کد خبر : 203178
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 18:54
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

سرمربی آرژانتین: رویای ما قهرمانی دوباره است/ کنار هم کار کردن طولانی نقطه قوت ماست

سرمربی آرژانتین: رویای ما قهرمانی دوباره است/ کنار هم کار کردن طولانی نقطه قوت ماست

سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین در آستانه شروع رقابت‌های تیمش در جام‌جهانی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری فوتسال ایران، ماتیاس لوکوایکس سرمربی تیم‌ملی آرژانتین با اشاره به سختی آماده‌سازی تیمش برای جام‌جهانی، خصوصاً مصدومیت‌های لوکاس تریپدی و ماتیاس روسا، بریان استکاتو و ماتیاس استارنا که جایگزینی در لیست نهایی برایش پیدا نشد، گفت: شاکله‌ی تیم همیشه یکسان بوده، شاید یکی دو تغییر داشته باشیم ولی لیست اصلی‌مان همیشه مشخص بود، به جز چند بدشانسی در بحث مصدومیت‌ها، تمام ۱۶بازیکن کسانی هستند که از چند سال پیش در پروسه آماده‌سازی حضور داشته‌اند.
او افزود: به جز لوکاس تریپدی و ماتیاس روسا که نقش مهمی در تیم ما داشتند و به دلیل مصدومیت قادر به همراهی ما نخواهند بود، بقیه تیم را در اختیار داریم به طوری که از اوایل دوران مربیگری‌ام در تیم ملی جزو تیم بوده‌اند به علاوه‌ی چند بازیکن جوان که آینده‌ی آرژانتین را تضمین خواهند کرد.

لوکوایکس تاکید کرد: فراتر از عملکردی که در زمین از خود نشان می‌دهیم، میخواهم عملکرد ما نمایشی از ارزش‌ها باشد. دوست دارم میان بازیکنانم به نوعی حس حسادت مثبت برای جنگیدن و کسب دوباره جایگاه فعلی‌مان در دنیا وجود داشته باشند ولی درعین حال نیاز داریم تا در کمال تواضع، فداکاری پا به زمین بازی بگذاریم. این نکته ما را به تیمی بزرگ، خصوصاً در شرایط دشوار، تبدیل خواهد کرد. می‌خواهم تاکید کنم که اینجا هستم تا به یاد تک تک بازیکنانم بیاورم که آنها بودند که چنین جایگاهی را برای خود ساختند، می‌خواهم به آنها بگویم که هیچگاه نباید افتخاراتشان را از یاد ببرند.
مربی آرژانتینی در رابطه با بازی‌های دوستانه انجام شده تاکنون افزود: این بازی‌ها نشان دادند که ما تیمی بسیار رقابتی و دارای شخصیت هستیم. فلسفه‌ بازی من هر روز بیشتر در تیم نمایان می‌شود به طوری که دو بازی آخر تدارکاتی‌مان نمونه موفقیت‌آمیزی در این مورد بود.
او ادامه داد: واقعاً دوست دارم تیمم پویا، روبه جلو و جنگنده باشد به طوری که نه تنها در بحث دفاعی، که نقطه قوت ماست، بلکه در بحث تاکتیک های تهاجمی نیز قدرتمند باشیم تا دقیقاً بدانیم چه موقع باید از بازی عمقی استفاده و چه هنگام حفظ توپ کنیم. در حقیقت نکته‌ی قابل توجه در بازی‌های دوستانه کار روی نقاط ضعفمان بود. دقت روی جزئیات است که سرنوشت یک بازی را تعیین می‌کند که باعث می‌شود توپ وارد دروازه بشود یا نه. به نظرم ما تیمی منسجم هستیم، مدت زیادیست که در کنار هم کار میکنیم و این نقطه قوت ماست.

لوکوایکس در پایان به تمجید از بازیکنان خود پرداخت و گفت: بسیار خرسندم که بازیکنان بسیار متعهد و با تمرکز در هر جلسه تمرینی برای هدف‌شان در جام‌جهانی تلاش می‌کنند. نکته‌ مورد نظر من بهتر شدن در هر جلسه‌ی تمرینی نسبت به قبلی به شکلی‌ست هر روز بهتر شویم. قطعاً برایم روشن است که بازیکنانم این نکته را به خوبی می‌دانند.

مترجم: فرحان قضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.