کد خبر : 195108
تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 11:14
-

صمیمی: آرزوی بازی در یک تیم معتبر خارجی دارم/امکانات فوتسال مالزی و اندونزی از ایران بیشتر است

صمیمی: آرزوی بازی در یک تیم معتبر خارجی دارم/امکانات فوتسال مالزی و اندونزی از ایران بیشتر است

علیرضا صمیمی، دروازه بانی فوتسال را به صورت جدی از ۱۶ سالگی با مشورت پدرش شروع کرد. وی سابقه بازی در دو تیم مطرح گیتی پسند و مس سونگون را دارد و استعداد او را ناظم الشریعه سرمربی حال حاضر تیم ملی کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علیرضا صمیمی قبل از اینکه دروازه بانی فوتسال را شروع کند، دروازه‌بان تیم ملی نوجوانان و جوانان هند بال بود که از سن ۱۶ سالگی فوتسال و هندبال را باهم ادامه می‌دهد، اما در ادامه به خاطر استعداد و علاقه به فوتسال این رشته را به صورت جدی ادامه می‌دهد.

این دروازه‌بان سابقه بازی در تیم‌های دریانوردان بوشهر، علم و ادب مشهد، صدرای شیراز، ملی حفاری اهواز، مس سونگون و گیتی پند را دارد، او از سال ۸۷ تا الان دروازه‌بان تیم ملی فوتسال است.

وی از تیم تیومن روسیه پیشنهاد داشت، اما با باشگاه مس سونگون قرار داد داشت و این باشگاه رضایت نامه او را صادر نکرد.

صمیمی اعتقاد دارد بازی در یک تیم معتبر اروپایی باعث پیشرفت در فوتسال خواهد شد، گفت و گویی با دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران انجام شده که در ادامه می‌خوانیم:

فوتسال را از چه زمانی شروع کردی؟

قبل از اینکه فوتسال بازی کنم دروازه‌بان هندبال بودم و در اردوها و بازی‌های آسیایی تیم ملی هندبال جوانان و نوجوانان حضور داشتم. از سن ۱۶ سالگی دروازه بانی فوتسال و هندبال همزمان شد که فوتسال را رسمی‌تر ادامه دادم، از سال ۸۴ این رشته را از لیگ یک با تیم شهرم دریانوردان بوشهر شروع کردم و از سال ۸۵ در تیم علم و ادب وارد لیگ برتر شدم.

چرا هندبال را ادامه ندادی؟

در هندبال و فوتسال دروازه‌بان بودم به خاطر اینکه خانوادم فوتبالی بودند حس کردم آینده و استعداد من در فوتسال است که با مشورت پدرم این رشته را ادامه دادم، در مسیر هم مربی‌های خوب داخلی و خارجی داشتم که از ابتدا اصول گلری را به من یا دادند.

علاقه مند به دروازه بانی در فوتبال نبودی؟

فوتبال بازی نکردم و علاقه هم به آن نداری، دروازه بانی فوتبال و فوتسال دو موضوع کاملاً جدا است.

از چه سالی به تیم ملی فوتسال دعوت شدی؟

سال ۸۶ اولین اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم که در آن زمان با مصطفی عمادی و جورانگی برزیلی کار می‌کردیم، از ابتدای سال ۸۷ همزمان در تیم ملی بزرگسالان و امید بازی می‌کردم که جام جهانی برزیل را داشتیم از ابتدای تمرینات تیم ملی حضور داشتم ولی در روز آخر خط خوردم. از سال ۸۷ تا الان هم در تیم ملی بزرگسالان حضور داشتم.

آرزو بازی در یک تیم معتبر خارجی دارم/امکانات فوتسال مالزی و اندونزی از ایران بیشتر است

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های دریانوردان بوشهر، علم و ادب مشهد، صدرای شیراز، ملی حفاری اهواز، مس سونگون را دارم که به صورت قرضی برای گیتی پسند و تبریز هم بازی کردم.

وقتی به عنوان نامزد بهترین دروازه‌بان انتخاب شدی چه حس و حال و عملکردی داشتی؟

در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۹ از نگاه سایت پلنت که یکی از سایت‌های معتبر فوتسال است جز ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان بودم، این سایت به عملکرد دروازه‌بان ها در بازی‌های آسیایی، مسابقات ملی و باشگاهی نگاه می‌کند که در سال ۹۹ تنها نماینده از ایران و آسیا بودم. دروازه‌بان های دیگری هم هستند که شایسته این عنوان باشند و علیرضا صمیمی فقط یک اسم و نماینده است، در پنج سال اخیر حداقل یک نامزد از ایران داشتیم که نشان می‌دهد استعداد در این کشور زیاد است.

از بین ۱۰ دروازه‌بان برتر هفتم شدم و رقابت با آنها سخت است زیرا در اروپا بازی می‌کنند، برای سال آینده تلاش می‌کند اول جز ۱۰ دروازه‌بان برتر باشم و بعد از آن مقامی خوب کسب کنم.

از کشورهای دیگر پیشنهاد داشتی که بخواهی لژیونر شوی؟

سال ۹۸ از تیم تیومن روسیه پیشنهاد خوبی داشتم، اما با مس سونگون قرار داد بسته بودم، در بازی‌های آسیایی بودیم و باشگاه رضایت نامه را صادر نکرد و باعث افتخار است که در مس سونگون قهرمان ایران و آسیا بازی می‌کنم. از کشورهای آسیایی پیشنهاد دارم، اما می‌خواهم در تیمی باشم که به پیشرفت من در فوتسال کمک کند و در لیگ‌های معتبر دنیا مانند اسپانیا، پرتغال و روسیه بازی کنم، لیگ ایران هم یکی از لیگ‌های معتبر است.

قرار دادی که با مس سونگون امضا کردی چند ساله است؟

قرار دادم با مس سونگون یک ساله است.

بعد از اتمام قرارداد اگر از تیم خوبی پیشنهاد داشته باشی قبول می‌کنی؟

نمی‌شود آینده را پیش بینی کرد، هرکس بگوید نمی‌خواهد به تیم‌ها معتبر خارجی برود اشتباه می‌کند یا دروغ می‌گوید. حسین طیبی بازیکن ایرانی است که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند، این تیم جز دو تیم مطرح پرتغال است که روی بازیکن تأثیر گذار است و فوتسال را بیشتر یاد می‌گیرد. بعد از اتمام قرار دادم با مس سونگون پیشنهاد خوب خارجی داشته باشم به آن فکر می‌کنم.

آرزو بازی در یک تیم معتبر خارجی دارم/امکانات فوتسال مالزی و اندونزی از ایران بیشتر است

سطح رقابت‌ها در لیگ برتر فوتسال ایران چگونه است؟

برای فصل ۱۴۰۰_ ۹۹ تیم‌ها را به دو گروه تقسیم کردند که سطح لیگ خوب است، اما کیفیت لازم را مانند سال‌های گذشته ندارد. تیم‌های مدعی و شگفتی ساز مانند مقاومت البرز را داریم که از یکسری جوان تشکیل شده است، کراپ الوند به عنوان تیمی که تازه به لیگ برتر آمده مهره‌های خوبی جذب کرده، گیتی پسند و مس سونگون همیشه برند فوتسال ایران هستند، سن ایچ ساوه نشان داده تیم خوبی است و فرش آرا هم خوب بازی می‌کند، این شش تیم ویترین فوتسال ایران هستند.

برخی تیم‌ها به مرحله دوم لیگ برتر فوتسال نرسیدند که باید حمایت شوند تا سال آینده هم در لیگ برتر حضور داشته باشند که بستگی دارد لیگ برای سال ۱۴۰۰ به چه شکل برگزار شود. در لیگ هیچ بازی از قبل قابل پیش بینی نیست و تیم‌ها حاشیه امنیت ندارند، امیدوارم اسپانسرها به فوتسال ورود کنند که به جای سه الی چهار تیم خوب ۱۰ تیم درجه یک داشته باشیم.

از سرمربیگری علی افضل راضی هستی؟

افتخار شاگردی علی افضل را در علم و ادب مشهد داشتم، یک مربی با تجربه و کاربلد است که فوتبال و فوتسال بازی کرده و خاک زمین را خورده. هرکجا بوده تیمش اول شده و اگر هم نسبت به او کم لطفی شده باشد مقام دوم را به دست آورده است، در کنار این سرمربی احمد باغبان‌باشی حضور دارد که کارنامه آنها گویای همه چیز است و این موفقیت‌ها اتفاقی نبوده، امیدواریم در آینده هم با کمک این دو مربی برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر فوتسال شویم.

وضعیت تیم ملی چگونه است؟

در تیم ملی کادر فنی تمام سعی و تلاش خود را می‌کند، در کل دنیا قضیه کرونا وجود دارد که امیدوارم از بین برود تا بازی‌های دوستانه سطح بالا انجام دهیم. تعداد رقابت‌هایی که کنسل شده در تاریخ فوتسال بی سابقه است، چند ماه آینده جام جهانی فوتسال یکی از معتبرترین رقابت‌ها را داریم که تنها دو بازی با ازبکستان انجام دادیم و در یک سال دوبازی اصلاً جالب نیست، قرار بود با آرژانتین، برزیل و ژاپن بازی دوستانه داشته باشیم که لغو شد.

خدا را شاکریم که حداقل لیگ برتر برگزار شد تا بازیکنان ملی در شرایط مسابقه باشند، اما رقابت با تیم‌هایی که بازی دوستانه و اردوهای طولانی مدت داشتند سخت است. امیدواریم عزیزی خادم نگاه ویژه به فوتسال داشته باشد زیرا ۱۳ جامی که در فدراسیون وجود دارد را فوتسال به دست آورده است و امکانات سخت افزاری نیاز داریم تا به تیم‌های خوب دنیا نزدیک شویم.

یکسری از بازیکنان ایرانی در لیگ چین فعالیت داشتند، آیا لیگ چین از لیگ ایران معتبر تر است؟

قطعاً لیگ ایران از لیگ چین بالاتر است، تیم ملی چین با تیم ملی ایران که بازی می‌کند با اختلاف دورقمی می‌بازد یا باشگاهی که می‌آیند تیم چین شش الی هفت چند گل می‌خورد، اما حضور در تیم‌های چینی سلیقه‌ای و انتخاب هر بازیکن است که کجا بازی کند. شرایط مالی چین بهتر از ایران است و با توجه به شرایط مالی عقل حکم می‌کند در این تیم‌ها حضور داشت. لیگ برتر فوتسال ایران از لحاظ بازیکن خوب است، اما از لحاظ امکاناتی از خیلی تیم‌های رده دو آسیا پایین هستیم. برخی بازیکنان در لیگ مالزی و اندونزی بازی کردند و می‌گویند امکانات آن از ایران بالاتر است که این رأی ما یک ضعف است و باید حداقل امکانات فوتسال فراهم شود تا روزی بازیکنان اروپایی افتخار کنند که می‌خواهند در ایران بازی کنند.

چه طور کشوری که امکانات دارد، بازیکن خوب ندارد و کشوری که امکانات ندارد، بازیکن خوب دارد؟

بحث استعداد است، بچه‌های ما از دوران ابتدایی با فوتسال و فوتبال بزرگ می‌شوند و هر کشوری در هر رشته‌ای استعداد دارد. امکانات ما در شأن فوتسال نیست، می‌توانیم با همین امکانات قهرمان آسیا شدیم ولی خوب است که با امکانات خوب قهرمان دنیا شویم. سال ۹۷ با تیم ملی ایران قهرمان شدیم قول پاداش دادند که تنها نصف آن را پرداخت کردند و برای ما مهم نیست زیرا برای شادی دل خانواده‌ها، مردم ایران و بالا بردن پرچم کشورمان زحمت کشیدیم.

تا چه زمانی قصد بازی داری؟

اعتقادی به سن ندارم تا وقتی که مفید باشم، بازی می‌کنم و اگر روزی احساس کنم نمی‌توانم به تیم کمک کنم، نیمکت نشین شوم از فوتسال خداحافظی خواهم کرد و به مربیگری که خیلی آن را دوست دارم مشغول می‌شوم.

دوست داری مربی دروازه‌بان ها شوی یا سرمربی کل تیم؟

سرمربی کل تیم را بیشتر دوست دارم زیرا تجربه خوبی در کنار مربیان و بازیکنان بزرگ دارم که می‌تواند به من کمک کند.

آرزو بازی در یک تیم معتبر خارجی دارم/امکانات فوتسال مالزی و اندونزی از ایران بیشتر است

دلیل حاشیه زیاد در بازی‌های مس سونگون و گیتی پسند چیست؟

این دو باشگاه برای قهرمانی هزینه می‌کنند و این تنش‌ها، در شرایط بازی جزئی از فوتسال است. برخوردها بعد از سوت پایان بازی باید تمام شد ولی توسط بعضی از افراد به بیرون از بازی هم کشیده می‌شود که جالب نیست زیرا بازیکنان دو تیم باهم رفیق هستند و مشکلی ندارند.

الگو شما در ورزش چه کسی است؟

از روزی که فوتسال را شروع کردم امید ابرار نیا مربی حال حاضر ایمان شیراز و دروازه‌بان گذشته تیم ملی را دوست دارم. الگوی ورزشی من پدرم است که یکی از فوتبالیست‌های خوب استان ما بودند ولی به خاطر اینکه استان ما کمتر دیده می‌شد، پدر من هم کمتر دیده شد.

فوتبال می‌بینی؟

فوتبال خارجی می بی نم ولی طرفدار تیم خاصی نیستم. تیم ملی آلمان را دوست دارم، فوتبال ایران را می بی نم ولی جدیت و پیگیری را ندارم و سعی می‌کنم بازی که خوب باشد را ببینیم.

حرف آخر؟

از مربیانی کنم در گذشته کمکم کردند که تشکر می‌کنم. شخصی که استعداد من را کشف کرد ناظم الشریعه بود، سال ۸۴ که لیگ یک بازی می‌کردم مربی صدرا در لیگ برتر بود که به من گفت تمرین کن استعداد داری. از باشگاه خوب و حرفه‌ای فرهنگی ورزشی مس سونگون که حامی ورزش این منطقه است تشکر ویژه دارم. از مردم می‌خواهم در این شرایط کرونایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس از بین برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.