کد خبر : 240083
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 10:26
-

طاهری: بازیکنان جوان در تورنمنت تایلند به خودباوری رسیدند/شمسایی روحیه جنگندگی اش را به بازیکنان منتقل کرده است/نیم فصل دوم لیگ برتر کیفیت خوبی داشت

طاهری: بازیکنان جوان در تورنمنت تایلند به خودباوری رسیدند/شمسایی روحیه جنگندگی اش را به بازیکنان منتقل کرده است/نیم فصل دوم لیگ برتر کیفیت خوبی داشت

کاپیتان سابق تیم ملی در مورد لیگ برتر و تیم ملی اظهارنظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمد طاهری کاپیتان سابق تیم ملی درباره تورنمنت تایلند و عملکرد شاگردان شمسایی گفت: تورنمنت خوبی بود چون وقتی تیم ملی پوست اندازی کرد و جوان شد نیاز به بازی تدارکاتی داریم و بعد از بازی های آسیایی و حتی قبل از آن تورنمنت های خوبی برای تیم ملی ندیده بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم جوان هست ما ضربه اش را خوردیم؛ اشتباهاتی در فینال آسیا داشتیم که اگر قبلا آن را تجربه کرده بودیم این اتفاق رخ نمی داد. در بازی های تایلند نکته خیلی مثبت ابن بود که بازیکنان جوان به خودباوری رسیدند و بازیکنانی که در جام ملت های آسیا مثل لیگ آماده نبودند در این تورنمنت خودشان را نشاند دادنذ و ثابت کردند اگر فضا را برای جوان ها باز کنیم در آینده کارآیی آنها بیشتر خواهد شد. 

طاهری به عملکرد خوب تیم ملی در فاز دفاعی و هجومی اشاره کرد و افزود: تیم ملی در کار دفاعی به انسجام لازم رسیده و کم گل خوردن ما جای امیدواری است.در فاز تهاجمی هم بچه ها به هماهنگی لازم رسیدند و بازیکنان خلاقی داریم که تاکتیک های مورد نظر را خوب پیاده کردند . نیاز داریم که بازی تدارکانی بیشتری باشد تا بیشتر با هم بازی کنند و چشم بسته همدیگر را پیدا کنند.

وی افزود: خدا را شکر که با این جوان ها ژاپن را بردیم تا هم بازیکنان جایگاه خودشان را بدانند و هم انتقام شکست در فینال آسیا را از ژاپن بگیریم.

طاهری با بیان اینکه تورنمنت تایلند کافی نیست و باید در میادین بزرگ تر و بازی های بیشتر ملی پوشان آبدبده شوند تاکید کرد: شمسایی زمانی که بازی می کرد روحیه جنگندگی و بردن را داشت و این روحیه را اکنون به خوبی به بازیکنان جوان القا می کند ولی نیاز به زمان هست و باید به کادرفنی و بازیکنان زمان داد.

وی تاکید کرد: تیم ملی هنوز ضعف هایی دارد که لازم است در بازی های تدارکاتی برطرف شود و جوانان به پختگی برسند. از سویی تنوع تاکتیکی تیم ملی خوب بود؛ چه در جریان بازی چه در دفاع پاورپلی و چه در ضربات ایستگاهی به گل رسیدیم و این نشان می دهد که تنوع تاکتیکی داریم.با این شرایط و روند آینده خوبی خواهیم داشت.

کاپیتان سابق تیم ملی در مورد لیگی که گذشت گفت: لیگ خوبی بود. نیم فصل دوم خیلی بهتر بود چه از نظر فنی و چه درخشش جوان ها .به نظرم جوان ها بیشتر به کار گرفته شدند ولی کافی نیست و نیاز داریم تا لیگ ما جوان تر شوند. تیم هایی مثل مس سونگون و گیتی پسند همچنان روی کاکل بازیکنان با تجربه و قدیمی می چرخند و خوب هم ظاهر شدند اما نیاز داریم بازیکنان جوانی باشند که کار را برای تیم دربیارند و تیم روی کاکل آنها بچرخد. بازیکنانی که بجنگند، گل بزنند، دفاع کنند، پاس گل بدهند و… نقطه ضعف لیگ این بود که پخش مستقیمی نداشت. بازی های جذابی را از از نزدیک دیدم که کاش پخش مستقیم داشت که باعث دلگرمی باشگاه ها هم شود.

گفتگو: سید حامد اردهالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.