کد خبر : 194674
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 10:29
-

در انتظار انتخاب چالشی فدراسیون فوتبال

در انتظار انتخاب چالشی فدراسیون فوتبال

با توجه به تعیین زمان مسابقات جام ملت‌های آسیا فوتسال زنان حالا بدون‌شک فدراسیون فوتبال می‌تواند با نگاه به آینده و زمان‌بندی برنامه‌های خود سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب نماید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پس از پایان انتخاب فدراسیون فوتبال و انتخاب سیده شهره موسوی به عنوان نایب رئیس جدید زنان، وی وعده داد تا به سرعت مشکلات فوتبال و فوتسال زنان مرتفع شود و اولویت‌بندی خود را برای تشکیل دوباره تیم‌های ملی و پرداخت پاداش ملی‌پوشان قهرمان آسیا اعلام کرد؛ از سوی دیگر، کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان جدید برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا فوتسال زنان را اعلام کرد که براساس برنامه جدید قرار است این مسابقات ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شود.

تورنمنتی که در آن تیم ملی فوتسال زنان ایران با دو دوره قهرمانی متوالی توانسته پرافتخارترین تیم قاره شناخته شود و برای تداوم این موفقیت‌ها نیازمند آن است تا برنامه‌ریزی درست جهت رسیدن به هدف و هت‌تریک قهرمانی صورت پذیرد؛ اولین قدم در این مسیر تعیین‌تکلیف سکان‌دار جدید تیم ملی است، در شرایطی که تیم ملی فوتسال زنان ایران در دو سال گذشته اردوی مناسبی را نگذرانده و شرایط کرونایی هم مزید بر علت شده تا همه چیز در حالت تعلیق بماند.

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا در کنار تیم ملی بزرگسالان، تیم‌های پایه ملی را هم احیا کند اما حالا او فعلا در چالش انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی بزرگسال فوتبال و فوتسال است؛ او برای فوتسال چندین گزینه پیش‌روی خود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

۱- شهناز یاری

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان و حال حاضر تیم فوتسال سایپا تهران که یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده برای سکان‌داری دوباره تیم ملی است؛ البته قانونی که پیش از این وضع شده بود، اجازه حضور سرمربی در رأس تیم ملی بزرگسال و یک باشگاه را به صورت همزمان نمی‌داد و همین قانون هم باعث شد تا وضعیت یاری در تیم ملی نامشخص باشد.

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در تقابل هفته گذشته سایپا و ملی‌حفاری حاضر شد و از نزدیک دیداری با یاری داشت، ضمن آن‌که پیش از برگزاری انتخابات هم یاری و موسوی جلسه‌ای محرمانه را باهم داشتند که این مسئله احتمال حضور او روی نیمکت تیم ملی را تقویت می‌کند.

۲- نیلوفر اردلان

سرمربی سابق تیم فوتسال زنان سایپا و تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های ایران که سال گذشته نایب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی تورنمنت کافا را با تیم ملی جوانان به دست آورد اما برای فصل جدید با مدیران باشگاه سایپا به توافق نرسید و تصمیم گرفت دور از لیگ به فعالیت‌های آکادمی خود بپردازد؛ با توجه به قوانین، شاید او گزینه در دسترس‌تری برای فدراسیون فوتبال باشد، هر چند که هنوز گویا شهره موسوی به جمع‌بندی برای آغاز مذاکرات با گزینه‌های سرمربیگری در تیم ملی فوتسال زنان نرسیده است اما حضور اردلان هم روی نیمکت تیم ملی دور از ذهن نیست.

 

۳- فاطمه شریف

مربی سابق تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان فوتسال زنان ایران که در حال حاضر مسئولیت فنی تیم فوتسال زنان هیات فوتبال خراسان رضوی را برعهده دارد؛ او یکی از مدرسان AFC به شمار می‌رود و با توجه به عملکرد فنی‌اش در سال‌های گذشته یکی از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتسال زنان ایران است. شریف البته برای پذیرش این سمت مشکلی مانند یاری دارد و باید از سمت باشگاهی خود کنار برود تا بتواند در کسوت سرمربی ادامه دهد، قانونی که در دو سه سال گذشته نهایی شده و برای تیم ملی بزرگسالان در حال اجراست.

البته در کنار اسامی مطرح شده، نام چهره‌های دیگری همچون فروزان سلیمانی که سابقه قهرمانی با تیم ملی فوتسال زنان ایران را دارد، عاطفه رضایی که سال گذشته با مس رفسنجان قهرمان لیگ شد و در جمع مربیان برتر سال جهان قرار گرفت و هم رز جدیدی زاده که در کسوت مربی تیم فوتسال زنان تجربه قهرمانی آسیا را دارد هم به میان آمده است.

باید دید با توجه به فرصت پیش‌آمده برای فدراسیون فوتبال و برنامه‌ریزی که در شرایط کنونی فوتسال زنان به آن نیازمند است، کدام گزینه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران انتخاب خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.