کد خبر : 156885
تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399 - 9:04
-

کلاهبرداری به بهانه وعده لژیونر شدن/در تور سودجویی و کلاهبرداری ملی پوش دروغین تیم ملی نیفتید

کلاهبرداری به بهانه وعده لژیونر شدن/در تور سودجویی و کلاهبرداری ملی پوش دروغین تیم ملی نیفتید

مدتی است کلاهبرداران با دادن وعده و وعیدهایی به جهت لژیونر شدن بازیکنان فوتسال، در کمین آنها نشسته و توانسته‎اند مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، چندین سال است که نبود اسپانسر در فوتسال باعث مشکلات زیاد اقتصادی برای باشگاه‌ها شده و سطح پرداختی به بازیکنان را بسیار ناچیز کرده و اهالی این رشته را نگران کرده است.

مشکلات اقتصادی و قراردادهای ناچیز در کنار رویای بازی کردن در خارج از کشور باعث شده که در دو سال گذشته بازیکنان به فکر خروج و حضور در لیگ‌های آسیا و اروپا باشند. رویای لژیونر شدن باعث شده تا افراد سودجو با دادن وعده و وعیدهای فراوان، اقدام به کلاهبرداری از بازیکنان کنند. کسانی هستند که خود را پیشکسوت می‌دانند و در خروج و تشویق بازیکنان جوان جهت لژیونر شدن های دروغین، نقش دارند. در پاره‌ی اوقات، مربیان و بازیکنانی که طعمه قرار گرفتند، تمام دارایی خود را در راه رسیدن به رویا‌ها از دست دادند و با سرافکندگی به کانون خانواده بازگشتند.

طبق تحقیقات، سال گذشته حدود ۲۰ بازیکن لیگ برتری فوتسال به تیم‌‌های جمهوری آذربایجان پیوستند اما در این بین، افرادی سودجو به قصد لژیونر شدن و با ترفندهای مختلف، بازیکنان جوان را اغفال و به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکیه و… دعوت و سپس مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و این بازیکنان را رها می‌‌‌کنند. در اتفاقی که در شش ماهه اخیر رخ داده، شخصی با شیوه‌هایی که در زیر می‌خوانید اقدام به کلاهبرداری از مربیان و بازیکنان جوان کرده است.

* رویافروشی و کلاهبرداری با شبکه های مجازی

این شخص در پیج اینستاگرامش خود را به عنوان بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال معرفی کرده؛ به طوری که حتی عکس‌هایی را با فوتوشاپ برای اثبات این ادعای دروغین، منتشر کرده است. وی عکس‌‌هایی از مدارس تیم‌های فوتبالی در ترکیه و عکس‌هایی از مربیان ترک تبار منتشر کرده و همزمان اقدام به فراخوان جذب بازیکن جهت ترانسفر به جمهوری آذربایجان، روسیه و حتی شرق آسیا کرده است.

وی در صحبت‌های ابتدایی که با مربیان و بازیکنان داشته، مدعی بوده که در خصوص ترانسفر پولی دریافت نخواهد کرد. وی با طرح این موضوع که پولی به کسی پرداخت نمی‌کنید، اعتماد افراد را جلب می کند اما بعد از تنظیم قرارداد جعلی و ارسال آن برای فرد متقاضی، اعلام می‌‌‌‌کند که در اولین فرصت بایستی به کشور مذکور مراجعه و قرارداد را امضا کند. اما قبل از امضا و توافق، بایستی مبلغی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان باید بابت آی‌تی سی به شماره حسابی واریز شود. این یعنی آغاز قرار گرفتن در تور سودجویی و کلاهبرداری ملی پوش دروغین تیم ملی!

 به گفته یکی از مالباختگان، این فرد با جعل اسنادی اعم از مدارک مربیگری و احکام مختلف در سایت و پیج شخصی، علاقمندان را فریب داده است. البته، وی در مذاکراتش پا را فرا‌تر گذاشته و خود را به عنوان یکی از نزدیکان رجال سیاسی مهم کشور معرفی کرده تا بتواند از این طریق، اعتماد بیشتری بدست آورد.

* شگردهایی که رویاهای جوانان را سوزاند!

به گفته‌‌‌ی مالباخته دیگری، این فرد عکس‌هایی را با شخصیت‌‌‌های مهم فوتسال ایران به یادگاری گرفته و در ترکیه و آذربایجان اعلام کرده که با این افراد رفاقت دیرینه و نزدیکی داشته و بعنوان مدیر برنامه‌ آنها فعالیت می‌‌‌کند.

یک مالباخته دیگر اظهار داشت: “پس از صحبت‌‌های مختلف با این شخص و اینکه خود را از بازیکنان اسبق تیم ملی و دوستان نزدیک بازیکنان و مسئولین فدراسیون معرفی کرده بود، در ابتدا حدس زده بودم که شاید کلاهبرداری در میان باشد و پولی پرداخت نکردم. به وی اعلام کردم در ترکیه این مبلغ را پرداخت می‌‌کنم اما این فرد پس از ورودم به ترکیه با نقشه‌های طراحی شده از قبل، من را در حالتی مثل خفت‌گیری قرار داد که از ترس جانم چهل میلیون تومان یکجا به وی پرداخت کردم.”

مالباخته دیگر، یکی از مربیان فوتسال بانوان کشورمان است. وی گفت: “بابت همکاری با یک شرکت ترکیه‌ای عکسی را در پیج اینستاگرامم انتشار دادم و پس از آن شخصی در دایرکت با من صحبت کرد. عکس‌ها و مدارکی را مبنی بر اینکه بازیکن اسبق تیم ملی بوده و مشغول ترانسفر بازیکن به اروپاست، ارسال کرد. در دو هفته اول اعتماد نکردم اما شرایط طوری رقم خورد که مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان جهت دریافت ویزا به حسابی که معرفی کرده بود، واریز کردم.”

 فرد دیگری در رابطه با این شخص گفت: :این فرد در اسفند ۹۸ طی تماسی با من اعلام کرد که تورنمنت فوتسالی برای بانوان در شهر باکو در آذربایجان جهت ایرانیان خارج از کشور برگزار می شود. برای حضور و ویزا باید ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنید و گفت این مبلغ برای مقدمات حضور تیم شما در آن تورنمنت است. دلیلی که شاید باور کردم چنین چیزی صحت دارد، تاکید آن در خصوص این تورنمنت بود که  با اطلاع فدراسیون فوتبال بوده است.”

وی ادامه داد: “پس از اینکه خبری از وی نشد، با پیگیری‌های زیاد متوجه شدم که تورنمنتی در کار نیست. با تماسی که با مدیر باشگاه و مسئول برگزاری تورنمنت ایرانیان خارج از کشور داشتم، متوجه شدم قرار بوده چنین تورنمنتی در سطح بانوان برگزار شود اما فقط در سطح آقایان برگزار شد. مسئولان برگزاری از قبل اعلام کرده بودند تورنمنت بانوان لغو شده است.”

 بازیکنان جوان و خانوادها باید مراقب اینگونه افراد سودجو باشند و قبل از هر اقدامی سوابق آنها را از فدراسیون‌های کشورهای مقصد استعلام کنند. باید هر چه زودتر فدراسیون فوتبال، حراست وزارت ورزش و مراجع قضایی به این موضاعات ورود کرده تا شاهد این نباشیم افراد دیگری مورد سو استفاده و کلاهبرداری این افراد قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.