کد خبر : 219976
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 10:57
-

ماجرای عجیب لغو جام باشگاه های آسیا

ماجرای عجیب لغو جام باشگاه های آسیا

در حالی که باشگاه گیتی پسند به دنبال گرفتن میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در هفته های گذشته بود، لغو این رقابت‌ها از یک ماه پیش قطعی شده بود!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا قرار بود بعد از دو سال لغو شدن، در سال ۲۰۲۲ به میزبانی امارات برگزار شود. امارات اما در فروردین ماه از میزبانی این رقابت‌ها انصراف داد. خبر انصراف امارات ۱۱ فروردین در ایران رسانه‌ای شد و بعد از آن باشگاه گیتی پسند به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها مذاکراتش را برای گرفتن میزبانی به جای امارات آغاز کرد.

این تلاش و مذاکرات ادامه داشت تا اینکه سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا این هفته به صورت رسمی اعلام کرد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۲ هم برگزار نمی‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از انصراف امارات، لغو جام باشگاه‌های آسیا بوده و از همان زمان تلاش ایران و کشورهایی نظیر تایلند و کویت برای برگزاری این دوره از مسابقات بیهوده بوده است.

یکی از نفراتی که همراه با تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا (از ۲۱ تا ۲۳ فروردین) در کشور قرقیزستان حضور داشت، در این خصوص گفت: در حاشیه این رقابت‌ها نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما گفت که جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۲ لغو شده و AFC برنامه‌ای برای برگزاری این مسابقات بعد از انصراف امارات ندارد.

بعد از لغو جام باشگاه‌های آسیا، نگرانی از لغو و یا تعویق مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا که قرار است مهرماه به میزبانی کویت برگزار شود هم شدت گرفته است. این موضوع باعث شده تا کادر فنی تیم ملی فوتسال هم برای برنامه ریزی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی دچار مشکل شود.

آخرین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و بعد از آن به بهانه شیوع ویروس کرونا، کنفدراسیون آسیا از برگزاری این مسابقات خودداری کرد.

علاوه بر این، مسابقات جام ملت‌های آسیا هم در سال ۲۰۲۰ به همین بهانه لغو شد و AFC در اقدامی عجیب، بدون برگزاری این مسابقات پنج تیم را انتخاب و روانه جام جهانی لیتوانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

خبرنگار آزاد چهارشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳

با یک ایمیل ساده به بخش مسابقات AFC علت رو جویا شدیم در قالب خبرنگار و گفتند رییس کمیته فوتسال آسیا (جناب آقای تاج) با پیشنهاد کنسل شدن جام باشگاه‌های آسیا موافقت کرده.. و اکثر مدیران فدراسیون هم میدونند قضیه رو ولی کسی جرات نمیده به خودش تاج رو به چالش بکشد.