کد خبر : 196736
تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 16:04
-

يادداشت Fut5al از اقدام غیراصولی بازی در 22:30؛

خطر مصدومیت‌های تلخ در کمین تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی/ بازی پرفشار در نیمه شب، در تعارض با ساعت بیولوژیک بازیکنان

خطر مصدومیت‌های تلخ در کمین تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی/ بازی پرفشار در نیمه شب، در تعارض با ساعت بیولوژیک بازیکنان

بازی تا نیمه‌های شب در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال ریسک‌هایی به همراه داشت که شاید به دلیل عدم بروز اتفاقات تلخ، نهفته باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تصمیم عجیب سازمان لیگ در انجام بازی‌ها در ساعت۲۲ در شب‌های ماه مبارک رمضان که باعث کشیده شدن بازی‌ها تا نیمه‌های شب می‌شد با تصمیم عجیب‌تر در موافقت با تعویق بازی گیتی‌پسند به دلیل پخش زنده تلویزیونی و متاثر از آن تعوبق ساعت بازی مس و سن‌ایچ کامل شد تا خطری بزرگ سلامتی بازیکنان ملی‌پوش تیم‌ها را در آستانه حضور در جام‌جهانی تهدید کند.

تصمیم غیراصولی و کارشناسی نشده برگزاری ساعت‌ها از ساعت۲۲ و بدتر از آن ۲۲:۳۰ که متعارض با ساعت بیولوژیک بازیکنان بوده است به گواه تمامی کارشناسان اهل فن بستری برای مصدومیت‌هایی محسوب می‌شود که دلیلش عدم تطابق ساعت زیستی بازیکنان حرفه‌ای و ملی با فعالیت پرفشار آنان درون زمین پر استرس مسابقه به شمار می‌رود و آنها را مجبور می‌کند تا پاسی از شب عملکردی با بالاترین سطح VO2 Max در زمین مسابقه داشته باشند.

این مشکل برای یک هفته از لیگ نبوده و برگزاری بازی‌ها در ۴هفته در ماه مبارک رمضان با این ساز و کار آن هم در آستانه بازی‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی لیتوانی ریسک بزرگی است که شاید با قدری تدبیر می‌شد مثلا با انجام این سه مسابقه هر هفته در ۳۰دقیقه پس از اذان مغرب از آن کاست. اما این اتفاق نه تنها رخ نداده که اصرار بر انجام بازی‌های این هفته در ساعت ۲۲:۳۰ باز هم بر خطر مصدومیت‌ها افزود.

باید اذعان کرد که جدای از خطر مصدومیت‌ها، برگزاری بازی‌ها در این ساعت باعث دردسر کادر فنی تیم‌ها در سرحال و آماده نگاه داشتن بازیکنانی شده که حالا باید از شب قبل بازی وارد اردو شده و تا پاسی از شب در هتل منتظر انجام بازی خود باشند. ساعت‌هایی طاقت‌فرسا و نفس‌گیر در شرایط کرونا که بازیکنان در اتاق‌ها محبوس بوده و کلافه می‌شوند و حتما این شرایط روحی در عملکرد آنها نیز تاثیرگذار است.

اگر چه دیر شده و سه هفته به منوال قبل گذشته اما به نظر می‌رسد اگر سازمان لیگ که در چگونگی برگزاری لیگ در داخل کشور مختار است برای هفته نهم دور پایانی لیگ‌برتر در ماه مبارک رمضان در این خصوص چاره‌ای بیاندیشد، کار درست و اصولی را به سود حداقل تیم‌ملی انجام داده است. با نگاهی دقیق به نفرات مستعد و مصدوم کنونی تیم‌ملی به نظر مجالی بر ریسک در این بخش نیست و چه بهتر که کادر فنی تیم‌ملی دلسوزانه‌تر و مسئولانه تر در این بخش ورود می‌کرد و یا حداقل در این یک هفته باقیمانده ورود کند.  

مهدی جاویدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.