کد خبر : 199731
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 10:58
-

رونالدو را از لیونل مسی بیشتر دوست دارم

شمسایی: بازیکنان توانایی رقم زدن موفقیت تیم ملی را دارند / عاشق گلزنی پیوس و دایی بودم/ درگیر تجارت هستم و ستاره سازی!

شمسایی: بازیکنان توانایی رقم زدن موفقیت تیم ملی را دارند / عاشق گلزنی پیوس و دایی بودم/ درگیر تجارت هستم و ستاره سازی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرانجام کریستیانو رونالدو به رکورد گلزنی علی دایی رسید تا بعد از سال‌ها که هر دو رکورد گلزنی فوتبال و فوتسال جهان به کشورمان تعلق داشت، حالا هر دو رکورد از دست رفته باشد. سال‌های نه‌چندان دور ابتدا «فالکائو»ی برزیلی رکورد وحید شمسایی را شکست و حالا نوبت به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرانجام کریستیانو رونالدو به رکورد گلزنی علی دایی رسید تا بعد از سال‌ها که هر دو رکورد گلزنی فوتبال و فوتسال جهان به کشورمان تعلق داشت، حالا هر دو رکورد از دست رفته باشد. سال‌های نه‌چندان دور ابتدا «فالکائو»ی برزیلی رکورد وحید شمسایی را شکست و حالا نوبت به رونالدوی پرتغالی رسید. این امر منطقی نیست که دایی دوباره به میادین برگردد، اما همیشه در این مدت این موضوع مطرح بوده که وحید شمسایی در یک بازی نمادین به تیم‌ملی بازگردد و با توجه به اینکه هنوز در شرایط بازی به‌سر می‌برد و فرم خوبی دارد بتواند این رکورد را از فالکائو پس بگیرد، هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که دیگر این موضوع اهمیتی برای شمسایی نداشته و خودش نیز در این گفت‌وگو تمایلی به صحبت در این زمینه نشان نداد. گفت‌وگوی با وحید شمسایی را در ادامه می‌خوانید.

برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال چه برنامه‌ای دارید؟

فعلا هیچ برنامه‌ای ندارم و کار جدیدی را هم آغاز نکرده‌ام، به‌خاطر اینکه دو سه اتفاق قرار بود برایم رخ دهد که در این مدت به‌خاطر درگیری با فوتسال به آنها نرسیده بودم. اول اینکه از لحاظ کارهای تجاری و بیزینس عقب افتاده بودم و باید حتما خودم را از بابت این عقب‌افتادگی به‌شرایط روز می‌رساندم و بعد اینکه یک‌مقدار دلمشغولی‌های بدون استرس برای خودم ساختم و از این جهت درگیر یک‌سری کارهای این شکلی شده‌ام. به‌طور مثال  برخی کارهای خیریه را انجام می‌دهم و از سویی دیگر به تازگی به‌عنوان داور و مربی به برنامه جذاب و پرطرفدار ستاره‌ساز به‌جای آقای فیروز کریمی اضافه شدم و برخی کارهای شخصی دیگر هم دارم و درمجموع درحال حاضر درگیر این کارهایی که عنوان کردم، هستم.

از تیم‌ملی فوتسال ایران چه خبر. حتما از شرایط این تیم در آستانه بازی‌های جام جهانی لیتوانی خبر دارید؟

بله، الان دو ماهی می‌شود که بچه‌های تیم‌ملی در اردو حضور دارند. درواقع بعد از پایان رقابت‌های لیگ، بازیکنانی که به اردوی تیم‌ملی دعوت شده بودند زیر نظر کادرفنی دورهم جمع شده و تمرینات خود را تحت نظر آقای ناظم‌الشریعه پیگیری می‌کنند و قرار است شهریورماه به مسابقات جهانی اعزام شوند و من فکر می‌کنم می‌توان از تیم‌ملی فوتسال ایران در این رقابت‌ها به‌خاطر اینکه بازیکنان پرقدرت و بسیار خوبی دارد، توقع داشت و معتقدم بازیکنان و کادرفنی در این رقابت‌ها برای خوشحال کردن دل مردم دست‌دردست هم می‌دهند. از سوی دیگر کار بسیار سخت است، اما من فکر می‌کنم در وجود بازیکنان ایرانی این توانمندی وجود دارد تا این اتفاقات را رقم بزنند و در رقابت‌های جام جهانی ان‌شاءالله به مقام خوبی دست پیدا می‌کنیم.

شرایط تیم‌ملی در مقایسه با رقبای این تیم را چطور می‌بینید؟ امیدی به موفق شدن این تیم در جام جهانی دارید؟

از لحاظ رقیب باید عرض کنم ما خودمان تیم سوم دنیا هستیم و آنها باید از ما بترسند و از رقابت با ما هراس داشته باشند، با این حال ما حقیقتا چند وقتی می‌شود که از برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی غافل شده و این‌طور بازی‌ها را برگزار نکرده‌ایم و از سوی دیگر با تغییر و تحولاتی که حدود چند ماهی می‌شود که در فدراسیون فوتبال صورت گرفته است با حضور مدیران جدید پاداش‌های گذشته پرداخت شد که همین موضوع یک حرکت رو به جلو محسوب می‌شود، اما از لحاظ برگزاری بازی‌های تدارکاتی اصلا موفق نبودیم. با این حال امیدوارم تا رقابت‌های جام جهانی بازی‌های تدارکاتی که مدنظر کادرفنی هست را فراهم کنیم تا ان‌شاءالله با قدرت به لیتوانی رفته و بتوانیم از پرچم و حیثیت نام ایران دفاع کنیم.

لیگ برتر فوتسال درحالی به پایان رسید که یک مقدار در هفته‌های پایانی شاهد برخی جنجال‌ها مثل همیشه بودیم.

اتفاقا امسال لیگ بدون حاشیه برگزار شد، البته شاید برگزاری رقابت‌ها بدون تماشاگر باعث شده است تا حواشی لیگ برتر فوتسال نیز کمتر شود، اما به‌لحاظ اینکه حواشی وجود داشت، واقعا چیز عجیب و غریبی را مثل سال‌های گذشته ندیدیم. در هر صورت فوتسال است و نزدیکی و برخورد و تعصب و هیجان که همیشه یک‌سری اتفاقات را به‌همراه دارد.

با تغییرات در فدراسیون فوتبال حالا مدیریت فوتسال هم عوض شده و این سمت به سراجی رسیده است. فکر می‌کنید فوتسال با مدیران جدید به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

اولین چیزی که برای من مهم است این قطار درحال حرکت فوتسال کشور است و من همیشه فوتسال ایران را به یک قطار درحال حرکت تشبیه می‌کنم. از گذشته تا به حال و آینده، اگر بخواهم از گذشته بگویم واقعا در زمان حضور آقای صادق درودگر دوران طلایی فوتسال را شاهد بودیم تا جایی که پخش‌مستقیم‌های خیلی خوبی را از شبکه سه و در یک تایم پربیننده در فوتسال داشتیم و مسابقات بین‌المللی زیادی را برگزار می‌کردیم. درصورتی که نسبت به جهان فوتسال خیلی عقب بودیم آن هم از لحاظ فنی، اما به‌گونه‌ای مدیریت شد که توانستیم خیلی به‌سرعت پیشرفت کرده که در همین مسیر جام جهانی ۲۰۰۸ تبدیل به یک رنسانس برای فوتسال ایران شد و به‌نظر من نتایج این جام جهانی برای آنهایی که علاقه‌مند به این رشته هستند تا همیشه باقی ماند. بعد از آن نیز یک وقفه‌ای افتاد و با اضافه‌شدن افتخاری به‌عنوان مدیر بعدی در فوتسال ما توانستیم سومی دنیا را در این رشته ورزشی برای اولین‌بار به ارمغان آوریم، در ادامه یک‌مقدار شاهد سیل نزولی در فوتسال کشور بودیم، اما خدا را صدهزار مرتبه شکر درحال حاضر دوباره یک مقدار شرایط بهتر شده است. هرچند نمی‌توانیم الان به‌صورت کامل عملکرد آقایان عزیزی‌خادم و یا سراجی را بررسی کرده و بگوییم آنها در این مدت چه نقاط قوت و ضعفی داشته و در این جهت ارزیابی کاملی را ارائه بدهیم؛ چراکه آنها فقط چند ماه از حضورشان در فدراسیون فوتبال سپری شده است. به‌نظر من الان عزیزی‌خادم دارد با اصل و اصول پیش می‌رود. هرچند در این مدت نه من چای تلخ آنها را خورده‌ام و نه نمک‌گیر شدم و نه قرار است بشوم حتی در این مدت صحبت‌های زیادی با بنده شده است. درواقع من کشورم و فدراسیون فوتبال و فوتسال کشورم را دوست دارم تا آنها کار خود را با قدرت پیش برده و تیم‌ملی فوتسال ایران یک‌بار دیگر با شایستگی به آن جایی که باید برسد، بازگردد و دوباره با رسیدن به جایگاه واقعی برای کشور افتخارآفرینی کند. همین که در گام اول این عزیزان عقب‌افتادگی‌های گذشته را جبران کرده و پاداش‌های قبلی را درجهت تقویت روحیه و انگیزه ملی پوشان به آنها اهدا کردند، این موضوع خودش یک حرکت بسیار بزرگ است. آنها در این مسیر پاداش بانوان که قهرمان آسیا شده بودند را پرداخت کردند و پاداش آقایان را نیز بعد از چند سال به آنها دادند. الان اردوهای خوبی در این مدت برگزار شده و همه چیز در فوتسال سر جای خودش است. از لحاظ کیفی و فنی نیز شرایط را مطلوب می‌بینم، بنابراین این موضوع زمان می‌خواهد که بخواهیم عملکرد و کارنامه فدراسیون و مدیران جدید آن را ارزیابی و بررسی کنیم، اما به‌نظر من شروع آنها در ارتباط با مسائل عقب‌افتاده و رساندن شرایط موجود به وضعیت فعلی و به‌روز کردن این وضعیت فوق‌العاده بود. من امیدوارم که فوتسال با مدیریت آقای سراجی و  با هدایت آقای عزیزی‌خادم به خواسته‌های خود رسیده و درمجموع فدراسیون فوتبال کشورمان در همه ابعاد به سرمنزل مقصود برسد.

کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم‌ملی پرتغال سرانجام به رکورد علی دایی رسید و این درحالی است که شما چند روز پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بودید که امیدوارید پرتغال حذف شود تا این اتفاق حداقل در این رقابت‌ها نیفتد!

در هر صورت به قول خود علی‌آقای دایی رکورد برای شکسته شدن است و شما شک نکنید یک روز هم رکورد رونالدو شکسته خواهد شد، اما در هر صورت به روزهایی که سالیان سال علی دایی با پوشیدن پیراهن پرافتخار تیم‌ملی و گلزنی‌هایش باعث خوشحالی دل مردم ایران شده و سال‌ها این افتخار و عنوان را یدک می‌کشیده، فکر می‌کنم این افتخارات و آن لحظات فراموش‌نشدنی است و برای همیشه او در قلب مردم ایران باقی مانده و برای همیشه نیز به‌عنوان آقای گل جهان در قلب و یاد و خاطره مردم ایران باقی می‌ماند. رونالدو درحالی به رکورد علی دایی رسید که او هم اگر تاریخ را ببینیم از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود. من ۴۶ سال دارم و اگر بخواهم از دوران خودم بگویم پله را خیلی کمتر یادم می‌آید، اما اگر بخواهیم به دوران طلایی فوتبال اشاره کنیم می‌توان مارادونا، مسی و رونالدو را از برجسته‌ترین و بهترین بازیکنان این دوران نام برد، البته بازیکنان خوب زیادی داشتیم ولی این سه نفر شاخص بودند که همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارند. با این حال رونالدو نیز سرآمد این دو نفر و همه فوتبالیست‌های دنیا بوده که توانسته تمام رکوردهای فوتبال در اروپا و جهان را جابه‌جا کند، از جمله آقای گلی و قهرمانی در لیگ‌های معتبر برای چندین‌بار که می‌توان به آن اشاره کرد. او چندین و چند دوره بهترین بازیکن فوتبال جهان و اروپا انتخاب شده و فکر می‌کنم الان که کریستیانو رونالدو به رکورد دایی رسیده است، این موضوع نشان می‌دهد که ما چقدر در این زمینه جلو بوده‌ایم که درنهایت یک بازیکن بزرگ مثل رونالدو بتواند هم‌قد علی‌آقای دایی شود.

خودتان طرفدار مسی هستید یا رونالدو؟

من رونالدو را خیلی بیشتر دوست دارم و واقعیت دلم را می‌گویم، اما زمانی که به رکورد علی دایی نزدیک شد خیلی ناراحت بودم و دوست نداشتم این اتفاق بیفتد. با این حال من رونالدو را از لیونل مسی بیشتر دوست دارم.

با توجه به تکنیکی بودن، گلزن بودن و برخی جهات دیگر به‌نظر می‌رسد تلفیقی از نمایش‌های مسی و رونالدو و حتی مارادونا را در سال‌های اوجتان در فوتسال به نمایش می‌گذاشتید. شما خودتان را از لحاظ گلزنی و شخصیت با کدام‌یک از این بازیکنان مقایسه می‌کنید؟

این لطف شماست و محبت دارید که این تعریف را می‌کنید. شاید مثال مع‌الفارق باشد، چون این سه نفر از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا محسوب می‌شوند، اما چون خودم همیشه کشته گلزنی بوده و هستم، بیشتر می‌توانم خودم را با رونالدو مقایسه کنم. من حتی زمانی که فوتبال بازی می‌کردم نیز به گلزنی علاقه داشتم و جالب اینکه در دوران بچگی به گلزنی‌های فرشاد پیوس و علی دایی توجه ویژه‌ای داشته و به‌طور خاصی گل‌های آنها را نگاه می‌کردم، البته در زمان آقای پیوس من بچه بودم، ولی زمان آقای دایی سنم بیشتر بود. درمجموع ذاتا بازیکنانی که گل می‌زنند را خیلی دوست دارم.

اما در هر صورت تکنیک فوق‌العاده شما و دریبل‌های‌تان در بسیاری از بازی‌ها را هنوز فراموش نکرده‌ایم.

ممنون، ولی همیشه این تکنیک با گلزنی همراه بود و گلزنی را بیشتر دوست داشتم.

اگر این قدرت را داشتید که تاریخ را متوقف کنید، دوست داشتید این اتفاق بیفتد تا دیگر رونالدو در ترکیب پرتغال گل نزند تا رکورد این بازیکن حداقل با علی دایی مساوی باقی بماند؟

متاسفانه فکر می‌کنم یک‌مقدار زبان من تلخ بود؛ چراکه یک روز قبل از اینکه این اتفاق بیفتد در برنامه تلویزیونی گفتم امیدوارم پرتغال بدون‌گل‌زنی رونالدو به فرانسه ببازد تا حذف شود، اما در همان مسابقه این بازیکن دو گل زد و به رکورد علی دایی رسید، الان هم می‌ترسم این حرف را بزنم و رونالدو دو گل دیگر هم به بلژیک بزند. بالاخره پرتغال از دور رقابت‌ها حذف خواهد شد، اما همین که این بازیکن به رکورد علی دایی رسید شما شک نکنید که او از این مقدار گلزنی هم فراتر خواهد رفت چون رونالدو حالاحالاها می‌خواهد بازی کند و شنیده‌ام گفته تا ۳۹سالگی می‌خواهد به‌صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کند و اگر این اتفاق مقابل بلژیک نیفتد بالاخره برای عبور از رکورد علی دایی در این چند سال او یک گل را خواهد زد.

بحث آقای گلی دوباره شما به کجا رسید؟ قرار بود شرایط را مهیا کنند تا دوباره این اتفاق بیفتد؟

خیلی دوست ندارم در این باره صحبت کنم، فدای سرتان هر اتفاقی بیفتد و خیلی به جزئیات این موضوع علاقه ندارم.

به‌عنوان بحث آخر یک مقدار هم به فوتبال ورود کرده و درباره استقلال و شرایط این تیم و همچنین کمی هم درباره تیم‌ملی فوتبال صحبت کنیم. درخصوص استقلال مشکلات زیاد شده و به‌نظر می‌رسد نگرانی هواداران این تیم در این دوران به اوج رسیده باشد.

متاسفانه برای باشگاه بزرگی مثل استقلال این اتفاقات خیلی بد است که هر روز در رسانه‌ها بخواهیم از شرایط سخت و اسفناک این تیم مطلع شویم. من با بسیاری از بازیکنان استقلال صمیمی هستم و آنها واقعا ناراحت هستند، ما برای خودمان ناراحتیم که این اتفاقات می‌افتد چون استقلال و پرسپولیس شناسنامه‌های فوتبال ایران هستند و صاحب اعتبار و تماشاگران بسیار زیاد. دلخوشی خیلی از مردم به این دو باشگاه بوده، متاسفانه اتفاقاتی در استقلال می‌افتد که برای هیچ‌کس جای خوشحالی ندارد و امیدوارم که این مسائل و مشکلات هرچه زودتر به پایان برسد.

نظرتان درباره فرهاد مجیدی چیست؟

به‌نظر من مجیدی به‌قدری دلمشغولی دارد که فقط به فکر شرایط و نتایج تیمش بوده، اما او بالاخره از کسانی هست که نامش را به‌خوبی در تاریخ باشگاه استقلال ثبت کرده است.

ظاهرا یک مقدار در این وضعیت تنها مانده است.

ما چون داخل کار نیستیم نمی‌توانیم چیزی را تایید کنیم، اما چیزی که مهم است اینکه نام استقلال بزرگ‌تر از همه افراد است و ان‌شاءالله مسئولان بدانند که چقدر هوادار دلشان با این تیم است و با نتایج این تیم زندگی می‌کنند و زندگی خود را روی این باشگاه‌ها ترسیم کرده‌اند. یک روزی همه از این تیم می‌روند از مدیر تا وزیر و وکیل، اما درنهایت نام استقلال باقی می‌ماند. در هر صورت ما فوتبالی هستیم و نتایج و شرایط تیم‌ها را هنوز هم دنبال می‌کنیم.

به‌عنوان آخرین سوال درباره شرایط تیم‌ملی فوتبال ایران هم صحبت کنید. فکر می‌کنید برای این تیم در آینده خصوصا روی نیمکت چه اتفاقی بیفتد بهتر باشد؟

ما الان به روزهای خیلی سخت رسیدیم و شاید خیلی‌ها هم انتظار نداشتند از گروه خودمان صعود کنیم، هرچند این اتفاق به دشواری رقم خورد. فکر می‌کنم عملکرد اسکوچیچ قابل قبول بود، اما این مسئولان هستند که درباره آینده تیم‌ملی می‌توانند نظر بدهند. الان اسم علی دایی و کارلوس کی‌روش مطرح می‌شود و آنها اسامی بزرگی هستند، هرچند اسکوچیچ هم در ایران نشان داد که مربی بزرگی است و حالا دیگر تصمیم‌گیرنده فدراسیون فوتبال است و امیدوارم تصمیم آنها به نفع فوتبال ایران باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.