کد خبر : 183944
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 11:32
-

پرهیزکار: درایت فدراسیون فوتبال شرایط خوبی را برای فوتسال ایجاد کرد/برگزاری جام ملتهای آسیا ایراد داشت/ AFC به سئوالات ما جواب نداد

پرهیزکار: درایت فدراسیون فوتبال شرایط خوبی را برای فوتسال ایجاد کرد/برگزاری جام ملتهای آسیا ایراد داشت/ AFC به سئوالات ما جواب نداد

رئیس کمیته فوتسال گفت: برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به همان شکل قبل در کشور کویت ایراداتی داشت و AFC باید با درایت بیشتری برخورد می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزکار در خصوص تعویق جام ملت‌های فوتسال آسیا گفت: از یک ماه پیش تقریباً زمزمه‌های تعویق این رقابت‌ها شروع شد ولی به صورت رسمی چیزی به فدراسیون‌ها اعلام نکردند. موظف بودیم بر اساس برنامه کنفدراسیون آسیا برای تیم ملی اردو بگذاریم و برنامه ریزی کنیم. از سال گذشته چهار، پنج بار تاریخ جام ملت‌ها تغییر کرد و ما هم برنامه‌ها را عوض کردیم.

رئیس کمیته فوتسال ادامه داد: باوجود تمام مشکلاتی که از نظر اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی وجود داشت توانستیم دو بازی خیلی خوب با ازبکستان انجام بدهیم. در کل آسیا تنها تیمی که بازی بین المللی انجام داد فقط ما و ازبکستان بودیم. این نشان دهنده درایت فدراسیون فوتبال است که شرایط خوبی را برای فوتسال ایجاد کرد.

پرهیزکار یادآور شد: باید دوباره برای آماده سازی تیم ملی برنامه ریزی کنیم. مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود ۱۲ آذر آغاز شود که دو اردو در آبان پیش بینی کرده بودیم. حتی با تیم عراق صحبت شده بود که بین روزهای ۲۵ تا ۳۰ آبان به ایران بیایند و بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر باید صبر کنیم تا وضعیت لیگ مشخص شود. اعضای سازمان لیگ زحمت کشیده‌اند و برنامه مسابقات را آماده کرده‌اند. سازمان لیگ یک پروتکل بهداشتی را تهیه کرده و اگر تایید شود از اول آبان لیگ شروع می‌شود. باید جلسه‌ای با آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی برگزار کنیم و برنامه آماده سازی تیم ملی را تغییر بدهیم. دیگر ضرورت ندارد اردوهای پشت سر هم داشته باشیم و باید اجازه بدهیم لیگ انجام شود.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا کنفدراسیون آسیا تاریخی را برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا تعیین کرده است؟ گفت: هنوز AFC اعلام نکرده بازی‌ها چه زمانی انجام می‌شود. اگر بنا بر برگزاری بازی‌ها در «فیفادی» باشد، فقط در فروردین ۱۴۰۰ این فرصت وجود دارد. البته به خاطر شیوع کرونا بعید است برنامه بازی‌های ملی دقیقاً مطابق با فیفادی صورت بگیرد ولی مسلماً هرطور هست باید رقابت‌های قهرمانی آسیا را قبل از جام جهانی برگزار کنند.

پرهیزکار در ادامه به ایرادات شکلی و اجرایی جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و افزود: بنده چند بار غیر مستقیم با دوستان در کنفدراسیون آسیا تماس گرفتم و سئوالاتی را مطرح کردم که به هیچکدام جواب ندادند. این نشان می‌داد خودشان هم برای برگزاری مسابقات به جمع بندی نرسیده‌اند. به جز بحث کرونا، برگزاری بازی‌ها ایرادات زیادی داشت. ابتدا ترکمنستان میزبان بود و به واسطه همین میزبانی جواز حضور در رقابت‌ها را کسب کرد در حالی که از میزبانی انصراف داد و کویت به جای این کشور انتخاب شد. به این ترتیب باید ترکمنستان از جدول کنار می‌رفت و افغانستان جایگزین می‌شد. یکی از سئوالاتم از AFC این بود که جواب ندادند.

وی افزود: حالا که کویت میزبان شده است، این تیم باید به سید یک می‌آمد در صورتی که این تغییر رخ نداد. کویتی‌ها هم گفته بودند اگر این اتفاق رخ ندهد آن‌را قبول نمی‌کنند. در این صورت گروه بندی بازی‌ها به هم می‌خورد و حتماً نیاز است دوباره قرعه کشی شود.

رئیس کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بنده شرایط کویت را هم پیگیری می‌کردم. سرمربی برزیلی این تیم قبل از بازگشت به کویت دو – سه هفته در قطر و ترکیه قرنطینه بود و کویت قوانین سختگیرانه ای برای مهار کرونا داشت. یکی از سئوالاتمان این بود که در جریان مسابقات آسیا که ۷۰۰-۸۰۰ نفر وارد کویت می‌شوند، این کشور چه برنامه‌ای خواهد داشت؟ مجموع این اتفاقات چیزهایی بود که مسابقات را به برگزار نشدن نزدیک می‌کرد.

پرهیزکار یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با درایت بیشتری برخورد می‌کرد و یک تصمیم قاطع می‌گرفت؛ یعنی از همان اسفند سال گذشته می‌گفتند بازی‌ها یک سال یا ۹ ماه عقب می‌افتد نه اینکه هر ماه تصمیم جدیدی بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.