کد خبر : 184083
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 13:38
-

همیشه بی‌حاشیه‌ترین مربی تیم‌های پُرستاره بوده‌ام

لک: بازیکنان ملی زیر ۲۰ سال رها شده اند / کمیته فوتسال به فدراسیون فوتبال فشار بیاورد/ صحبت از قهرمانی در سال اول درست نیست/باید بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ جوانگرایی را آغاز می‌کردیم/صحبت بی‌غم جزئی از بداخلاقی فوتسال بود

لک: بازیکنان ملی زیر ۲۰ سال رها شده اند / کمیته فوتسال به فدراسیون فوتبال فشار بیاورد/ صحبت از قهرمانی در سال اول درست نیست/باید بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ جوانگرایی را آغاز می‌کردیم/صحبت بی‌غم جزئی از بداخلاقی فوتسال بود

سرمربی تیم کراپ الوند ایرانیان گفت که کمیته فوتسال برای توجه بیشتر به تیم‌های ملی فوتسال باید به فدراسیون فوتبال فشار بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رضا لک درباره شرایط تیم فوتسال کراپ الوند گفت: یک ماه است تمرین می‌کنیم. تیم را من نبسته بودم، اما اکنون اوضاع بد نیست و با توجه به بازیکنانی که گرفتیم، تمریناتی طراحی کردیم که مناسب تیم باشد. شنیدم قرار است مسابقات حداقل یک هفته به تعویق بیفتد که این به شناخت ما از بازیکنان و آمادگی آنها کمک می‌کند. بازیکنان با بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته شده به شرایط مناسب می‌رسند.

می‌توانیم نتیجه‌ای در حد سرمایه‌گذاری باشگاه بگیریم
وی در مورد هزینه خوب باشگاه کراپ الوند برای خرید بازیکنان تصریح کرد: امسال دومین سال تیمداری کراپ است و مدیران این باشگاه، شناخت خوبی از اصول مدیریت دارند. آنها بازیکنان خوبی گرفته‌اند و فقط به زمان و هماهنگی نیاز داریم. تلاش کردیم برخی بازیکنانی را جذب کنیم که به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و اگر بچه‌ها موارد تمرینی را در مسابقات پیاده کنند، فکر می‌کنم بتوانیم نتیجه‌ای در حد سرمایه‌گذاری باشگاه بگیریم.

به دنبال ماندن نیستیم اما گیتی‌پسند و مس سونگون برای قهرمانی شرایط بهتری دارند
سرمربی تیم فوتسال کراپ الوند در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش در این فصل به دنبال بقا در لیگ برتر فوتسال است یا برای قهرمانی رقابت‌ها تلاش می‌کند، بیان کرد: موضوع ماندن در میان نیست. تیم‌هایی چون گیتی‌پسند و مس سونگون از لحاظ مهره، قدمت و امکانات نسبت به کراپ، شرایط بهتری دارند. تیمی که به لیگ برتر صعود می‌کند، در جذب بازیکن محدودیت دارد و نهایتاً چهار یا پنج بازیکن بگیرد.

صحبت از قهرمانی در سال اول درست نیست، اما تیمم را در حد قهرمان تمرین می‌دهم
لک در ادامه خاطرنشان کرد: درست نیست در سال اول بگوییم می‌خواهیم قهرمان شویم، اما همیشه تیمم را در حد قهرمان تمرین می‌دهم. تعداد بازیکنان زیادی در کراپ سابقه قهرمانی دارند. با این حال ابتدا باید خودمان را مستحکم کنیم و وارد بازی‌ها شویم. باید در ابتدا خودمان را ارزیابی کنیم، اما بازیکنانی داریم که می‌توانند به ما کمک کنند. برای قهرمانی نیاز به زمان داریم.

می‌توان لیگ برتر فوتسال را در ۴ یا ۵ ماه به پایان رساند
وی درباره برگزاری مسابقات در دو گروه اظهار داشت: سازمان لیگ با توجه به شرایط کرونا مجبور بود مسابقات را به این شکل برگزار کند و لغو جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی است که بازی‌ها در مدت چهار یا پنج ماه تمام شود. تعویق چند روزه بازی‌ها به نفع تیم‌هایی چون ما خواهد بود که بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند.

مذاکره هر باشگاه با مربیان موردنظرش حرفه‌ای است
سرمربی تیم کراپ الوند در مورد اینکه حمید بی‌غم به صورت غیرمستقیم گفته بود لک توسط بازیکنان کراپ الوند به باشگاه معرفی شده است، به تسنیم گفت: نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا درمی‌آید. من از ابتدا جزو گزینه‌های باشگاه بودم که فهمیدم مدیران باشگاه با بی‌غم توافق کرده‌اند و نمی‌دانم چرا به توافق نرسیدند. مسئولان کراپ این موضوع را به من گفتند که مذاکره هر باشگاه با مربیان موردنظرش حرفه‌ای است. این بداخلاقی‌ها در فوتسال وجود دارد و همان ابتدا هم گفتم اگر بی‌غم یا هر مربی دیگری جای من بیاید، مشکلی ندارم.

صحبت بی‌غم جزئی از بداخلاقی فوتسال بود
لک با بیان اینکه پیش‌تر از تیم‌هایی که با آنها قهرمان شده، به توافق نرسیده و جدا شده است، تصریح کرد: من از هر باشگاهی که جدا شدم، هیچ مصاحبه‌ای علیه آن باشگاه نکردم. از ابتدا اصولم را به مدیران کراپ الوند گفتم و آنها مشاورانی دارند و گزینه‌ها را بررسی کردند. شاید از بازیکنان ملی‌پوش خود شرایط مربیان را بپرسند و آنها هم نظرات خود را بگویند. این صحبت‌ها بخشی از بداخلاقی فوتسال است.

همیشه از بزرگ‌ترهای تیم مشورت می‌گیرم
وی درباره حواشی ایجاد شده در تیم پُرستاره‌‌اش در گیتی‌پسند و احتمال تکرار این حاشیه‌ها در کراپ الوند یادآور شد: من همیشه بی‌حاشیه‌ترین مربی تیم‌های پُرستاره بوده‌ام. گاهی اتفاقی رخ می‌دهد که بازیکن و مربی ناراحت می‌شوند که طبیعی است. همیشه مسیری ترسیم می‌کنم که به مجموعه تیم نزدیک است و همه اصول اخلاقی من را می‌دانند. همیشه از بزرگ‌ترهای تیم مشورت می‌گیرم، اما در زمین همه بازیکنان را به یک چشم می‌بینم و فرق ستاره با سایر بازیکنان فقط هنگام عقد قرارداد است.

کمیته فوتسال برای توجه به تیم ملی به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فشار بیاورد
سرمربی کراپ الوند در مورد شرایط بد تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: این تیم شرایط خوبی ندارد که بخشی از آن به خاطر عدم رسیدگی به تیم، عدم پرداخت پاداش بازیکنان و حقوق مربیان است. بخشی از مشکلات هم به خاطر کروناست که همه کشورها با آن درگیر هستند. ما اردوهای خوبی نداشتیم و مربیان و بازیکنان تیم ملی راضی نیستند. امیدوارم کمیته فوتسال به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فشار بیاورد تا به تیم‌های ملی توجه بیشتری کند. شرایط فوتسال بانوان هم همین‌گونه است.

باید بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ جوانگرایی را آغاز می‌کردیم
لک درباره انتقادها از عدم جوانگرایی در تیم ملی ایران اظهار داشت: نفراتی چون اصغر حسن‌زاده، احمد اسماعیل‌پور و حسین طیبی بازیکنان شاخص ما هستند و جوانگرایی نیاز به زمان دارد. این موضوع را باید بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ آغاز و برای تیم دوم برنامه‌ریزی می‌کردیم. باید بازیکنان جوان لیگ دور هم جمع می‌شدند و تفکر سرمربی تیم ملی توسط یک مربی در این تیم پیاده می‌شد. حتی می‌توانستیم این تیم را به مسابقات بفرستیم، نه اینکه مانند الان تمام مسئولیت بر دوش یک نفر باشد.

عدم وجود جوانگرایی تماماً بر عهده ناظم‌الشریعه نیست
وی با تمجید از تیم سوم جهان در جام جهانی ۲۰۱۶ گفت: تیم ملی در سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین تیم‌های ملی ایران بود و کادر فنی این تیم سپس جوانان شایسته‌ای چون مهدی کریمی را دعوت کرد. جوانگرایی به خوبی انجام نشده، اما تمام کار بر عهده ناظم‌الشریعه نیست. پس از اینکه تیم زیر ۲۰ سال ایران نتوانست در سال ۲۰۱۸ قهرمان آسیا شود، این تیم را رها کردیم. باید این بازیکنان را جمع می‌کردیم و یک مربی با تفکر ناظم‌الشریعه بالای سر آن می‌گذاشتیم. پس از آن می‌توانستیم این بازیکنان را به تیم ملی تزریق کنیم. رقابت با بازیکنانی چون جاوید و حمید احمدی خیلی سخت است و بازیکنان جوان باید پله پله رشد کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام چهارشنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

آقاى شما معروف هستى که بازیکنان تیم برات تصمیم میگیرن مگر گیتى پسند رو با اون همه ملى پوش نابود نکردى؟!! مگر درگیرى هاى تو با بازیکنان یادمان رفته ؟! همیشه هم سکوت میکنى چون حق با بازیکنا هست اصلا مدیریت تیم بزرگ رو بلد نیستى بازیکنا هر کارى دلشون بخواد میکنند امسال هم براى همین تو رو آوردند که هر کارى دلشون میخواد انجام بدهند تو هم دنبال اون پول هستى که بگیرى بگى مِنم هستم