کد خبر : 195947
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردین 1400 - 21:49
-

فتحی در گفتگو با Fut5al:

اولین داور زن ایرانی فوتسال مردان بودم/ لیگ بانوان در حال پیشرفت است

اولین داور زن ایرانی فوتسال مردان بودم/ لیگ بانوان در حال پیشرفت است

داور بانوی شیرازی فوتسال ایران در گفتگویی جذاب به بیان نکات جالب توجهی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی فوتبال فهرست اولیه کاندیدا‌های قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال را اعلام کرده که در این فهرست نام زری فتحی داور ارزنده شیرازی نیز به چشم می‌خورد ، قرار است زری فتحی به همراه گلاره ناظمی، ابراهیم مهرابی افشار و محمودرضا نصیرلو در آزمون‌های مختلف شرکت کنند تا اسامی نهایی داوران قضاوت کننده در جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال که میزبانی آن را کشور لیتوانی بر عهده دارد، خرداد ماه اعلام شود که در همین رابطه مصاحبه ای را با ایشان در نظر گرفتیم که در ادامه با هم میخوانیم.

زری فتحی در مورد وضعیت داوران‌ ایرانی که جزو لیست کاندیداهای قضاوت جام جهانی هستند بیان کرد: با توجه به اینکه از کشورمان ۴ نفر کاندیدای جام جهانی هستند و بیشترین کاندیدا را هم ایران در کل دنیا دارد که نشان از کیفیت و خوب بودن سطح داوران ایرانی است . در حال حاضر در حال گذراندن کلاسهای آنلاین فیفا هستیم که بعد از آن قرار است تست بگیرند و بعد اسامی نهایی را اعلام کنند .
او در مورد شانس خود برای قضاوت در جام جهانی گفت: در یک سمینار به داوران اعلام‌ کردند که تنها خانم‌هایی کاندیدای قضاوت در جام جهانی می‌شوند که تست‌های مربوط به مردان را انجام دهند به همین خاطر حدود یک سال است که دائماً در حال تمرین هستم و هیچ گونه استراحتی نداشتم و همه اینها دست خداست که بتوانم جزو داوران حاضر در جام جهانی باشم .
فتحی در مورد هدف خود در داوری گفت: در ابتدای کار و روزی که وارد داوری شدم اهدافم خیلی کوچک و شاید بیشتر شبیه آرزو بود اما بعد از گذشت ۲ سال وقتی به آنها رسیدم اهدافم بزرگ‌تر شد و به دنبال این هستم که روزی ابلاغ جام جهانی را بگیرم و بهترین مسابقه را سوت بزنم. چون واقعا برای آن جنگیدم و تلاش کردم که بتوانم به این جایگاه برسم و الان همه ی تمرکزم روی همین مسئله است که بتوانم تست های خوبی را پشت سر بگذارم و در لیست نهایی قرار بگیرم .
این داور بین‌المللی به خاطره انگیزترین قضاوت خود اشاره کرد و گفت:  قضاوت در بازی آلماتی و بلاروس در مسابقات دانشجویان جهان بود چون برای اولین بار بود که داوران زن ایرانی قضاوت دیدار مردان را انجام داد.

او در مورد تفاوت سطح قضاوت بین داوران ایران با سایر کشورها گفت :به نظر من داوران ایرانی بالاترین سطح قضاوت و داوری را در دنیا دارد مخصوصا داوران خانم. در کشورهای دیگر وقتی می فهمند ما لیگ‌برتر ، دسته اول و … داریم از پویایی لیگ ما تعجب می کنند و اینکه الان من به نوعی کاندیدای جام جهانی می شوم قطعا تلاش و ثمره پیشکسوتان و داوران کشورمان هستم که در کنار آنها خیلی چیزها را یاد گرفتم و وقتی به عنوان یک نماینده از طرف کشورم دعوت می شوم و موفقیت بدست می آورم مدیون داوران کشورم هستم که همراه من بودند و کمک کردند تا بتوانم موفقیتی بدست بیاورم.

او در ادامه در خصوص تفاوت قضاوت بانوان و آقایان گفت: سرعت بازی اقایان خیلی زیاد است و با توجه به اینکه مسابقات آقایان را هم سوت زدم می توانم بگویم که لذت بخش ترین بازی بود که واقعا تا الان سوت زدم . و لیکن با توجه به سرعت بازی ،یک آمادگی جسمانی خیلی خوبی را می طلبد .

در ادامه نظر زری فتحی در خصوص لیگ برتر فوتسال بانوان را پرسیدیم که گفت :به نظر من هر سال که می گذرد لیگ بانوان پیشرفت چشم گیری می‌کند. همانطور که میبینیم و مصاحبه ها را دنبال میکنیم خیلی از مربیان می گویند که ما لیگ پویایی نداریم و بهتر است که لیگ با ۸ تیم برگزار شود و بقیه نباشند که باعث شود لیگ حساسیت بیشتری داشته باشد ولی بنده با این موضوع کاملا مخالف هستم ( البته از لحاظ نحوه داوری ) . به عنوان مثال تیم هیئت فوتبال رودان تیمی است که هیچکس فکرش را نمی کرد که بتواند پدیده لیگ باشد و من فکر میکنم که لیگ ایران روز به روز و سال به سال که ما داریم قضاوت میکنیم سرعت و سختی لیگ از همه لحاظ در حال پیشرفت است.

او در مورد بهترین خاطره در دوران داوری گفت :بهترین خاطره دورانی است که بنده در مدرسه بودم و از فدراسیون زنگ زدند و گفتند که به جام ملت های اروپا دعوت شدم .
داور بین المللی کشورمان در خصوص سوال پایانی گفت و گو در مورد احتمال قضاوت در لیگ آقایان گفت : (با خنده) صفر درصد ، هیچ احتمالی وجود ندارد.

مصاحبه : جواد اکبریاری بهره

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.