کد خبر : 187681
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 8:45
-

شمس: در تیم ملی نام جدید بود اما جوانگرایی نه /ایران به دلیل عدم دوندگی در مقابل اسلواکی و بلاروس نتیجه نگرفت/ توقع می‌رفت که میانگین سنی بازیکنان پایین تر بیاید

شمس: در تیم ملی نام جدید بود اما جوانگرایی نه /ایران به دلیل عدم دوندگی در مقابل اسلواکی و بلاروس نتیجه نگرفت/ توقع می‌رفت که میانگین سنی بازیکنان پایین تر بیاید

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، گفت: در فهرست جدید تیم ملی، بعضی از نام‌ها جدید بود اما من در این تیم جوانگرایی ندیدم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«حسین شمس» در خصوص لیست جدید تیم ملی فوتسال و تغییر برخی اسامی، بیان داشت: بعضی از نام‌ها جدید بود اما من در این تیم جوانگرایی ندیدم.   سن بیشتر بازیکنان دعوت شده سن‌ها بالا بود و بازیکنان جوان در این لیست حضور پررنگ نداشتند. توقع می‌رفت که میانگین سنی بازیکنان پایین تر بیاید اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی با تشکیل شدن تیم ب مخالفت کردند. بالاخره باید یک تیمی داشته باشیم تا بازیکنان جوان خود را نشان داده و از بین نروند. درست است بازیکنانی مثل «مهدی جاوید» و «اصغر حسن‌زاده» و شش، هفت بازیکن دیگر بدون جایگزین هستند اما بقیه بازیکنان چه؟ تیم زیر ۲۰ سال فوتسال ایران با «علی صانعی» قهرمان آسیا شده بود. آیا بازیکنان این تیم نباید جایی در تیم ملی داشته باشند. ۲ بازیکن از این تیم در حال حاضر لژیونر شده و به طور قطع لایق دعوت به تیم ملی هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، افزود: در یک تیم، بازیکنان جوان باید به همراه باتجربه‌ها حضور داشته و با دوندگی به تیم کمک کنند. تیم ملی در تورنمنت سال گذشته در مشهد فقط به دلیل عدم دوندگی بازیکنان در مقابل اسلواکی و بلاروس نتیجه نگرفت. سال پیش زنگ خطر برای ما به صدا درآمد. بازیکنانی که نمی‌دوند،  بار و فشار بازی را روی دوش برخی دیگر از بازیکنان می‌اندازند.

شمس تصریح کرد: اصل موفقیت در رشته‌های فوتبال و فوتسال، دویدن است و اگر بازیکنی نمی‌تواند بدود باید در رشته وزنه‌برداری و کشتی فعالیت کند. هر بازیکن در هر بازی باید پنج کیلومتر بدود. این مشکل تیم ملی نگران‌کننده است. در حال حاضر نزدیک جام ملت‌ها است و نباید امید زیادی به خانه‌تکانی در تیم ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: چندی پیش سرمربی تیم ب فوتسال مشخص شد اما با فشار و مصاحبه‌های دوستان این موضوع وضعیت نامشخصی پیدا کرد. جوّی به وجود آمد تا فدراسیون تشکیل این تیم را عقب انداخت. ما اگر می‌خواهیم سرمایه‌های فوتسال را حفظ کنیم باید یک تیم میان دو تیم اصلی و زیر ۲۰ سال داشته باشیم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال بیان داشت: باید به لیگ برتر فوتسال اعتماد کنیم و با هزینه‌هایی که برخی تیم‌ها در این رشته می‌کنند و خیلی‌ هم خوب است، می‌توانیم اجازه دهیم تا بازیکنان در همین لیگ آماده شوند. در حال حاضر هم احتمال این وجود دارد که اردوی کویت تدارک دیده شود که این دیدار تدارکاتی به دو جهت مفید است. هم بازیکنان با سالن میزبان جام ملت‌های آسیا آشنا می‌شوند و هم یک دیدار تدارکاتی خوب برگزار می‌کنند.

شمس گفت: چشمه جوشان و خروشان فوتسال ایران هیچوقت ضعیف نخواهد شد اما باید به این استعدادها بها داده شود. متاسفانه با نبودن تیم امید، این استعدادها از بین می‌روند. ما باید بازیکنان جوان و باکیفیت را از این چشمه خروشان صید کنیم تا مشکل تیم ملی از بابت نفرات حل شود

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.