کد خبر : 255823
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 12:40
-

مرکزیت اردوهای تیم ملی افغانستان در مشهد است

مرتضایی: گروه چهار یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام ملت‌ها است / تاکنون به کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس نباخته‌ایم

مرتضایی: گروه چهار یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام ملت‌ها است / تاکنون به کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس نباخته‌ایم

سرمربی مشهدی تیم ملی افغانستان گفت: اطمینان می‌دهم تیم ملی افغانستان یکی از تیم‌هایی خواهدبود که در جام ملت‌های فوتسال آسیا شگفتی‌ساز می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، سرمربی مشهدی تیم ملی افغانستان گفت: اطمینان می‌دهم تیم ملی افغانستان یکی از تیم‌هایی خواهدبود که در جام ملت‌های فوتسال آسیا شگفتی‌ساز می‌شود. 

 مجید مرتضایی در خصوص هم‌گروهی تیم ملی افغانستان با ایران، کویت و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیا اظهار کرد: گروهی غیرقابلی پیش‌بینی داریم. تکلیف صعود ایران مشخص است، ایران قدرت برتر آسیا و جزو ۶ تیم برتر دنیا است. پیش از قرعه‌کشی دوست داشتیم با ژاپن، تایلند و ازبکستان هم‌گروه شویم؛ چراکه احتمال پیروزیمان مقابل این تیم‌ها نسبت به ایران بیشتر بود.

وی افزود: بردن ایران خیلی سخت است. ایران به عنوان تیم صدرنشین این گروه صعود خواهدکرد. بازی با کویت و بحرین که جزو کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند قاعده و اصول خود را دارد، هرچند تاکنون به کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس نباخته‌ایم. ۳ بار با لبنان بازی کرده‌ایم و برابر این تیم ۲ برد و یک تساوی کسب کرده‌ایم. عربستان را نیز شکست داده‌ایم.

سرمربی مشهدی تیم ملی افغانستان در خصوص تقابل با تیم کویت با هدایت محمد ناظم‌الشریعه ادامه داد: به این دلیل می‌گویم که کار مقابل تیم‌هایی با هدایت مربیان ایرانی سخت است، چون مربیان ایرانی در لیگ ایران بسیار با یکدیگر بازی کرده‌ و از هم به خوبی شناخت دارند. خیلی از ترفندها و تاکتیک‌هایی که ممکن است مقابل سایر تیم‌ها استفاده کنیم و تاثیرگذار باشد، امکان دارد مقابل مربیان ایرانی جواب ندهد.

مرتضایی تصریح کرد: بحرین نیز تیم دست و پا بسته‌ای نیست. بحرین در یک دیدار دوستانه عربستان را با ۵ گل شکست داده است. بحرین نیز از یک مربی برزیلی بهره می‌برد. از همین رو می‌توان گفت که یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام ملت‌ها گروه D با تیم‌های ایران، افغانستان، کویت و بحرین است.

وی گفت: ضمن اینکه اگر به مرحله بعد صعود کنیم به احتمال فراوان به تیم ملی ژاپن برخورد کنیم که باز هم کار ما را سخت‌تر خواهد کرد، هرچند قدرت هیچ یک از این تیم‌ها به قدرت تیم ملی ایران نمی‌رسد.

مرتضایی در خصوص توقعات به وجود آمده از تیمش بابت تحولی که در تیم ملی افغانستان ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: افزایش توقعات از تیم ملی افغانستان را به فال نیک می‌گیریم. لیاقت افغانستان این بوده که در این مدت در جام ملت‌های آسیا و یا سایر تورنمنت‌های فوتسال حضور پیدا کند. ۸ سال است که تیم ملی افغانستان تلاش می‌کند به جام ملت‌های آسیا صعود کند و موفق نمی‌شود، اما خوشبختانه این اتفاق برای نخستین بار برای فوتسال این کشور رقم خورد.

وی اضافه کرد: از تیم ملی افغانستان توقعی نیست، چون این تیم تا به حال در مرحله نهایی جام ملت‌ها حضور نداشته است. ما چیزی برای از دست دادن نداریم، چون محیط جدیدی را تجربه می‌کنیم و با ۱۶ تیم برتر آسیا قرار است رقابت کنیم. هر چند از خودمان توقع بالایی داریم، اما در این مرحله توقعات از تیم ملی افغانستان بالا نیست. امیدواریم نتایج خوبی کسب کنیم و اطمینان می‌دهم که تیم ملی افغانستان یکی از تیم‌هایی باشد که در جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز باشد.

سرمربی تیم ملی افغانستان در خصوص روند آماده‌سازی تیمش گفت: احتمال دارد یک اردو در کابل و یک اردو در تایلند داشته باشیم. مذاکراتی داشته‌ایم که در چند تورنمنت خارجی حضور پیدا کنیم. به فدراسیون فوتبال افغانستان نیز برنامه داده‌ام که بتوانیم ۱۲ تا ۱۳ بازی دوستانه ملی داشته باشیم تا بتواند تیم ما را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند، اما مرکزیت اردوهای تیم ملی افغانستان در مشهد است، چراکه در این شهر کمپ خوبی داریم و از آن استفاده می‌کنیم تا بازیکنان را برای مسابقات آماده کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.