کد خبر : 194461
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 16:27
-

ترایبان:ژاپنی‌ها به خاطر شیوع کرونا نمی‌توانند از کشورشان خارج شوند/فوتسال خلاف فوتبال، مدیر برنامه ندارد

ترایبان:ژاپنی‌ها به خاطر شیوع کرونا نمی‌توانند از کشورشان خارج شوند/فوتسال خلاف فوتبال، مدیر برنامه ندارد

عباس ترابیان، رئیس اسبق کمیته فوتسال درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان با ژاپن که ظاهرا با هماهنگی‌ وی انجام شده است توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان، رئیس اسبق کمیته فوتسال درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان با ژاپن که ظاهرا با هماهنگی‌ وی انجام شده است، اظهار کرد: درست است که ما دیگر در فدراسیون فوتبال حضور نداریم، اما دلمان برای تیم ملی فوتسال کشورمان می‌تپد. به هر حال این زحماتی است که ملی پوشان فوتسال کشورمان در چند سال اخیر کشیده و موفق شده‌اند در دوره قبل جام جهانی عنوان سومی را به دست آورند. به اعتقاد من همه باید برای تیم ملی فوتسال تلاش کنیم تا با آمادگی خوبی به رقابت‌های جام جهانی برود. فدراسیون فوتبال در این مدت از نظر شرایط مالی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و به همین دلیل هماهنگ کردن بازی‌های دوستانه کار بسیار سختی است.

فوتسال خلاف فوتبال، مدیر برنامه ندارد

رئیس سابق کمیته فوتسال افزود: در هر صورت من بار‌ها به دوستانمان در کمیته فوتسال اعلام کرده ام که هر کمکی از دستم بر بیاید حاضر هستم برای تیم ملی انجام بدهم. به نظر من در فوتسال ارتباط شخصی بسیار مهم است و با فوتبال تفاوت‌های زیادی دارد. شما در فوتبال با یک مدیر برنامه در ارتباط هستید و از طریق پولی که به آن فرد می‌دهید، بازی تدارکاتی هماهنگ می‌شود؛ اما در فوتسال این گونه نیست و مدیر برنامه‌ها در این رشته هیچ نقشی ندارند. شما باید مستقیم با فردی که می‌خواهید بازی دوستانه با او انجام دهید، صحبت کنید که این هم بر می‌گردد به این که آن شخص شما را از قدیم بشناسد.

ژاپنی‌ها به خاطر شیوع کرونا نمی‌توانند از کشورشان خارج شوند

ترابیان ادامه داد: با توجه به این که من ۱۴ سال عضو AFC بوده ام و به عنوان نایب رئیس در کمیته فوتسال هم فعالیت می‌کردم، الان هم مشغول تدریس در AFC هستم، خدا را شکر ارتباطم با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان پا بر جا است. مخصوصا با کشور‌های پیشرفته در فوتسال از جمله با ژاپن ارتباط بسیار خوبی دارم. از همین رو وقتی داوود پرهیزکار (رئیس کمیته فوتسال) از من درخواست کمک کرد، بلافاصله با مسئولان فدراسیون فوتبال ژاپن ارتباط برقرار کردم. ابتدا قرار بود تیم ملی فوتسال به صورت رفت و برگشت با ژاپن بازی کند، اما به خاطر مسائل ناشی از شیوع کرونا که در کشور ژاپن وجود دارد و به دستور وزارت بهداشت این کشور که حق خروج از ژاپن را ندارند، قرار شد ما به ژاپن رفته و با آن‌ها چند بازی دوستانه برگزار کنیم.

با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی وارد ژاپن خواهیم شد

ترابیان تاکید کرد: تیم ملی فوتسال کشورمان به مدت یک هفته در ژاپن حضور خواهد داشت و طبق برنامه بازی‌ها با فاصله چند روزه برگزار می‌شوند. اگر فشرده انجام شوند ممکن است خدای نکرده بازیکنانمان دچار مصدومیت شوند. به هر حال تیم ملی فوتسال کشورمان ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد ماه) وارد ژاپن خواهد شد و اولین بازی خود را ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد ماه) انجام می‌دهد. دومین بازی هم ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد ماه) برگزار می شود. ما به ژاپنی‌ها این تضمین را داده ایم که با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی وارد این کشور خواهیم شد.

تایلندی‌ها نمی‌خواهند اعتبار فوتسالشان را در آسیا از دست بدهند

رئیس سابق کمیته فوتسال درباره ۲ تورنمنت تایلند که قرار است اواخر اردیبهشت و تیر در این کشور برگزار شوند، بیان کرد: به هر حال الان هر کشوری به فکر خودش است و تایلندی‌ها هم نمی‌خواهند این اعتباری که در فوتسال آسیا به دست آورده‌اند را به راحتی از دست بدهند. به نظر من فوتسال با برگزاری مسابقه زنده است و تا زمانی که بازی‌ها ادامه داشته باشند، فوتسال هم زنده خواهد بود. شما نمی‌توانید فوتسال را فقط در تمرینات پیاده کنید. تاکتیک‌های فوتسالی زمانی خودشان را نشان می‌دهند که مسابقه‌ای باشد. به هر حال تایلندی‌ها از نظر مالی در شرایط خوبی هستند و برای برگزاری این بازی‌ها هزینه بسیار سنگینی هم پرداخت کرده اند.

AFC در این چند سال هر تصمیمی که دلش خواسته برای فوتبال ایران گرفته است

ترابیان درباره سلب میزبانی از کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال بیان کرد: من واقعا متاسف هستم که AFC در این مدت هر تصمیمی که دلش خواسته راجع به فوتبال ایران گرفته است. AFC در حالی بحرین را به عنوان میزبان مقدماتی جام جهانی انتخاب کرده که برای ما همیشه سخت گیری‌های سیاسی وجود داشته است. بسیار عجیب است AFC همیشه راجع به ایرانی که سال‌ها در فوتبال و فوتسال یدک کش بوده، این گونه تصمیم گیری می‌کند. به نظر من این ضعف مدیریت ما را نشان می‌دهد. ما در AFC بسیار ضعیف هستیم و نمی‌توانیم از حق خودمان به خوبی دفاع کنیم. حتی در کمیته‌های AFC نماینده ای نداریم که برود از حق کشور دفاع کند. به خدا قسم زمانی که من در AFC حضور داشتم، برای گرفتن حقمان با مسئولان کمیته‌های مختلف دعوا می‌کردم و این طور نبود که به راحتی قانونی وضع کنند.

بحرینی‌ها تا خرخره به عربستان وصل هستند

رئیس سابق کمیته فوتسال افزود: کشور‌های عربی الان در AFC جایگاه بسیار قوی برای خودشان ساخته اند. بحرینی که تا خرخره به عربستان وصل است، نشان داده بار‌ها مواضع بسیار بدی علیه ایران می‌گیرد. من نمی‌خواهم نام کسی را بیاورم، اما به نظر من بود و نبود بعضی از آدم‌ها در AFC معنا ندارد. احساس من این است که برخی آقایان با AFC تعارف دارند. وقتی منافع یک مملکت مطرح می‌شود، به نظر من تعارف دیگر جایی ندارد و باید آن را کنار گذاشت. من از اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌خواهم که برای یک بار هم که شده تصمیم اساسی راجع به آدم‌هایی که می‌خواهند به عنوان نماینده ایران به AFC اعزام کنند، بگیرند.

بعضی آقایان در AFC طوری رفتار می‌کنند، انگار به پیک نیک آمده‌اند

ترابیان ادامه داد: اولین شرطی که برای این کار باید انجام داد، این است که آن فرد مورد نظر باید تجربه لازم جهت شرکت در جلسات AFC را داشته باشد. دوم زبان است که بتواند از حق و حقوق کشور به خوبی دفاع کند. به نظر من بعضی آقایان طوری رفتار می‌کنند که انگار برای پیک نیک به AFC رفته اند و یک فرد مترجم هم در کنار دستشان قرار می‌دهند تا صحبت‌ها را ترجمه کند. وقتی یک مطلبی در AFC مطرح می‌شود، سرعت کار آن قدر بالا است که شما با وجود مترجم از آن موضوع عقب خواهید افتاد. به هر حال با احترامی که من برای فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان قائل هستم، از اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهش می کنم یک کار اساسی برای حضور اشخاص در AFC انجام دهند و شما را به خدا فامیل و فامیل بازی را کنار بگذارید.

گفتگو از:سعید پروا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.