کد خبر : 156967
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 14:19
-

حسن‌زاده: ملی‌پوشان فوتسال هنوز پاداش دو سال قبل را نگرفته‌اند/کسی نمی‌تواند به ما بگوید رایگان بازی کن

حسن‌زاده: ملی‌پوشان فوتسال هنوز پاداش دو سال قبل را نگرفته‌اند/کسی نمی‌تواند به ما بگوید رایگان بازی کن

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت: خدا را شکر جام‌جهانی ۲۰۲۰ به عقب افتاده و این شرایط قطعا به ما کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی اصغر حسن‌زاده در مورد پلی‌آف فوتسال که بین گیتی پسند و مس سونگون برگزار شد، اظهار داشت: در نیم فصل به تیم گیتی‌پسند اضافه شدم. سال گذشته بازی‌های امسال هم قرار بود پلی‌آف داشته باشد که فکر می‌کنم به جذابیت لیگ کمک کرد. بخشی از بازی‌های تا قبل از کرونا یعنی در بهمن انجام شد و فینال به بعد از عید  موکول شد که سه هفته پیش بود. فکر می‌کنم وقفه سه ماهه هم برای گیتی‌پند و هم برای مس خوب نبود و کیفیت فینال را  مخصوصا در بازی اول پایین آورد. البته طبیعی بود، بعد از سه ماه دوری نمی‌توان توقعی داشت چون تمرینات دیر شروع شد اما بازی دوم هیجان بیشتری داشت و به پنالتی هم کشیده شد. آن‌هایی که دیده بودند لذت بردند که قهرمانی قسمت تیم مس شد.

وی در مورد برگزاری پلی آف لیگ فوتسال و اظهارات محمد کشاورز در مورد اینکه اگر تعداد بازی‌ها بیشتر شود لیگ جذاب‌تر می‌شود و اسپانسرها هم شرایط بهتری دارند، عنوان کرد: این موارد قطعا تاثیرگذار است. من هم موافق برگزاری پلی آف هستم. تا روز آخر مسابقات تیمی که نهم و دهم است دوست دارد جزو ۸ تیم قرار بگیرد و به پلی‌آف بیاید. تیم‌های بالای جدول هم دوست دارند جزو ۴ تیم بالا باشند تا میزبان شوند. تا آخرین روزی تیمی نیست که بی‌تفاوت باشد و ۴-۵ تیم پاین هم برای نیفتادن می‌جنگند. همه تیم‌ها تا روز آخر درگیر هستند و اما در دوره‌‌هایی که پلی آف نبوده، دو تیم بالای جدول برای قهرمانی و دو تیم پایین جدول برای بقا می‌جنگیدند و بقیه تیم‌ها دیگر انگیزه‌ای نداشتند.

بازیکن تیم گیتی‌پسند تصریح کرد:‌ اگر پلی‌آف درست برگزار شود و زمان مسابقات مشخص باشد به نظرم به جذابیت لیگ و بازیکنان تیم ملی کمک می‌کند. اگر تمام شرایط درست باشد یک بازیکن در یک سال ۲۶ بازی انجام می‌دهد.۱۰ بازی ملی هم که باشد ۳۶ بازی می‌شود اما با برگزاری بازی‌های پلی آف حدود ۱۵ بازی اضافه می‌شود که به بازیکنان تیم ملی کمک می‌کند.

حسن‌زاده در مورد اینکه آیا به لژیونر شدن فکر می‌کند اظهار داشت: پیشنهاداتی داشتم، فعلا شرایط کرونایی وجود دارد اما قطعا به آن فکر می‌کنم. باید تصمیم درستی بگیرم. لیگ خودمان یکی از لیگ‌های خوب است. تیم ملی فوتسال و لیگ ما چیزی کمتر از کشورهای دیگر ندارد. لیگ ما جزو ۴-۵ لیگ خوب دنیاست و سعی می‌کنم تصمیم خوبی بگیرم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت: ما سه سال در سال‌های ۲۰۰۶ -۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قهرمان نشدیم اما در بقیه سال‌ها قهرمان شدیم. ۱۲دوره قهرمان آسیا شدیم. هر سال سخت‌تر می‌شود و این طور نیست که در خواب قهرمانی باشیم که ۱۲ سال قهرمان بودیم و هر سال این اتفاق می‌افتد. بقیه کشورها هم سرمایه‌گذاری می‌کنند. مثلا ویتنام نشان داد که سرمایه‌گذاری می‌کند. در سال ۲۰۲۰ که جام جهانی و کسب سهمیه است کار خیلی سخت‌تر می‌شود.

وی در مورد شرایط تیم ملی و کادر فنی آن، اظهار داشت: طبق قرعه کشی انجام شده تایلند در گروه ماست. در مرحله حذفی کار ما سخت می‌شود. مراحل انتخابی و حذفی حکم فینال را دارد. اگر ببرید کسب سهمیه کردید و راه را برای قهرمانی ادامه می‌دهید. کارنامه ناظم الشریعه مشخص است. امیدوارم هم قهرمانی آسیا را تکرار کنیم و هم برای جام جهانی کسب سهمیه کنیم.

حسن‌زاده در مورد صمیمی‌ترین دوستش در تیم ملی عنوان کرد: در تیم ملی فوتسال بین بچه‌‌ها صمیمت زیادی وجود دارد و همه با هم دوست هستند. من در این چند سال اخیر با حمید احمدی هم اتاقی بودم. این دوره او نبود و قبل از مسابقات مصدوم شد. البته با همه بچه‌ها رفیق هستم.

وی در مورد اینکه چرا کمیته فوتسال با سرپرست اداره می‌شود با اینکه ۱۲ سال قهرمان شده، گفت: امسال سال خیلی مهمی است و انتخابی جام جهانی را داریم. خدا را شکر جام‌جهانی ۲۰۲۰ به عقب افتاده و این شرایط قطعا به ما کمک می‌کند. باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. حس می‌کنم برنامه‌ریزی ما برای جام جهانی دقیق نبود. باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق جلو برویم. سومی جام‌جهانی در آن دوره با غیرت بچه‌ها اتفاق افتاد که در هر دوره قرار نیست این اتفاق رخ بدهد.

کاپیتان تیم ملی فوتسال اضافه کرد: اگر بخواهیم موفقیت‌‌ها در سطح جهانی تداوم داشته باشد باید برنا‌مه‌ریزی کنیم. یعنی وقتی سومی ما تمام شد باید برای جام جهانی بعدی برنامه‌ریزی‌ می‌کردیم. باید آن روز برای این جام جهانی فکر می‌کردیم. باید از یک سال عقب افتادگی استفاده کنیم و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کنیم. انتظارات از تیم ملی فوتسال بالاست و مردم باید بدانند امکانات تیم ملی فوتسال از سطح انتظارات از آن نیست. قهرمانی در جام ملت‌ها برای من هم لذت بخش بود و هم تلخ، چون ما هنوز پاداش دو سال پیش‌مان را نگرفتیم. بانوان هم نگرفتند. ۲۲ میلیون به ما قول دادند که روز ۲۲ بهمن بود. مقداری پرداخت شده اما کامل نه، ۲۲ میلیون دو سال پیش کجا و الان کجا.

حسن‌زاده اضافه کرد:‌ بازیکنان تیم ملی فوتسال نشان دادند که بحث آن‌ها مالی نیست اما باید به آنها شخصیت بدهند. ما پاداشمان را از مردم می‌گیریم. آن‌ها به ما لطف دارند و دلشان با ماست. این برای ما کافی است اما اینکه قول بدهند و عملی نشود و اینکه پاداش جزیی دو سال پیش تیم ملی را ندهند برای فدراسیون فوتبال خوب نیست.

وی در مورد اینکه برخی از فوتسالیست‌های ایران که به لیگ‌هایی می‌روند که پول خوب دارد اما کیفیت خوبی ندارد، گفت: این تصمیم کاملا شخصی است و شما نمی‌توانید بگویید چرا این کار را کرده است. بحثی بود که قانون بگذاریم تا آن‌ها نروند. بازیکن می‌خواهد امرار معاش کند و همه ما قرار نیست تا آخر عمر این طور بازی کنیم تازه اگر مصدومیت پیش نیاید. شرایط رشته ما این طور نیست که پول‌های آنچنانی داشته باشیم.

حسن زاده اضافه کرد: نمی‌شود به بازیکنان ایراد گرفت اما می‌توانیم لیگ خودمان را پویا کنیم، اسپانسرهای قوی بگیریم و حق پخش داشته باشیم. کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال می‌توانند در این مورد کار کنند. در یک برنامه کارشناس آوردند و بحث به این سمت رفت که قانونی بگذاریم که این‌ها نروند. شما نمی‌توانید به بازیکن بگویید به آنجا نرو پول بگیر و بیا اینجا مجانی بازی کن! این اصلا منطقی نیست اما می‌توانیم کیفیت لیگ را بالا ببریم و بحث مالی هم بالا برود.

وی تصریح کرد: بازیکنی که به خارج از ایران می‌رود و سختی‌ها را به جان می‌خرد حاضر است در ایران با پول کمتر و در کنار خانواده‌اش باشد. آن‌ها که به یک بازیکن قطعا دوست دارد در لیگ با کیفیت بالایی کار کند اما وقتی پول بیشتری باشد آنجا را انتخاب می‌کند. لیگ ایران از نظر فنی جزو ۴-۵ لیگ خوب جهان است و قابلیت آن را دارد که آن را جذاب کنیم و اسپانسر بیاید. به این ترتیب بازیکنان هم اینجا در کنار خانواده‌شان می‌مانند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال در مورد اینکه رمز موفقیتش چیست، عنوان کرد: من یک خانواده ورزشی داشتم. برادرانم فوتسالی بودند، الان چون صنعتی شده و همه به مسائل مالی فکر می‌کنند. باید کار در مدارس و آموزشگاه‌ها و مدارس فوتبال و فوتسال شروع شود. اینکه خانواده‌ها بچه را اجبار کنند تاثیری ندارد. بچه خودش باید علاقه داشته باشد و او را در مسیر قرار دهند.من عشق و علاقه داشتم و از مدرسه ابتدایی شروع کردم. در ۱۶ سالگی به لیگ برتر یا سوپر لیگ رفتم. در ۱۷ سالگی به تیم ملی رفتم. برادر من در لیگ بازی می‌کرد و من بازی‌های او را می‌دیدم و عشق وعلاقه داشتم.

حسن زاده ادامه داد: ‌۵ پسر و یک دختر هستیم که همه فوتبال و فوتسال بازی می‌کردیم. دو برادرم به شغل آزاد رفتند. من هم از بچگی فوتسال بازی می‌کردم. قهرمانی کشور دارم. در نونهالان و نوجوانان فوتبال بازی می‌کردم و بعد از آن به فوتسال رفتم. صفر تا صد این کار حمایت خانواده است. برای خودم این طور بوده که منتقدینی که من را به راه درست هدایت کرده‌اند خانواده‌ام بودند. آن‌ها بدون قصد و غرض من را نقد کردند و قطعا همه خانواده‌ها دلسوزتر از دوستان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.