کد خبر : 205735
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 23:08
-

نظری:داور استرالیایی در شکست ایران نقش داشت/ گل دوم قزاقستان اشتباه بود

نظری:داور استرالیایی در شکست ایران نقش داشت/ گل دوم قزاقستان اشتباه بود

کارشناس داوری فوتسال ایران در مورد قضاوت داوران بازی ایران با قزاقستان اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، منوچهر نظری داور بین‌المللی اسبق فوتسال کشورمان و از ناظران داوری فوتسال کشور در گفتگو با Fut5al، درمورد داوری دیدار ایران و قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صحبت‌های جالبی بر زبان آورد که کارشناسی وی را در ادامه مشاهده نمایید.

در ابتدا باید بگویم از باخت تیم ملی بسیار ناراحت هستم و مطمئنا تمامی ایرانیان عزیز هم ناراحت هستند.
اما خب بر حسب وظیفه درمورد کارشناسی این بازی باید اشاره کنم که وجود سیستم بازبینی تلویزیونی VS که برای اولین بار در فوتسال صورت پذیرفت، کمیته داوران Fifa را از نگرانی درآورد و به قول معروف کمی آن‌ها را دست و دلبازتر کرد زیرا در ذهن خود اینگونه ترسیم کردند که اگر داوران اشتباهی هم مرتکب شوند، VS هست و آن‌ها را نجات می‌دهد پس از داوران متوسط هم می‌توان استفاده نمود.
اما به اعتقاد من، در هر دو بازی امشب جام جهانی بین پرتغال و اسپانیا و همچنین ایران و قزاقستان که به نوعی نبرد ستارگان فوتسال با یکدیگر بود، دو تا داوران مسابقه به بازی‌هایشان نمی‌خوردند مثلا مصر جزء تیم‌های ۴۰ یا ۴۲ رنگینگ می‌باشد اما دو تا داور این کشور را برای بازی تیم‌های دوم و سوم جهان می‌گذارند گرچه اشتباه خاصی هم شاید نداشتند اما به اعتقاد بنده و اغلب کارشناسان، داوران باید هم سطح آن بازی باشند.
همین مسئله باعث ضرر تیم ملی کشورمان شد چرا که داور ضعیف استرالیایی عملکرد ضعیفی داشت و سطح وی زیر متوسط بود و سایر داوران هم با ارفاق شاید در حد متوسط بودند.
به دو دلیل داور استرالیایی امشب عملکرد ضعیفی داشت.
در یک صحنه که برای بازبینی VS آمدند تا پنالتی احتمالی قزاقستان را مشاهده کنند، داور استرالیایی بسیار مردد بود و اگر کوچکترین اشاره‌ای از سوی داور فرانسوی می‌شد قطعا اعلام پنالتی می‌کرد. اما آن صحنه به هیچ عنوان شرایط پنالتی را نداشت. بازیکن خودش رفت و به زمین خورد و حرکت اضافه‌ای صورت نگرفت و صحنه واضحی بود اما در کمال تعجب دیدیم که داور استرالیایی بسیار مردد بود. البته شاید طبیعی هم باشد چرا که در استرالیا سطح مسابقات بالا نیست و طبیعتا داورانشان هم نمی‌توانند در سطح بالایی قضاوت کنند.
امشب Fifa در چینش داوری بدسلیقه بود و به نظر بنده و با توجه به تصاویری که ما دیدیم، عملکرد سطح پایینی از سوی داوران بود.
در بازی پرتغال و اسپانیا می‌توان گفت حق به حقدار رسید اما در بازی ایران، داور استرالیایی در نتیجه بازی تاثیر مستقیمی داشت و باید گفت در شکست ایران تاثیرگذار بود.
گل دوم تیم قزاقستان روی اشتباه مُسلّم داور استرالیایی به ثمر رسید. درحالیکه باید خطای دروازبان قزاقستان را بر روی بازیکن ایران اعلام می‌کرد، اما در کمال تعجب خطای شبیه‌سازی بازیکن ایران را اعلام کرد حتی دروازبان قزاقستان دستش را بالا برد تا مبادا داور به وی کارت زرد بدهد اما داور ضعیف استرالیایی خطا را برعکس اعلام نمود و حتی کارت زرد نیز نشان داد که همین تصمیم اشتباه باعث به ثمر رسیدن گل دوم قزاقستان شد. این یک تصمیم اشتباه داور استرالیایی بود.
اشتباه دوم وی هم مردد بودن در بازبینی درخواست شده از سوی تیم قزاقستان بود که صحنه بسیار واضحی بود اما داور استرالیایی بسیار مردد و متزلزل بود و همین نکات ریز فرق بین داوران بزرگ و ضعیف را نشان می‌دهد.
آن جاهایی که داوران باید خودشان را نشان دهند مهم است در غیر این صورت اعلام کرنر و ضربه دروازه کار تمامی داوران دنیا هست.
در مجموع به اعتقاد بنده، داور درحد این بازی نبود و متاسفانه ضرر اعتماد نابجای کمیته داوران Fifa به داور ضعیف استرالیایی را تیم کشورمان دید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.