کد خبر : 221881
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 9:05
-

لک: کسی باید به کمیته فوتسال بیاید که ارتباطات خوبی داشته باشد/ فدراسیون آشفته است و اتفاق بهتری رخ نمی‌دهد

لک: کسی باید به کمیته فوتسال بیاید که ارتباطات خوبی داشته باشد/ فدراسیون آشفته است و اتفاق بهتری رخ نمی‌دهد

مربی فوتسال کشورمان با اشاره به مشکلات حاکم بر فدراسیون فوتبال گفت که مسئولان کمیته فوتسال باید ارتباطات خوبی برای دیدارهای دوستانه با فدراسیون‌های سایر کشورها برقرار کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، رضا لک درباره وضعیت تیم ملی فوتسال و عدم تدارک دیدار دوستانه مناسب گفت: با توجه به جوانگرایی صورت گرفته، تیم ملی به دیدارها و اردوهای تدارکاتی منظم نیاز داشت که این اتفاق هنوز رخ نداده است. با توجه به آشفتگی موجود در فدراسیون، اتفاق بهتری رخ نمی‌دهد و شمسایی باید تمرکز خود را روی اردوهای داخلی بگذارد. برگزاری لیگ برتر به تیم ملی کمک می‌کند و بازیکنان می‌توانند خود را به کادر فنی تیم نشان بدهند.

وی در مورد روال کاری کادر فنی تیم ملی فوتسال که با سرمربیان تیم‌های مختلف ملی مذاکره و دیدارهای دوستانه را مستقیماً هماهنگ می‌کنند، تصریح کرد: روند معمول کار این است که فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای برگزاری بازی اقدام کنند. با این وجود در کمیته فوتسال، دوستانی هستند که اطلاعات و ارتباطات لازم را برای تدارک دیدار دوستانه ندارند و شمسایی و کمک‌هایش مجبورند چنین کاری کنند.

سرمربی پیشین گیتی‌پسند با انتقاد از کمیته فوتسال بیان کرد: این رشته به فکر و نگاهی نو نیاز دارد. کسی باید به کمیته فوتسال بیاید که ارتباطات خوبی داشته باشد و بازی‌های دوستانه را هماهنگ کند. آشفتگی زیادی در فدراسیونِ بدون رئیس دیده می‌شود و همه از مشکلات تیم ملی فوتبال اطلاع داریم. مربیان تیم ملی فوتسال هم مجبور هستند خودشان برای دیدار دوستانه رایزنی کنند.

لک در پاسخ به این پرسش که چقدر به قهرمانی مجدد ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ امیدوار است،‌ خاطرنشان کرد: با مشکلات زیادی روبرو هستیم اما بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داریم و مربیان تیم ملی تجربه میادین بین‌المللی را دارند. نیروی انسانی همیشه ما را نجات داده و امیدوارم این اتفاق در مسابقات امسال تکرار شود. امیدوارم کاستی‌ها برای تدارک تیم برطرف شود تا تمرکز کادر فنی فقط روی مسائل فنی باشد.

وی در مورد پیشنهاد محمود خوراکچی مبنی بر بازگشت نسل طلایی اما پا به سن گذاشته فوتسال به تیم ملی عنوان کرد: مشکل بازی‌های دوستانه همیشه وجود دارد. فوتسال در فدراسیون فوتبال همیشه بچه سر راهی بوده و هر کسی به آن یک لگد می‌زند! نباید جوانگرایی را یک سال عقب بیندازیم و اگر چنین کاری کنیم، فرصتی یک ساله از آنها گرفته‌ایم. تیم ملی جای بهترین‌هاست و هر بازیکنی که شرایط خوبی دارد، فارغ از سن و سال باید به این تیم دعوت شود.

« همه کشورها پس از جام جهانی، نسل خود را تغییر می‌دهند و جام ملت‌های آسیا بهترین زمان برای جوانگرایی است.»، کارشناس فوتسال کشورمان ضمن بیان این جمله اظهار داشت: حتی اگر مجبور باشیم تاوان بدهیم، باید از جوانان خودمان در این مسابقات استفاده کنیم و کاری که شمسایی آغاز کرده، باید ادامه داشته باشد. ملی‌پوشان جوان در کنار بازیکنان باتجربه خوبی که در اختیار داریم، می‌توانند موفقیت را برای تیم ملی تکرار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.