کد خبر : 240025
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 11:14
-

وحید بهترین مربی دنیا هم می‌شود

شمس:نشان دادیم شکست مقابل ژاپن اتفاقی بود/این تیم توانایی رسیدن به فینال جام‌جهانی را دارد/مگر برای امثال علی دایی بازی خداحافظی گرفتند؟

شمس:نشان دادیم شکست مقابل ژاپن اتفاقی بود/این تیم توانایی رسیدن به فینال جام‌جهانی را دارد/مگر برای امثال علی دایی بازی خداحافظی گرفتند؟

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است تغییر نسلی که وحید شمسایی ایجاد کرده، توانایی رسیدن به فینال جام‌جهانی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، حسین شمس با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تایلند گفت:«بدون اغراق این تورنمنت یکی از بهترین نمایش‌هایی بود که از تیم ملی ایران دیدم. بازی نیمه‌نهایی با میزبان بازی‌ها و هم دیدار فینال با ژاپن انصافاً تفاوتی که بچه‌ها داشتند، از زمین تا آسمان بود. بازیکنانی که وحید شمسایی با نقشه قبلی با خودش در این تورنمنت آورده بود، می‌دانست باید در چه موقعیت‌هایی از آن‌ها استفاده کند. همه‌چیز خیلی عالی پیش رفت و نمایش تک‌تک بازیکنان ما فوق‌العاده بود. این نشان می‌دهد که مربیان و کادر فنی کارکرده‌اند.»

وی افزود: «حسین طیبی به‌عنوان لیدر واقعی تیم بود و نقش کاپیتان را به‌خوبی ایفا کرد. او با ۵ گل زده به همراه سعید احمد عباسی توانست آقای گل این تورنمنت شود. چون ۳ پاس گل هم داده بود، جایزه آقای گلی را گرفت‌. هر ۳ لژیونر ما عالی کارکردند. مسلم اولاد قباد هم در دو بازی اول که به میدان رفت، بهترین بود. اما ستاره واقعی این مسابقات سالار آقاپور بود که در آینده از او بیشتر خواهید شنید.»

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: «محمدی هم عالی دروازه‌بانی کرد و جایزه بهترین گلر را گرفت. اصغر قهرمانی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها هم عملکرد غیرقابل‌انکاری داشت و نشان داد که انتخابش توسط شمسایی هوشمندانه بوده است. سفال منش و داداشی هم خیلی به وحید کمک کردند. عملکرد تیم ملی ما در این تورنمنت نشان داد که شکست مقابل ژاپن در فینال جام ملت‌ها اتفاقی بود. ما هم در این بازی‌ها انتقام آن شکست ۳ بر ۲ را گرفتیم و هم عملکرد فوق‌العاده ما مقابل حریف کاری کرد که آن نتایج را فراموش کنیم.»

حسین شمس گفت: «در این تورنمنت مصر که جزو تیم‌های مدعی قاره آفریقا است، حضور داشت. موزامبیک هم یکی از مدعیان جدید این قاره است. عربستان هم که مربی بارسلونا را در اختیار داشت، خیلی پیشرفت کرده است. فقط مقابل ما بود که با ۱۱ گل له شدند اما مقابل ژاپن یک بر صفر و از تایلند هم دو هیچ باختند. آن‌ها نشان دادند که در این رشته در حال پیشرفت هستند و به‌زودی به قدرت خوبی تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که می‌گویم سطح و کیفیت این تورنمنت بالاتر از جام ملت‌های آسیا بود.»

وی با اشاره به انتقاداتی که از شمسایی در خصوص لیست تیم ملی فوتسال می‌شود، تأکید کرد: «کسی که لیگ را تعقیب می‌کند و دنبال عقب گیر، چپ پا و راست‌پا و بازیکن مؤثر است، شمسایی است. پس باید به انتخاب‌هایش احترام بگذاریم. الان بچه‌های ۱۸، ۱۹ ساله را با خودش برده و این‌ها قراردادهایشان هم افزایش می‌یابد. همه‌شان عالی بودند. حالا منتظر هستیم تا جوان‌های بیشتری هم دعوت شوند. ما نباید از این حرکت ‌وحید شمسایی بترسیم. حسن‌زاده، اسماعیل‌پور و جاوید بازیکنان بزرگی هستند اما تا کی می‌توانستند باشند؟ حالا که این موج جوان‌گرایی را استارت زده باید همه به وحید کمک کنیم. این تیم توانایی رسیدن به فینال جام‌جهانی را دارد. این از شجاعت وحید است که نسل را عوض کرد. عده‌ای فکر می‌کردند که بعد از شکست فینال جام ملت‌ها، شمسایی بازهم به سمت بازیکنان باتجربه دست دراز می‌کند اما او سر حرف و اعتقادش ایستاد. همه باید از او حمایت کنیم. یک سال و نیم دیگر جام جهانی که قرار بود در مراکش برگزار شود، گویا در آمریکا برگزار خواهد شد. وحید همین‌طور که در دوران بازیکنی‌اش، بهترین دنیا بود، اگر از او حمایت کنیم، بهترین مربی دنیا هم می‌شود.»

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران گفت: «خیلی‌ها ایراد می‌گیرند، که چرا شمسایی برای بازیکنانی امثال جاوید و حسن‌زاده و اسماعیل‌پور بازی خداحافظی برگزار نکرد. می‌خواهم بگویم مگر این فقط مشکل فوتسال است؟ مگر در دیگر رشته‌ها برای بازیکنان بزرگشان بازی خداحافظی می‌گیرند؟ مگر برای امثال علی دایی بازی خداحافظی گرفتند؟ سیستم فدراسیون باید فکری به حال این موضوع بکند و این مشکل شمسایی نیست. وقتی سرمربی کویت بودم، هر بازیکنی که می‌خواست خداحافظی کند، حق پخش و بلیت‌فروشی و کلی پول به او می‌دادند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ماتادور یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

اینجا ایرانه واسه آدم ارزش قائل نیستن