کد خبر : 201859
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 12:48
-

ناظم‌الشریعه: واقعیت‌های فوتسال را به عزیزی خادم گفتیم/ ۵۰درصد ترکیب تیم ملی تغییر کرده است

ناظم‌الشریعه: واقعیت‌های فوتسال را به عزیزی خادم گفتیم/ ۵۰درصد ترکیب تیم ملی تغییر کرده است

سرمربی تیم فوتسال کشورمان گفت: در جلسه امروزمان با مسئولان فدراسیون فوتبال واقعیت‌ها را به عزیزی خادم گفتیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید محمد ناظم‌الشریعه درباره جلسه امروز خود با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه خوبی را با عزیزی خادم، کامرانی‌فر، امین نوروزی و مدیر تیم ملی برگزار کردیم و نیاز بود چنین جلسه‌ای برگزار شود. باید کمتر از یک ماه دیگر به مسابقات بزرگ جام جهانی برویم. طبق نیازمان برخی موارد که لازم بود به سمع و نظر رئیس فدراسیون برسد، انتقال دادیم. تاکنون حمایت ویژه و کافی انجام شده و عزیزی خادم در جلسه مسائلی را پیشنهاد داد که خیلی می‌تواند به ما کمک کند. در کل، جلسه خیلی مثبت و خوبی بود که امیدوارم برآیند آن به زودی مشخص شود و بتوانیم با شرایط بهتر هر چه بهتر عازم جام جهانی شویم.

وی افزود: برای تیمی که می‌خواهد وارد مسابقات جام جهانی شود، خیلی مهم است مورد حمایت ویژه‌ای قرار بگیرد. ارکان اصلی فدراسیون در جلسه امروز حضور داشته و همگی با ضرس قاطع به این نکته اذعان کردند تیم ملی فوتسال کشورمان یک برند جهانی و از افتخارات ورزشی ایران است. امیدوارم براساس نام این رشته از تیم ملی حمایت کرده و برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهند. 

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه آیا خودش درخواست خاصی از رئیس فدراسیون دارد، توضیح داد: بحث‌هایی درباره قرارداد کادرفنی تیم ملی وجود داشت. هفته گذشته عزیزی خادم با من تماس گرفت و خواست کارهای این مضووع انجام شود اما به حدی درگیر مسابقات جام جهانی هستیم که چندان به این امر توجه نمی‌کردیم. با این وجود خود رئیس فدراسیون خواست بیاییم و کار قرارداد کادرفنی تیم ملی را انجام بدهیم.

ناظم‌الشریعه عنوان کرد: بحث دیگر، نحوه رفتن ما به جام جهانی است. افرادی در کادر ما کم بودند. حضور نفراتی مثل آنالیزور و ماساژور در یک تیم نکته‌ای ریز اما تأثیرگذار است. عزیزی خادم پیشنهاد داد آنها را هم کامل کرده و به شکل تیمی کاملا حرفه‌ای در مسابقات شرکت کنیم. همیشه برای رفتن کادرفنی و بازیکنان به مسابقات بین‌المللی مشکلات وجود داشت اما اکنون عزیزی خادم خیلی مثبت نگاه می‌کند و نظر خودش حمایت کامل از این تیم است. 

وی در خصوص اینکه آیا برگزاری سه تا چهار هفته از لیگ برتر فوتسال قبل از مسابقات جام جهانی به تیم ملی کمک خواهد کرد گفت: از دو قسمت باید به این موضوع نگاه کنیم. خیلی پیگیر بودیم که لیگ زودتر از جام جهانی شروع شود. دلیلش هم این است که یکی از مواردی که می‌تواند به ما کمک کند، تعیین تکلیف قرارداد بچه‌ها است. بازیکنان باید حتما تیم داشته و شرایط قراردادشان مشخص باشد. بدانند وقتی همراه تیم ملی به مسابقات مختلف می‌آیند، تیم باشگاهی دارند. از طرفی با توجه به کم بودن تعداد بازی‌های تدارکاتی ما، بچه‌ها در لیگ برتر در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند. این دو نکته برای من خیلی مهم بود و خدا را شکر اتفاق افتاد. لیگ را هم زیرنظر داریم. 

وی تصریح کرد: از لحاظ انتخاب بازیکن باید این نکته را بگویم ۲۵ نفر را ثبت نام کرده و آنها را زیرنظر داریم. باید قبول کنیم تمام چهره‌های شاخص را تحت نظر گرفتیم و خیلی بعید است یک بازیکن بدون اینکه شناختی از وی در ادوار قبلی داشته باشیم، در این ۴-۳ هفته در لیگ برتر بازی کرده و عملکردش خیلی مشهود باشد. این موضوع خیلی عجیب است. با این وجود لیگ را زیرنظر داریم که اگر اتفاقی افتاد، بازیکن زیر نظر ما باشد تا پس از جام جهانی بتوانیم چنین بازیکنی را در اردو شرکت بدهیم. 

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره نتیجه دادن جوانگرایی تیم فوتسال در تورنمنت تایلند توضیح داد: یکی از مسائلی که امروز در جلسه کارشناسی و فنی با عزیزی خادم روشن کردم همین موارد بود. وظیفه داشتم اتفاقاتی که از سال ۲۰۱۶ رخ داده برای رئیس فدراسیون تشریح کنم. در یک پاورپوینت تغییرات نفری که پس از هر تورنمت انجام شده به عزیزی خادم اطلاع دادم. حدود ۵۰ درصد ترکیب تیم ملی نسبت به جام جهانی تغییر کرده و میانگین سنی هم متفاوت شده. برای عزیزی خادم این تغییرات عجیب بود اما واقعیت کار را به وی گفتیم.

ناظم‌ الشریعه افزود: ای کاش می‌توانستیم به تورنمنت‌های بیشتری برویم اما واقعا شرایط سخت بود. به واسطه کار کردن با جوانان از تیم ملی امید به تیم ملی بزرگسالان آمدم. بلد بودم با جوانان کار کنم. برای اولین بار بازیکنی مثل سینا پرکاس که از لیگ وی را زیرنظر داشتیم و او را به تمرینات تیم ملی آوردیم، توانست با ما به یک تورنمنت بیاید و در فینال تورنمنت تایلند به وی بازی دادیم. باید به بچه‌ها بها بدهیم. افرادی مثل پرکاس، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی، طه نعمتیان و سالار آقاپور جزو همین هستند که برای آینده فوتسال ما می‌توانند تأثیرگذار باشند. آنها را تست کردیم و خدا را شکر می‌کنم شرایط‌شان روزبه‌روز بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: این نکته هم خیلی مهم است. آنها باید با بچه‌هایی رقابت کنند که قهرمان سوم جام جهانی هستند. برای آینده تیم ملی سرمایه‌گذاری می‌کنیم. دروازه‌بان پستی است که بالای ۵۰ درصد در بازی و نتیجه‌گیری تیم‌ها تأثیر دارد. با توجه به زحمات کادرفنی، میشل پطروس(مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال) و باشگاه‌ها پنج دروازه‌بان آماده دراختیار داریم و هر وقت بخواهیم یکی از نفرات باتجربه را کنار بگذاریم، سایرین برای قرار گرفتن درون دروازه تیم فوتسال آماده هستند. 

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در خصوص اینکه آیا عملکرد دروازه‌بان‌های جوان در تورنمنت تایلند پرنوسان نبوده، توضیح داد: خیلی از همکارانم در لیگ برتر با من تماس گرفته و گفتند فکر نمی‌کردیم سینا پرکاس در تورنمنت تایلند بازی کند. از عملکرد علی صمیمی و سپهر محمدی هم نمی‌توانیم بگذریم. آنها در چهار پنج سال گذشته از لحاظ فنی و اخلاقی جزو بهترین‌های فوتسال ایران بودند. مسعود محمدی، علی رحیمی، سجاد بابایی پشت سر این دروازه‌بانان قرار می‌گیرند. در سالهای اخیر بارها این نفرات را تست کرده‌ایم.

ناظم‌الشریعه تصریح کرد: هر چند در یکی دو سال گذشته تا حدی شرایط ما سخت شد، اما این نفرات در اردوهای ما بودند. سایر پست‌ها هم همین شرایط دارد. سالار آقاپور می‌تواند جانشین خوبی برای علی‌اصغر حسن‌زاده و سعید احمدعباسی گزینه مناسبی برای جایگزینی مهدی جاوید هستند. این اتفاقات افتاده و باید سعه‌صدر داشته باشیم. همچنین باید قبول کنیم همه چیز نتیجه نیست، اما ساختار فوتسالمان رو به جلو می‌رود. مقداری شرایط فدراسیون در یکی دو سال اخیر خوب نبود. هم از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتیم و هم کسی نبود کاری برای ما انجام بدهد. به همین دلیل در فدراسیون جدید باید مقداری هم سعه‌صدر داشته باشیم. 

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در خصوص اینکه آیا پرداخت قرارداد کادرفنی توانست از لحاظ روحی به آنها کمک کند، گفت: در دو سال گذشته قرارداد کادرفنی و پاداش بازیکنان که از سال ۲۰۱۸ که به ما قول داده بودند پرداخت نشد. شاید این مبلغ اکنون چندان بالا نباشد. برای شخصیت بازیکن مبلغ مهم نیست بلکه مهم این است وقتی وعده‌ای به وی داده می‌شود، برای اینکه نشان بدهند این بازیکنان مهم هستند، وعده را عمل کنند. خوشبختانه عزیزی خادم در یک ماه گذشته پاداش بازیکنان را پرداخت کرده و کادرفنی هم تقریبا قراردادشان را گرفته‌اند. عزیزی خادم به حسن کامرانی‌فر دستور داده خیلی زود و قبل از اعزام به جام جهانی قرارداد سال جدید هم پرداخت شود تا همه شرایط جامع و کامل باشد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.