کد خبر : 156988
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 17:16
-

احتمال قرعه کشی مجدد فوتسال قهرمانی آسیا

احتمال قرعه کشی مجدد فوتسال قهرمانی آسیا

میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۰ در کشور ترکمنستان به یکی از چالش های بزرگ فوتسالی AFC تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۰ در کشور ترکمنستان به یکی از چالش های بزرگ فوتسالی AFC تبدیل شده است. در حالی که این رقابت ها قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به خاطر شیوع کرونا ابتدا به مردادماه ۱۳۹۸ موکول شد. سپس با تعویق جام جهانی فوتسال به سال ۲۰۲۱، مقرر شد جام ملت های آسیا هم در آبان ماه ۹۸ برگزار شود.

AFC در حالی برگزاری جام ملت ها در آبان ماه در ترکمنستان را تایید کرد که هنوز تردیدهایی از میزبانی این کشور وجود دارد. گفته می شود باوجود علاقه فدراسیون فوتبال ترکمنستان به برگزاری این رقابت ها، دولت این کشور مقابل فدراسیون فوتبال مقاومت می کند.

حسین شمس عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال تاکید کرد که به خاطر همین اختلافات، ترکمنستان از میزبانی جام ملت ها انصراف داده و این موضوع را به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا هم رسانده است.

شمس در پاسخ به این سئوال که منبع خبری وی در مورد این موضوع چیست؟ گفت: بنده از منابع آگاه در جریان این خبر قرار گرفته ام و می دانم که ترکمنستان از برگزاری جام ملت ها انصراف داده است.

وی درباره اینکه آیا تایلند جایگزین ترکمنستان می شود؟ تصریح کرد: هنوز میزبان بعدی مشخص نیست. شنیده ام یکی از کشورهای دیگر آسیای مرکزی برای برگزاری این مسابقات ابراز تمایل کرده است ولی بعید نیست به خاطر امکانات خوب تایلند بخصوص انجام تست های سریع و دقیق در فرودگاه، AFC میزبانی را به این کشور بدهد.

در صورت تایید رسمی ادعای شمس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا این سئوال مهم مطرح می شود که تکلیف گروهبندی رقابت های جام ملت های آسیا چطور خواهد شد؟ ترکمنستان که به واسطه میزبانی جواز حضور در جام ملت ها را کسب کرده بود، آیا باید از جام ملت ها کنار گذاشته شود؟

سئوال بعدی با فرض حذف نشدن ترکمنستان از جام ملت ها این است که آیا کشور میزبان بعدی، جای ترکمنستان را در گروه نخست این رقابت ها می گیرد؟ آیا مسابقات دوباره قرعه کشی می شود؟ آیا اگر به عنوان مثال تایلند این رویداد را میزبانی کند، تیم ملی فوتسال این کشور به گروه اول می رود و ترکمنستان به گروه ایران می آید؟

شمس در پاسخ به این سئوالات گفت: اطلاعی از جزئیات تصمیم AFC ندارم ولی بعید می دانم گروهبندی ها تغییر کند و قرعه کشی مجدد صورت بگیرد.

تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت های ۲۰۲۰ فوتسال آسیا که حکم انتخابی جام جهانی لیتوانی را هم دارد با تیم های عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است. پنج تیم برتر آسیا جواز حضور در جام جهانی را کسب می کنند.
منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.