کد خبر : 195590
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 22:19
-

ادامه سناریوی ناکامی فرش آرا!

ادامه سناریوی ناکامی فرش آرا!

سومین شکست فرش‌آرا در دور نهایی لیگ برتر فوتسال نماینده مشهد را از امید‌های رفتن روی سکو دور کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تو‌سر‌توپ محشر آقای گل، شیرازه یک تیم را به‌هم ریخت. این را می‌شد از تصویر مجید خزاعی، بازیکن دریبل‌خورده فرش‌آرا، در تایم‌اوتی که مجید مرتضایی گرفته بود، فهمید. تیم فوتسال فرش‌آرا درحالی روز گذشته سومین شکست دور نهایی لیگ برتر را متحمل شد که حالا می‌توان گفت هر روز امیدهایش برای رفتن روی سکو کم‌رنگ‌تر می‌شود. شاگردان مرتضایی دیروز در سالن شهید بهشتی مشهد مقابل کراپ الوند تن به شکست ۲‌بر ۱ دادند تا کار از آنچه فکرش را می‌کردند، برایشان دشوارتر شود.

 

فرش‌آرا حالا با این باخت با همان تک‌امتیاز به قعر جدول چسبیده‌اند و فشردگی تیم‌های بالای‌جدول نشان می‌دهد مشهدی‌ها برای افتخارآفرینی به چیزی شبیه معجزه نیاز دارند؛ معجزه‌ای که فقط با بیدار‌شدن بازیکنان این تیم از خواب بهاری میسر می‌شود. بازیکنانی که به نظر برای پیروزی اعتماد‌به‌نفسشان را از دست داده‌اند؛ چه حریف سونگون مدافع قهرمانی باشد، چه کراپ تازه‌لیگ‌برتری‌شده!

یک نیمه آگاهی

فرش‌آرا در دیدار مقابل کراپ مثل بازی‌های گذشته شروع خوبی داشت. زردآبی‌های مشهد از همان ابتدا توپ‌و‌میدان را در اختیار داشتند و پازل تاکتیکی سرمربی را به‌خوبی در زمین اجرا می‌کردند. خلق چند موقعیت گل خوب در نیمه اول که نهایتا به ثبت گل اول بازی برای فرش‌آرا توسط امین مجیدی‌پور انجامید، شاهد این مدعاست؛ گلی که روی یک حرکت تکنیکی خوب و پاس استثنایی بازیکن جوان مشهدی‌ها بهمن جعفری به دست آمد. کافی بود امین مجیدی‌پور در مقابل دروازه توپ را قطع کند تا گل نخست برای شاگردان مرتضایی به ثمر برسد؛ گلی که برای پیروزی یک‌نیمه‌ای بر کراپ کافی بود.

مصدومیت عجیب بعد از گل شیرین

یکی از اتفاق‌های تلخ و عجیب برای نماینده مشهد در دیدار دیروز، مصدومیت علی رحیمی، سنگربان اول تیم بعد از گل فرش‌آرا بود که علی رحیمی به‌یک‌باره روی زمین افتاد و چند دقیقه بعد با برانکارد از سالن خارج شد. بنا بر اعلام حاضران در سالن، گویا رحیمی دچار افت فشار شده و همین مسئله سبب شده است تا او را به درمانگاه منتقل کنند. علی نیکنام، گلر دوم فرش‌آرا، با بیرون‌رفتن رحیمی به میدان آمد؛ اما نتوانست مانع فروریختن دروازه تیم مشهد در نیمه دوم شود.

«فرش» اسیر استرس عرش!

شاگردان مجید مرتضایی که وضعیت مساعدی در جدول ندارند، همچون بازی‌های گذشته در نیمه دوم اسیر استرس رسیدن به عرش شدند. فرش‌آرایی‌ها که فشار افکار عمومی فوتسال‌دوستان مشهدی را برای رسیدن به سکو در رقابت‌های این فصل بعد از سال‌ها میانه‌نشینی در جدول روی دوش خود احساس می‌کنند، در نیمه دوم هم برای حفظ پیروزی و رسیدن به اولین ۳‌امتیاز رقابت‌های دور نهایی پا به میدان گذاشتند؛ اما اسیر استرس بالای خود شدند. نمایش عجولانه و پُراشتباه فرشی‌ها در این نیمه موجب شد تا ابتدا بهزاد عظیمی و سپس علی عابدین، دروازه فرش را فرو بریزند تا کار برای مشهدی‌ها گره بخورد. در ادامه پاورپلی مجید مرتضایی هم جواب نداد تا شاگردان افضل از این غائله سربلند بیرون بیایند.

«عظیمی» و «جاوید» علیه فرش‌آرا

بهزاد عظیمی، بازیکن فصل گذشته فرش‌آرا، با به‌ثمر‌رساندن گل تساوی‌بخش تیمش، یکی از علل اصلی برگرداندن نتیجه توسط کراپ بود. بازیکن خوش‌نقش الوندی‌ها که پیش از شروع بازی هم خوش‌و‌بش پُر‌رمز‌و‌رازی با هم‌بازی‌های سابقش داشت، در این دیدار نمایش خوبی از خود نشان داد و پُرانگیزه در میدان حاضر شد. اما بدون تردید ستاره بازی، مهدی جاوید بود؛ بازیکن مشهدی که اگرچه هرگز در فرش‌آرا بازی نکرده است، اما به‌عنوان یک مشهدی نسخه تیم شهرش را پیچید.

 

جاوید که ۴ فصل پیاپی عنوان آقای‌گلی لیگ برتر فوتسال را به دست آورده، این‌بار هم در نقش یک بازیکن با‌تجربه ظاهر شد و در صحنه گل دوم کراپ با تو‌سر‌توپ استثنایی‌اش نه‌تن‌ها مجید خزاعی را از جریان بازی محو کرد، بلکه توپ را همچون لقمه‌ای آماده در دهانه دروازه جلوی پای علی عابدین قرار داد تا این بازیکن جوان، گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند. حرکت دیدنی جاوید، حُسن‌ختامی بود بر امید‌های فرش. بعد از این گل فرشی‌ها ناامید، عجولانه و بی‌برنامه بازی کردند؛ چونان که گویی دیگر رؤیاهایشان را بر‌باد‌رفته می‌بینند.

فرش‌آرا تیمی با هزار آمار بد!

عملکرد تصور‌ناپذیر فرشی‌ها در دور نهایی لیگ برتر آن‌قدر بد بوده که انواع آمار بد را برای این تیم به ثبت رسانده است. فرشی‌ها از ۴ دیدار فقط یک‌امتیاز کسب کردند. با ۴ گل زده میانگین یک گل در هر بازی بدترین خط حمله و با ۱۴ گل خورده بدترین خط دفاع دور نهایی لیگ برتر را نیز تا‌به‌اینجا در اختیار دارند. شاگردان مرتضایی تنها‌تیم این دور هستند که با‌وجود انجام ۳ بازی خانگی از ۴ دیدار هنوز طعم پیروزی را نچشیدند. تفاضل گل منهای‌۱۰ فرش‌آرا در مقابل تفاضل گل مثبت ۱۰ سونگون صدرنشین نشان‌دهنده برباد‌رفتن رؤیای قهرمانی برای نماینده مشهد در فصل جاری است. با‌این‌همه فرشی‌ها هنوز ۶ بازی دیگر در پیش دارند که البته برای رسیدن به رؤیای رفتن روی سکو باید حداکثر امتیازات را از تک‌تک این بازی‌ها به حسابشان واریز کنند.

بازگشت لیگ به قدرت

مس‌سونگون و گیتی‌پسند، مدعیان تکراری لیگ برتر فوتسال بعد از گذشت ۴ هفته از دور نهایی لیگ فصل جاری بار دیگر به عرصه قدرت بازگشتند. مس با پیروزی ۷‌بر‌۲ برابر مقاومت البرز نگون‌بخت با ۹‌امتیاز بر صدر تکیه زد و گیتی‌پسند هم با برتری ۴‌بر‌۲ مقابل سن‌ایچ و درخشش بازیکن مشهدی‌اش سروش احمدنیا، هفت‌امتیازی شد و به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به سن‌ایچ و کراپ در مکان دوم جدول قرار گرفت. در چند سال اخیر همواره مس‌سونگون و گیتی‌پسند در پایان دور گروهی حساب خودشان را از دیگر‌تیم‌ها جدا کردند و برای قهرمانی به جنگ یکدیگر رفتند؛ اتفاقی که گویا این فصل هم قرار است از این هفته رقم بخورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.