کد خبر : 185738
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 8:48
-

آقایان به شرایط فوتسال توجه نمی‌کنند

شمسایی:از دل کدام مسابقه بازیکن برای تیم ملی اعزام می‌کنید/ به یک رشته ورزشی ورشکسته تبدیل شدیم!

شمسایی:از دل کدام مسابقه بازیکن برای تیم ملی اعزام می‌کنید/ به یک رشته ورزشی ورشکسته تبدیل شدیم!

سرمربی گیتی پسند از بلاتکلیفی تیم ها و بازیکنان فوتسال گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، وحید شمسایی درباره عدم برگزاری مسابقات لیگ فوتسال گفت: در این مدتی که رقابت‌های لیگ فوتسال برگزار نشده و ما همه تلاش خود را به کار گرفته ایم که مسابقات هرچه سریع‌تر برگزار شود؛اما  تنها موضوعی که فکرم را مشغول کرده  این که مظلومیتی افرادی که در فوتسال کار می‌کنند.من دلم برای این رشته ورزشی و بازیکنان می‌سوزد که باید در این بلاتکلیفی قرار بگیرند. در حال حاضر در تمامی رشته‌های ورزشی مسابقات لیگ در حال برگزاری است، به هیچ‌ عنوان ما حسود و بخیل نیستیم و خدا را شکر می‌کنم که در این شرایط اقتصادی مسابقات در حال برگزاری است. بدون شک رشته‌های ورزشی با برنامه‌ریزی قبلی و درست توانستند مجوز برگزاری مسابقات را بگیرند.

نمی‌دانم چه زمانی از این بلاتکلیفی خارج می‌شویم!

وی ادامه داد: اما متاسفانه در فوتسال چنین چیزی اتفاق نیفتاده و ما همچنان درگیر مجوز برای برگزاری رقابت‌ها هستیم. این در حالی است که سال گذشته زمان شیوع این ویروس مرحله فینال مسابقات فوتسال برگزار شد اما چطور الان مجوز صادر نمی‌شود واقعاً نمی‌دانم! در حال حاضر گفته می‌شود تاریخ شروع رقابت‌های لیگ فوتسال درست اعلام نشده در حالی‌ که پروتکل های بهداشتی به وزارت بهداشت هم ارسال شده است؛ واقعاً نمی‌دانیم قرار است چه زمانی از این بلاتکلیفی خارج شویم. آقای علوی که به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد لیگ فوتسال صحبت می‌کند و می‌گویند تاریخ برگزاری لیگ درست اعلام نشده است؛ سوال من از او این است، اگر خودش هم  به جای  ۳۰۰ بازیکنی که در لیگ فوتسال حضور دارند، ۱۰ الی ۱۱ ماه حقوق نمی‌گرفت،  شرایطش الان به چه صورت بود؟!

فوتسال واقعاً مظلوم واقع شده است

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اظهار کرد: اگر عنوان می‌شود تاریخ زمان برگزاری مسابقات اشتباه اعلام شده مدیران نباید این موضوع را بررسی کنند؟! فوتسال واقعاً مظلوم واقع شده است؛ این رشته جایگاه سومی را در دنیا دارد، اما الان وضعیتش از همه رشته‌های دیگر بلاتکلیف‌تر است.این یک واقعیت است که رشته فوتسال همیشه برای فدراسیون آبروداری کرده اما همیشه مدیران برنامه‌ریزی ضعیفی برای این رشته داشتند.

از دل کدام مسابقه بازیکن برای تیم ملی اعزام می‌کنید!

شمسایی تأکید کرد: تا چند وقت دیگر مسابقات جام ملت‌های آسیا و بعد از آن رقابت‌های جام جهانی را پیش‌رو است، اگر مسابقات لیگ برگزار شود از دل کدام مسابقه بازیکن برای مسابقات اعزام می‌شود؟! تعلل در زمان برگزاری مسابقات لیگ فوتسال، ضررهای زیادی به این رشته ورزشی می‌‌زند و امیدوارم مسئولان این موضوع را جدی بگیرند و بیشتر از این اجازه ندهند که این  فوتسال آسیب ببیند.

فوتسال همیشه از مدیریت ضربه خورده است

وی گفت: متأسفانه در این چند سال فوتسال همیشه از مدیریت ضربه خورده است، البته به غیر از زمان درودگر که واقعاً شرایط خوبی حاکم بود، اما متأسفانه در اکثر دوره‌ها ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم. این در حالی است که چرخه فوتبال از طریق فوتسال می‌چرخد و خیلی از افتخارآفرینی‌ها توسط این رشته ورزشی ثبت شده است. چطور آقایان در مسابقات بین‌المللی همیشه از فوتسال تعریف و تمجید می‌کنند اما وقت رسیدگی تا این حد آن را نادیده می‌گیرند؟

به یک رشته ورزشی ورشکسته تبدیل شدیم!

شمسایی گفت: در سال‌های ۸۵ و ۸۶ قرارداد بازیکن‌های فوتسال مانند بازیکن‌های فوتبال بود و شرایط بسیار خوبی در فوتسال حاکم شد. حتی من خاطرم است در آن زمان شرایط والیبال از نظر مبلغ قرارداد بازیکنان کمی تکان خورده بود ولی به اندازه ما نبود، اما الان می‌بینید وضعیت به چه صورت است و چقدر بین ما و سایر رشته‌ها تفاوت وجود دارد! این حرف‌ها به معنی این نیست که ما نسبت به سایر رشته‌های ورزشی حسادت داریم، من حاضرم از فوتسال بروم اما چرخ این رشته بچرخد، بحث بر سر عدم رسیدگی به بازیکنان فوتسال است. متأسفانه ناکارآمدی مدیران سبب شده که فوتسال یک رشته ورزشی ورشکسته تبدیل شود.

آقایان به شرایط فوتسال توجه نمی‌کنند

وی گفت: در این چند سال وضعیت فوتسال اصلاً خوب نبود، امسال که با ورود برخی از تیم‌ها شرایط بهتر شده و بازیکنان نسبت به سال‌های گذشته قرارداد بهتری بسته‌اند اما با شرایط برگزاری لیگ همه امیدها از بین رفت. به نظرم باید هر چه سریع‌تر شرایط برگزاری لیگ را فراهم کنند در مسابقات بین‌المللی رشته فوتسال همیشه آبروداری کرده و نتایج درخشان کسب کرده اما در داخل ایران بسیار ضعیف است،  تنها دلیل آن هم این است که آقایان به شرایط فوتسال توجه نمی‌کنند.

بازیکنان بیشتر از گذشته مراقب سلامتی خود هستند

شمسایی تأکید کرد: طبق آمار رسمی یک ماه دیگر شیوع ویروس کرونا در کشور ایران یک‌ساله می‌شود، اما آیا در این مدت زندگی متوقف بوده است؟! با تمام شرایط دشواری که وجود داشت زندگی در جریان است و مسابقات لیگ در رشته‌های مختلف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است. از طرفی دیگر شرایط در فوتسال الان خیلی خوب است. به این خاطر که بازیکنان هر چند روز یکبار تست کرونا می‌دهند و بیشتر از وقت‌های دیگر در معرض پزشک قرار دارند بنابراین کاملاً مراقبت می‌کنند که برای خود و خانواده‌هایشان مشکلی به وجود نیاید.

حق فوتسال چنین شرایط بلاتکلیف نیست

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند عنوان کرد: من از تک تک مسئولان فدراسیون به نمایندگی جامعه فوتسال گله دارم. رشته فوتسال سومی دنیا را در اختیار دارد و در میدان‌های بین‌المللی همیشه افتخار آفرین بوده است، این حق نیست که چنین شرایطی داشته باشد. باید هرچه زودتر مسابقات لیگ فوتسال برگزار شود. در حال حاضر باشگاه‌ها هزینه زیادی کرده‌اند و واقعاً باید این موضوع هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد و شاهد برگزاری مسابقات لیگ فوتسال باشیم.

بیشتر از این فوتسالی‌ها را شرمنده خانواده‌هایشان نکنند

شمسایی عنوان کرد: همه مشاغل شریف هستند و قصد هیچ‌گونه بی احترامی به آنها ندارم، اما خیلی از بازیکنان فوتسال که قهرمان بلامنازع در جهان هستند، به خاطر مشکلات معیشتی و تعطیلی لیگ مجبورند  با ماشین کار کنند. این وضعیت برای بازیکنان فوتسال که همیشه افتخارآفرین  بودند اصلاً خوب نیست. من سوالم از آقایان این است که اگر خودشان ۱۱ ماه حقوق نگیرند چه وضعیتی خواهند داشت؟ امیدوارم بیشتر از این فوتسالی‌ها را شرمنده خانواده‌هایشان نکنند و برای آنها فکر کنند. محل درآمد بازیکنان فوتسال از لیگ ارتزاق می‌شود و برگزاری این مسابقات باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: آنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.