کد خبر : 185185
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 8:57
-

شرایط عجیب لیگ برتر فوتسال/ هزینه‌ اضافی برای هیچ!

شرایط عجیب لیگ برتر فوتسال/ هزینه‌ اضافی برای هیچ!

در حالی تمرینات تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال کشور از ماه‌های گذشته آغاز شده است که همچنان تکلیف این رقابت‌ها مشخص نیست و تیم‌ها خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به اوضاع کنونی فوتسال هستند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مردادماه سال جاری بود که مدیران تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال کشور جلسه هم‌اندیشی برگزار کردند و پس از آن مقرر شد که لیگ برتر فوتسال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به صورت دو گروه ۷ تیمی و در دومرحله رفت و برگشت برگزار شود.

پس از تعیین مکانیزم برگزاری رقابت‌ها نوبت به قرعه‌کشی لیگ برتر رسید و در نهایت ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها، گروه‌ها و حریفان خود را شناختند و تمرینات بیشتر تیم‌ها آغاز شد؛ در این بین کمیته فوتسال اول آبان ماه را به عنوان روز شروع مسابقات لیگ برتر معرفی کرد تا تیم‌ها بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی را جهت آماده‌سازی خود انجام دهند.

آغاز سردرگمی تیم‌ها

با آغاز ماه مهر و همچنین شروع ثبت قراردادها زمزمه‌های از تعویق مسابقات لیگ برتر به دلیل افزایش شیوع کرونا به گوش رسید، در این بین سردرگمی تیم‌ها آغاز شد تا پیش از شروع مسابقات معترضان عدم شروع مسابقات و یا شروع مسابقات در اوضاع کنونی وارد صحنه شوند.

۱۵ مهر ماه یعنی دو هفته پیش از آغاز رقابت‌ها بود که دبیر سازمان لیگ اعلام کرد که تعویق لیگ برتر فوتسال کشور قوت بیشتری گرفته و اعلام رسمی شرایط برگزاری مسابقات را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا کرد، در این زمان تیم‌های که تمرینات خود را آغاز کرده بودند به شدت متضرر شدند و صدای اعتراض آنان در تمام رسانه‌ها منعکس شد.

سرانجام زمان موعود فرا رسید و سازمان لیگ فوتسال اعلام کرد مسابقات از اوایل آبان ماه برگزار نخواهد شد و زمان جدید برگزاری مسابقات متعاقبا اعلام خواهد شد؛ در این بین علاوه بر هزینه‌های اضافی که بر دوش تیم‌ها افتاده بود، کلنجار میان مدیران باشگاه‌ها نیز بالا گرفت، مدیران یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر با بیان اینکه شرایط برای برگزاری بازی‌ها مهیا نیست خواستار لغو لیگ سال جاری و یا برگزاری آن در اردیبهشت ماه سال آینده شد.

صحبت‌ها و حرکات این مدیر، سبب شد موجی از اعتراضات نسبت به وی ایجاد شود، بازیکنان و کادرفنی و مدیران دیگر تیم‌ها خواهان آن بودند که اگر مجموعه‌ای به دلیل شرایط درون تیمی خود توان حضور در رقابت‌ها را ندارد بجای تأثیرگذاری بر روی کل لیگ شخصا کنار بکشد.

هزینه اضافی برای هیچ!

تمامی این حواشی‌ها در حالی رقم می‌خورد که اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال از طریق بخش خصوصی اداره می‌شوند و در این مدت هزینه‌های اضافی و خارج از بودجه‌ را به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب خرج کرده‌اند.

تیم‌های که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم صدور مجوز برگزاری، مجبور هستند اخبار برگزاری مسابقات دیگر رشته‌های ورزشی همچون بسکتبال، والیبال و یا حتی کشتی را مشاهده کنند اما خودشان اجازه فعالیت نداشته باشند.

یکی از تیم‌هایی که در این ماجرا متضرر شد، تیم گیتی‌پسند اصفهان بود که از همان ابتدا با توجه به برنامه اولیه سازمان لیگ تمرینات خود را آغاز کرد و وارد فاز آماده سازی شد، تمریناتی که هزینه کمی برای سرخ‌پوشان نداشت و علاوه بر تأمین بودجه اسکان بازیکنان، گیتی‌پسند هزینه‌های اضافی را برای تست‌ کرونای بازیکنان خود پرداخت کرد.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان اعلام کرد که گیتی‌پسند تا این لحظه هزینه‌های میلیونی را در شرایط بد اقتصادی کنونی خرج کرده و نه تنها تیمش به آمادگی کامل نرسیده بلکه به دلیل تمرینات بیش از حد و عدم شروع مسابقات، این تیم با احتمال افزایش مصدومیت بازیکنان و همچنین خستگی روحی و جسمی آنان روبرو است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.