقات رفت و برگشت از تیم ها گرفته است. اگر مسابقات بصورت مجتمع برگزار شود هزینه های سازمان لیگ بسیار کمتر می شود. تکلیف مابه التفاوت پرداختی تیم ها چه خواهد شد؟

۶. خیلی از تیم ها از بازیکنانی استفاده کرده اند که در شرایط نزدیک به خدمت سربازی هستند. این بازیکنان الان در شُرف خدمت هستند و باشگاه ها امکان استفاده از آن ها را ندارند. از طرفی بعضی بازیکنان شاید در این مدت به بیماری مبتلا شده باشند و امکان همراهی تیم های خود را نداشته باشند. سازمان لیگ قبل از این اعلام کرده است که امکان حذف بازیکنان از لیست وجود ندارد که به نظر می رسد این مورد هم با توجه به شرایط موجود باید بازنگری شود.

۷. امسال و به صورت بی سابقه ، تعداد تیم ها در لیگ دسته دوم افزایش چشم گیری داشته است. در صورت برگزار نشدن رقابت ها تکلیف تیم های سقوط کننده و صعود کننده چه خواهد شد ؟ آیا لیگ دسته دوم گنجایش این را دارد که فصل بعد با تعداد تیم های بیش از امسال برگزار شود ؟ چه تیم هایی به لیگ دسته اول صعود خواهند کرد ؟ آیا باز هم فدراسیون به دنبال فروش سهمیه ها هست ؟

۸. در این بین از خیلی از نکات فنی هم نباید چشم پوشی شود. آماده نگه داشتن شرایط بدنی بازیکنان و تیم ها ، حفظ انگیزه و روحیه بازیکنان ، مُجاب کردن اسپانسر ها به هزینه کردن ، مدیریت بازیکنان در رفت و آمد ها ، مدیریت کردن هزینه های اضافی تحمیلی به باشگاه ها و …

۹. اعلام شده است که احتمال برگزاری مسابقات در پاییز و زمستان وجود دارد. به گفته فدراسیون پزشکی ورزشی ، اگر مسابقات در تابستان و فصول گرم سال برگزار نشود ، برگزاری مسابقات در فصول سرد سال خیلی خطرناک تر است. زیرا مشکلات آلودگی هوا و ویروس ها دیگر و آنفولانزا را هم باید به این مسائل فعلی اضافه کرد. به نظر می رسد که با توجه به شرایط موجود و عدم پیدایش درمان قطعی برای بیماری کرونا ، این بیماری فعلا در کشور ما حضور دارد و هرچه برگزاری بازی ها به تاخیر بیفتد ، خطر برگزار کردن این مسابقات بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در پایان از سازمان لیگ فوتسال و مسئولین محترم انتظار می رود که هرچه زودتر تکلیف این مسابقات را مشخص کنند که حداقل اگر تیم های نفعی نبرده اند ، دیگر بیش از این متضرر نشوند و هزینه مالی بیشتری انجام ندهند. از طرفی برگزار‌ نکردن این رقابت ها هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد که در بالا به چند مورد آن اشاره شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.