کد خبر : 195251
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 10:11
-

شریف: انصراف تیم‌های باشگاهی در شأن قهرمان فوتسال آسیا نیست

شریف: انصراف تیم‌های باشگاهی در شأن قهرمان فوتسال آسیا نیست

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان رضوی گفت: در شأن کشوری که دو دوره قهرمان شده نیست که در لیگ برترش هر هفته تیمی انصراف دهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فاطمه شریف درباره انصراف تیم رهیاب تهران برابر دیدار با تیمش در هفته یازدهم لیگ برتر فوتسال بانوان گفت: از گوشه و کنار شنیدیم که بازیکنان رهیاب تهران تمرینات تیمی خود را آغاز نکرده و به صورت انفرادی کار می‌کنند و بعد از اینکه از این باشگاه استعلام گرفتیم، گفتند؛ مدیرعامل باشگاه اعلام کرده ممکن است تیم را منحل کنند، اما قطعی نیست.

وی افزود: این تیم روز سه‌شنبه هم نامه‌ای ارسال و رسما اعلام کرد مقابل تیم ما حاضر نمی‌شود و با خبرهایی که شنیده‌ام نمی‌دانم از سایر مسابقات هم انصراف می‌دهند یا فقط بازی برابر تیم ما را نیامدند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان رضوی با اعلام این مطلب که انصراف تیم‌های باشگاهی در شأن قدرت اول فوتسال آسیا نیست، خاطرنشان کرد: انصراف تیم‌ها موضوع خوبی نیست، چون در لیگ برتر مسابقه می‌دهیم و جزو قدرت‌های اول آسیا هستیم بنابراین در شأن کشوری که دو دوره قهرمان شده نیست که لیگ برترش که معتبرترین لیگ آن کشور است هر هفته بازی‌هایی را داشته باشد که تیم مقابل حاضر نشود.

وی رقابت نکردن تیم‌های حریف را به ضرر تیم‌های مدعی دانست و ضمن اعلام این مطلب که تیمش از شرایط مسابقه دور شده است، اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتقاء فوتسال بانوان در سطح ملی این است که مسابقات باشگاهی خوبی برگزار شود. تیم هیئت فوتبال اصفهان سال گذشته از بازی برابر تیم ما انصراف داد و ما را از شرایط مسابقه دور کرد و ما هم به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری بازی دوستانه نداشتیم پس با این شرایط مقابل تیم مس رفسنجان مسابقه دادیم.

شریف ادامه داد: امسال هم رهیاب تهران مقابل تیم ما حاضر نشد این درحالی است که در بازی هفته دوازدهم استراحت داریم و هفته سیزدهم با پارس آرا شیراز مسابقه خواهیم داشت یعنی تیم ما سه هفته از شرایط مسابقه دور می‌شود و این اتفاق در لیگ برتر اصلا خوب نیست. این مشکل برای تیم‌های سایپا و ملی حفاری هم بوجود آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد قانونی گذاشته شود تا جلوی انصراف تیم‌ها گرفته شود و ادامه داد: کاش قانونی بگذارند که تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر ملزم باشند در تمام بازی‌ها شرکت کنند و بهانه‌ای برای تیم‌ها وجود نداشته باشد که انصراف دهد. این موضوع را در لیگ آقایان نمی‌بینیم اما متاسفانه در لیگ بانوان وجود دارد.

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان رضوی به قانون عدم الزام تیم‌های باشگاهی به حضور در تمام مسابقات اشاره کرد که در سال ۹۹ اضافه شده و گفت: در لیگ سال ۹۸ خانم نصیری این قانون را حذف کرده بودند و هیچ مسابقه کنسل شده‌ای را نداشتیم و همه بازی‌ها برگزار شد، اما امسال این قانون در آئین نامه برگزاری مسابقات قرار داده شده و هر تیمی می‌تواند در یک مسابقه شرکت نکند و بیشتر تیم‌ها از بازی برابر تیم‌های بالای جدول انصرف می‌دهند، چون معتقدند ممکن است گل‌های زیادی دریافت کنند یا هزینه زیادی متحمل شوند.

وی انصراف تیم‌ها را به ضرر تیم‌های مدعی دانست و افزود: امیدوارم تا سه هفته پایانی لیگ برتر شاهد انصراف تیم‌ها نباشیم چون اگر برابر مس رفسنجان مساوی کرده و یا پیروز نمی‌شدیم ممکن بود برای صعود به مرحله نهایی کار به تفاضل گل کشیده شود و آن زمان چه کسی پاسخگوی هزینه‌هایی که کرده بودیم، بود؟ آن زمان تیم ما متضرر می‌شد.

شریف همچنین معتقد است، بازیکن نداریم و به همین دلیل فقط می‌توانیم ده تیم در لیگ برتر داشته باشیم و اضافه کرد: به نظر من تیم‌هایی که می‌توانند در لیگ برتر رقابت کنند حتی اگر اسپانسرهای قوی هم حضور داشته باشند بیشتر از ده تیم نیستند، چون بازیکنان خوبی که بخواهند جذب کنند وجود ندارند و اضافه شدن تیم‌های بیشتر به معنای ضعیف شدن‌شان است.

وی شرایط تیمداری در فوتسال مردان را متفاوت دانست و اظهار داشت: در فوتسال مردان اینگونه نیست و اگر ۱۴ تیم در لیگ برتر حضور دارند بازیکن و پتانسیل بالایی داشته و حتی می‌توانند ۲۰ تیم هم داشته باشند، اما در فوتسال بانوان اگر ده تیم با بازیکنان سطح بالای ایرانی بسته شود بازیکن دیگری نیست و همین امر باعث می‌شود سطح فنی تیم‌ها با هم یکی نباشد و نتایج هندبالی و فوتسالی بوجود می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.