کد خبر : 199681
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 10:51
-

هاشم‌زاده: نمی‌توان گفت چون سوم جهان شدیم، امسال باید به فینال برسیم/ لیگ برتر هر سال مرداد آغاز می‌شود

هاشم‌زاده: نمی‌توان گفت چون سوم جهان شدیم، امسال باید به فینال برسیم/ لیگ برتر هر سال مرداد آغاز می‌شود

مربی تیم ملی فوتسال معتقد است کسب مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا نباید این ذهنیت را ایجاد کند که شاگردان ناظم‌الشریعه قهرمان جام جهانی لیتوانی شوند.

محمد هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره بازگشتش به کادر فنی تیم ملی فوتسال کشورمان اظهار داشت: قراردادم با باشگاه گیتی‌پسند در پایان فصل به پایان رسید. مطابق صحبتی که با ناظم‌الشریعه داشتم، قرار شد تا مسابقات جام جهانی لیتوانی به تیم ملی کمک کنم و در این رقابت‌ها هم همراه تیم ملی خواهم بود.

چند اردوی تدارکاتی خواهیم داشت
وی با اشاره به شرایط تیم ملی فوتسال بیان کرد: مدتی است که بازی دوستانه نداشته‌ایم و بازیکنان هم با پایان لیگ برتر استراحت کردند. آنها به اردوی تیم ملی اضافه شدند و کارهای بدنی را آغاز کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم بازیکنان را به آمادگی بدنی برسانیم و پس از آن وارد بخش تاکتیکی می‌شویم. چند اردوی تدارکاتی داریم و با برگزاری چهار هفته لیگ برتر و بازگشت بازیکنان به اردوی تیم ملی، بخش پایانی اردو را برگزار می‌کنیم.

باید تلاش کنیم از عنوان سومی جهان دفاع کنیم
مربی تیم ملی فوتسال در مورد قرعه این تیم در جام جهانی لیتوانی و همگروهی با آرژانتین، صربستان و آمریکا تصریح کرد: جام جهانی با سایر مسابقات متفاوت است و تیم‌ها به یکدیگر نزدیک شده‌اند. صربستان تیمی بسیار خوب و آرژانتین هم قهرمان جهان است. ما باید تلاش کنیم نتایج خوبی رقم بزنیم و از عنوان سومی جام جهانی کلمبیا دفاع کنیم.

نمی‌توانیم بگوییم چون در دوره گذشته سوم شدیم، این بار باید فینالیست شویم
هاشم‌زاده درباره اینکه برخی کارشناسان فوتسال معتقدند ایران باید از عنوان سومی جهان دفاع کند یا آن را در لیتوانی ارتقا دهد، به تسنیم گفت: نمی‌توانیم بگوییم چون در دوره گذشته سوم شدیم، این بار باید قهرمان یا نایب قهرمان شویم. آن دوره کار خارق‌العاده‌ای کردیم و برزیل را شکست دادیم. شرایط هر سال متفاوت است و آرژانتین هم نمی‌تواند بگوید من قهرمان جهان هستم. فوتسال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و دیدیم کلمبیا که به مقام چهارم جهان در سال ۲۰۱۲ رسید، اصلاً به جام جهانی لیتوانی صعود نکرد.

لیگ برتر هر سال در مرداد آغاز می‌شود
وی راجع به تعیین روز ۷ مرداد برای آغاز لیگ برتر فوتسال و اعتراض باشگاه‌ها به این موضوع خاطرنشان کرد: فصل گذشته لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا دیر آغاز شد و وقفه بین دو فصل کم است، اما مسابقات هر سال در مرداد آغاز می‌شود. تیم ملی شرایط حساسی دارد و این تیم و باشگاه‌ها باید با هم تعامل داشته باشند. جام جهانی چهار سال یک بار برگزار می‌شود و باید برای موفقیت تیم ملی دست به دست هم بدهیم. آمادگی بازیکنان و مشخص شدن تکلیف آنها به تیم ملی کمک می‌کند و لیگ برتر می‌تواند تمرین خوبی برای بازیکنان باشد.

بازی دوستانه‌ای به‌صورت صد درصد هماهنگ نشده است
مربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار دوستانه‌ای برای این تیم قطعی شده است یا خیر، عنوان کرد: دیداری به صورت صد درصد هماهنگ نشده است، اما به دنبال این هستیم که دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.