کد خبر : 202042
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 11:10
-

توسلی: تیم ملی فوتسال، سرمربی مقتدر و باتجربه می‌خواهد

توسلی: تیم ملی فوتسال، سرمربی مقتدر و باتجربه می‌خواهد

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان ایران می‌گوید تیم ملی به سرمربی با تجربه و جسوری نیاز دارد که تیم از او حساب ببرد و در عین حال، همدلی را در تیم ملی ایجاد و مهیا کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فرزانه توسلی در مورد فرآیندِ انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان گفت: انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتسال بانوان یک سرمایه گذاری برای آینده تیم ملی است. گزینه‌هایی مطرح هستند که همگی، اسم و رسم دار هستند و امید ما این است که گزینه‌ای انتخاب شود که مصلحت تیم ملی در آن است.

او ادامه داد: سرمربی تیم ملی باید باشخصیت، باتجربه، دارای اعتماد به نفس، جسور و همچنین دارای روابط خوب و دوستانه با بازیکنان خود باشد و این خصوصیات، سوای داشته‌های فنی و دانش فوتسالی آن مربی است.

دروازه‌بان شماره یک فوتسال ایران عنوان کرد: به اعتقاد من سرمربی تیم ملی فوتسال باید جدیت و مدیریت در کارهای خود داشته باشد و بتواند بازیکنان را که هر کدام دارای شخصیت و خصوصیات اخلاقی متفاوتی هستند را رهبری کند. این ویژگی‌ها در شرایطی که تیم از نظر روانی تحت فشار است به کمک تیم می‌آید.

توسلی به این نکته اشاره کرد که بازیکنان در تیم ملی به مربی به چشم کسی که الگوی آنهاست نگاه می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود کار تصمیم گیرندگان برای انتخاب سرمربی‌ای که این احساس را در بازیکنان، پدید بیاورد دشوارتر شود.

دروازه‌بان تیم ملی ایران اظهار کرد: در تیم ملی، جو با تیم باشگاهی متفاوت است زیرا شما بهترین بازیکنان را در کنار هم می‌بینید. این خیلی مهم است که بهترین‌ها، از سرمربی خود حساب ببرند و به او به چشم کسی که در شرایط سخت به آن‌ها کمک می‌کند، نگاه کنند.

سطح فنی، موضوع دیگری بود که توسلی بر آن تاکید کرد و علاوه بر آن، گفت: موضوع دیگر تبعیض است و این که بازیکن احساس کند در شرایط برابری به او نگاه می‌شود. ایجاد همدلی در تیم، هنر مربی است و این چیزی نیست که هر کسی قادر به انجام آن باشد. تیمی هم که همدل نباشد تکلیفش مشخص است.

دروازه‌بان تیم فوتسال سایپا در پایان تاکید کرد که هر کس برای تیم ملی فوتسال بانوان تصمیم می‌گیرد باید در نظر داشته باشد که در موفقیت یا ناکامی تیم ملی شریک، سهیم و پاسخگوست.

منبع: آژانس ورزش زنان ایران 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.