کد خبر : 197701
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 12:56
-

شانس قهرمانی شاگردان شریف کم و کم تر شد!

شانس قهرمانی شاگردان شریف کم و کم تر شد!

تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان‌رضوی با ناکامی مقابل نفت‌آبادان به نیم‌فصل دور نهایی لیگ برتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان‌رضوی با ناکامی مقابل نفت‌آبادان به نیم‌فصل دور نهایی لیگ برتر رسید.

 درست شبیه یک صاعقه! ناکامی در روز‌هایی که فوتسال خراسان به درخشش بانوانش در لیگ برتر امیدوار بود، به جان آن‌ها افتاد تا شاگردان شریف در آخرین دیدار دور رفت مرحله نهایی برابر نفت‌آبادان با نتیجه ۴ بر ۱ شکست بخورند. لیگ برتر فوتسال بانوان درحالی به ایستگاه نیم‌فصل دور نهایی خود رسیده است که تیم فوتسال هیئت خراسان‌رضوی به‌عنوان تنها نماینده استان در این پیکار‌ها بعد از پیروزی امیدبخش هفته گذشته برابر حفاری، بار دیگر در جدال خانگی تن به شکست داد و از بخت‌های کسب عنوان قهرمانی‌اش کاسته شد.

 

۴ تیم حفاری اهواز، هیئت خراسان‌رضوی، نفت‌آبادان و سایپا که توانسته بودند در دور گروهی جواز صعود به این مرحله را به‌دست بیاورند، حالا با یکدیگر به رقابتی تنگاتنگ برای فتح جام می‌پردازند؛ رقابتی که در پایان دور رفت با صدرنشینی پالایش نفت‌آبادان با ۷ امتیاز، دومی سایپای تهران با ۶ امتیاز، سومی هیئت خراسان‌رضوی با ۳ امتیاز و جایگاه چهارم حفاری فقط با یک امتیاز همراه شد.

دبل نفت برابر هیئت خراسان

تیم فوتسال پالایش نفت‌آبادان در دور گروهی با ۲۸ امتیاز پایین‌تر از نماینده مشهد در جایگاه دوم قرار گرفت و توانست در این مرحله حاضر شود. بااین‌همه، نفتی‌ها در دور گروهی هم توانسته بودند تیم پرمهره خراسان را در آبادان ۳ بر ۱ شکست دهند و در بازی برگشت هم بعد از آنکه تکلیف صعودشان قطعی بود، به مشهد سفر نکردند تا با حکم انضباطی، ۳ بر ۰ بازنده باشند. بااین‌همه، زردپوشان خوزستانی این‌بار در سالن شهید بهشتی و در دور نهایی توانستند بازهم در رقابت حساس با مشهدی‌ها پیروز شوند و این‌بار ۴ گل (سهیلا ملمولی ۲ گل، الهام عنافچه و نسا احدی یک گل)، دربرابر تک‌گل سارا شیربیگی دبل تیم آبادانی را رقم زد.

مشهدی‌ها در موقعیت بد

شاگردان فاطمه شریف درحالی بعد از ۳ بازی دور رفت با ۲ شکست و یک باخت در جایگاه سوم گروه قرار دارند که دست‌کم معادلات روی کاغذ کار قهرمانی آن‌ها را سخت کرده است. تیم فوتسال هیئت خراسان‌رضوی از ۳ بازی این دور ۲ بازی را در مشهد و سالن خانگی شهید بهشتی برگزار کرده است و این بدان معناست که در دور برگشت ۲ بازی خارج از خانه خواهد داشت. جالب‌تر آنکه مشهدی‌ها هر ۲ بازی خانگی را برابر سایپا و نفت‌آبادان، رقبای اصلی خود در مسیر قهرمانی، باختند و حالا دور برگشت باید به تهران و آبادان سفر کنند. کار دشوار آن‌ها در این ۲ شهر اگر با ۳ امتیاز هر بازی همراه نشود، هیچ بعید نیست که شاگردان شریف حتی جایگاه سومی را هم در جمع ۴ تیم از دست بدهند و چهارم شوند.

خانم گلی و ولخرجی‌های بی‌ثمر

بانوان فوتسالیست خراسانی امسال با تدابیر بهتر و هزینه‌کرد بیشتر در قیاس با سال گذشته به رقابت‌های لیگ برتر فوتسال پا گذاشتند و نه‌تن‌ها هواداران بلکه به‌نظر خود مدیران تیم هم انتظار داشتند امسال سال جام‌گرفتن شاگردان شریف باشد. حضور هم‌زمان سارا شیربیگی، فاطمه ارژنگی، فاطمه حسینی، مهسا ایرانمنش و… در ترکیب تیم شریف، امید‌های خراسانی‌ها را برای فتح جام در شروع لیگ افزایش داده بود.

 

از طرفی پرداخت بموقع دستمزد بازیکنان و کادر فنی و نظم خوب اردو‌های تیم مشهد و حمایت همه‌جانبه هیئت فوتبال و مدیریت شهری از بانوان خراسانی در فصل جاری، همه و همه زمینه حضور قدرتمند تیم خراسان در رقابت‌های این فصل را تضمین می‌کرد. اما نماینده مشهد تا اینجا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و اگر بگذریم از صدرنشینی دور گروهی که تیم‌های بی‌کیفیتی، چون کیمیای اسفراین و هیئت اصفهان و… با هیئت خراسان‌رضوی هم‌گروه بودند، باید گفت که نماینده مشهد عملکردی ضعیف داشته است.

حتی سارا شیربیگی، خانم گل فوتسال ایران، که فصل قبل بیش از ۴۰ گل برای تیم مشهد به‌ثمر رساند، امسال تاکنون ۲۴ بار پایش به گل‌زنی باز شده و فعلا صدرنشین جدول گل‌زنان است، اما با فرم ایدئال سال گذشته فاصله دارد.

سفر سخت به تهران

بانوان خراسانی حالا باید بلافاصله وارد نیمه دوم بازی‌های دور فینال لیگ برتر فوتسال کشور شوند. تیم مشهد جمعه ۳۱ اردیبهشت به تهران سفر خواهد کرد و در دیداری سخت به‌مصاف سایپا خواهد رفت؛ تیمی که در بازی رفت و در مشهد ۲ بر ۱ هیئت خراسان‌رضوی را شکست داده است. شاگردان شریف اگر می‌خواهند شانس قهرمانی داشته باشند، باید ۳ امتیاز این دیدار را بگیرند، وگرنه از کورس عقب می‌مانند؛ دیداری شش‌امتیازی که برای مشهدی‌ها حکم مرگ و زندگی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.