کد خبر : 216475
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 13:41
-

چرا تیم‌ملی فوتسال به تایلند اعزام نمی‌شود؟

چرا تیم‌ملی فوتسال به تایلند اعزام نمی‌شود؟

از آنجا که فدراسیون فوتبال تایلند خواستار حضور تیم‌ملی فوتسال در تورنمنت این کشور شده اما قرار است تیم زیر ۱۹ ساله‌های ایران به این رقابت ها اعزام شوند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تایلند یکی از کشورهایی است که سال‌ها روی فوتسال سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده، آنها به جهت آمادگی تیم‌ملی خود هر ساله تورنمنتی را با حضور تیم‌های ملی کشورهای مختلف برگزار می‌کنند. امسال هم مثل سال‌های گذشته  قرار است این کشور تورنمنتی را با حضور تیم‌های‌ ملی نپال، مغولستان، عمان، ایران و مالدیو برگزار کند.

از آنجا که حضور تیم‌ملی فوتسال کشورمان به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا برای تایلندی‌‌‌ها از اهمیت دو چندانی برخوردار است هر ساله با دعوتنامه‌ای تیم‌ملی کشورمان را به این تورنمنت دعوت می‌کنند. فدراسیون این کشور امسال هم طی نامه‌ای مکتوب به فدراسیون فوتبال خواستار حضور تیم ملی بزرگسالان در این تورنمنت شده که البته پرداخت کلیه هزینه‌ها  پرواز، اسکان، غذا، هتل و …  بر عهده میزبان خواهد بود.

بعد از برکناری ناظم‌الشریعه از سرمربیگری تیم ملی فوتسال، وحید شمسایی سکان هدایت  این تیم را برعهده گرفت. وی از ابتدای حضورش به عنوان سرمربی در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که قصد جوان‌گرایی دارد و باید هر چه زودتر در تیم ملی پوست‌اندازی را شروع کند اما برای جوانگرایی باید شرایط و امکانات هم فراهم باشد که جوان‌ها را در مسابقات مختلف محک جدی بزند و با توجه به وضعیت مالی نامساعد فدراسیون فوتبال و اعزام نشدن تیم ملی به تورنمنتی و یا برگزاری مسابقه‌‌ای در کشور و.. این موضوع کار کادر فنی را سخت کرده است.

تیم‌ملی فوتسال کشورمان در حالی باید اوایل سال آینده در بازی‌های مقدماتی آسیایی شرکت کند که تا به امروز این تیم نتوانسته با کادر فنی جدید خود اردویی برگزار و یا در تورنمنتی حضور داشته باشد. در حال حاضر با توجه به درخواست تایلندی‌‌‌‌‌‌ها برای حضور تیم‌ملی در آن کشور این بهترین فرصت برای کادر فنی تیم ملی، ارزیابی و محک جدی برای بازیکنان جوان در این تورنمنت است.

با این حال درحالی که این فرصت مهیا شده اما پیش از تغییرات مدیریتی در فدراسیون، کمیته فوتسال تصمیم گرفته بجای اعزام تیم بزرگسالان تیم‌ملی زیر ۱۹ساله‌ها عازم تایلند شوند. اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته شده ابهاماتی دارد.

در مورد این تصمیم گیری هنوز شفاف سازی صورت نگرفته و حتی برخی اخبار حکایت از این دارد که پیش از تصویب اینکه تیم ملی زیر ۱۹ساله‌ها راهی این رقابت‌ها شود از تیم مس سونگون خواسته شده راهی این رقابت ها شوند اما مسی ها از این دعوت انصراف داده‌اند!

ظاهرا هماهنگ کننده این تورنمنت به تایلندی‌ها اعلام کرده که تیم مس با توجه به ملی‌پوشانی که دارد تیمی منتخب از ستارگان فوتسال ایران است و به همین دلیل از سوی فدراسیون تایلند نامه‌ای به این باشگاه زده می‌شود اما مدیرعامل این باشگاه این دعوت را قبول نمی‌کند.

در این خصوص وحید شمسایی می گوید: یک بار آقای کامرانی‌فر از من پرسید که لازم است تیم ملی راهی تایلند شود که من گفتم اگر هزینه با فدراسیون فوتبال است لازم نیست اما ظاهرا خرج سفر را خود میزبان می دهد اما دیگر با من برای تصمیم گیری بابت اعزام تیم مشورت نشد. با توجه به نیازی که برای تیم می بینم حضورمان در این تورنمنت می توانست مفید باشد.

حالا باید منتظر شد و دید چرا کمیته فوتسال در اینباره نظر سرمربی تیم‌ملی را نگرفته و چرا این اعزام بدون توجه به نیازهای تیم‌ملی تصمیم‌گیری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.