کد خبر : 220782
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 8:20
-

نگاهی به حریفان تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا / مسیر آسان شاگردان شمسایی

نگاهی به حریفان تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا / مسیر آسان شاگردان شمسایی

تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ با تیم‌های ملی لبنان، چین تایپه و اندونزی هم‌‌گروه است و به همین بهانه عملکرد آن ها منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، هفته گذشته گروه‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا انجام شد و تیم ملی کشورمان در گروه C، با تیم‌های ملی لبنان، چین تایپه و اندونزی هم‌گروه شد و طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسابقات قرار است از ۳ تا ۲۸ مهر در کویت برگزار شود. بر این اساس حریفان تیم ملی کشورمان را در این مسابقات مورد بررسی قرار می‌دهیم.

* لبنان؛ نایب قهرمان غرب آسیا

تیم ملی لبنان که در رتبه ۴۰ رنکینگ جهان قرار دارد در این سال‌‌ها پیشرفت خوبی داشته و توانسته فوتسال خود را در سطح قاره کهن خود را مطرح کند، اما این تیم نمی‌تواند حریف قدری برای تیم ملی کشورمان باشد. هدایت این تیم را رامیرو لوپز دیاز بر عهده دارد و هرگز نتوانستند در جام جهانی حضور داشته باشند، اما سابقه تقابل با ایران را در فینال مسابقات غرب آسیا در سال ۲۰۰۷ دارد که با قبول شکست مقابل کشورمان، به نایب قهرمانی این مسابقات رسید‌‌.

‌* چین تایپه؛ تیمی با سابقه میزبانی مسابقات جهانی

تیم ملی فوتسال چین تایپه، در رده ۵۵ رنکینگ جهانی قرار دارد و ۱۲ بار در مسابقات آسیایی شرکت کرده است. در سال ۲۰۰۳  با رسیدن به یک چهارم نهایی بهترین نتیجه تاریخ خود در رقابت‌ها آسیایی را به ثبت رساند. این تیم در سال ۲۰۱۸ میزبان مسابقات آسیایی بود که در دور مقدماتی این مسابقات در گروه C با تیم‌های ملی ایران، عراق، چین و میانمار همگروه بود. در مرحله  نهایی این مسابقات تیم ملی کشورمان با سرمربیگری ناظم‌الشریعه توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. آن‌ها یک بار هم در سال ۲۰۰۴ میزبان مسابقات جهانی بودند؛ این تیم در حال حاضر قرار است با هدایت چانگ ینگ در مسابقات آسیایی حضور داشته باشد. با توجه به پیشرفت فوتسال در آسیا به خصوص شرق این قاره این تیم حریف متوسطی برای ایران محسوب می‌شود.

‌* اندونزی؛ در حسرت پیروزی مقابل ایران

تیم ملی اندونزی جایگاه ۵۰ را در بین تیم‌های ملی فوتسال جهان دارد و در مسابقات قهرمانی آسیا هم  از مرحله گروهی صعود نکرد. شرق آسیا که در این سال‌ها با آماده کردن زیر ساخت لازم و با آوردن مربیان خارجی به خصوص مربیان ایرانی توانست خود را در سطح آسیا مطرح کند. این تیم در مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌ها در جنوب شرق آسیا توانست با هدایت  محمد هاشم‌زاده، مربی ایرانی خود به مقام نایب‌قهرمانی برسد. آن‌ها در ۶ دیدار اخیر خود مقابل ایران نتوانسته به پیروزی برسند و در مسابقات قهرمانی آسیا هم  از مرحله گروهی صعود نکردند. بر این اساس شاگردان شمسایی کار سختی مقابل این تیم نخواهند داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.