کد خبر : 256360
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 12:48
-

آخوندی: فوتسال زنان ایران هم جزء مطرح‌ترین تیم‌های آسیاست/ نمی‌دانم پشت قضیه دعوت به تیم ملی چه تفکری وجود دارد

آخوندی: فوتسال زنان ایران هم جزء مطرح‌ترین تیم‌های آسیاست/ نمی‌دانم پشت قضیه دعوت به تیم ملی چه تفکری وجود دارد

اعظم آخوندی، دروازه‌بان تیم فوتسال شاهین نطنز این روزها در ترکیب تیمش کلین‌شیت می کند و در پایان نیم‌فصل توانسته در رده دوم بهترین دروازه‌بان‌های سوپرلیگ بایستد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، اعظم آخوندی هر چند در جمع تیم قهرمان آسیا و نسل طلایی فوتسال بود اما دو سالی است با وجود عملکرد خوبی که در طول فصل از خود نشان داده اما از سوی فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی دعوت به اردوها نمی‌شود تا همچنان برای خودش یک علامت سؤال بزرگ مطرح باشد که چطور بازی کند تا اردونشین شود؟!

از شرایط تیم نظنز صحبت می‌کنی؟
۵۰ به ۵۰ هستیم. یعنی خوب مطلق نیستیم. خوب بازی می‌کنیم و چرا نتیجه نمی‌گیریم، نمی‌دانم. تلاش زیادی انجام می‌دهیم ولی گویا فوتسال آن رویش را به ما نشان داده که گل نزنی، گل می‌خوری. حتی از لحاظ آماری هم نشان می‌دهد باید ما برنده باشیم ولی بازنده شدیم. اینکه تیم نتیجه نمی‌گیرد، شرایط خوبی نیست. سعی خواهیم کرد با تمرکز و تلاش بیشتر در نیم‌فصل دوم بهتر بازی ‌کنیم تا به جایگاه واقعی‌مان برگردیم و حتی قهرمان شویم.

 مصدوم دارید؟
نه خدا را شکر. فقط بازی با آبادان بود که یک مصدوم دادیم. البته یادم رفت که بگویم از اول فصل هم فرشته کریمی را نداریم. او پیش از آغاز فصل خیلی آماده بود ولی آسیب دید و فکر می‌کنم اگر به ما اضافه شود، نتایج خیلی تغییر می‌کند.

 اردوهای تیم ملی مدتی است آغاز شده و باز هم دعوت نشدی. علت را در چه می‌بینی؟
خانم سلیمانی جدیداً در مصاحبه‌ای اعلام کرده آماده‌ترین‌ها را دعوت می‌کند و این باارزش است. امیدوارم هر بازیکنی که زحمت می‌کشد، بتواند تیم ملی را همراهی کند. فکر می‌کنم بازیکنان فوتسال خیلی با تعصب و غیرت بازی می‌کنند و مطمئناً هر کسی دعوت می‌شود، شایستگی‌اش را دارد. به هر حال تیم ملی نیاز به آماده‌ترین‌ها دارد. تنها نکته این است که سرمربی تیم ملی روی حرفش بایستد.

 در لیست فعلی اردونشینان، فرزانه توسلی و زهرا لطف‌آبادی بودند اما در لیست دوم لطف‌آبادی دعوت نشد و یکسری دروازه‌بان جوان و جدید آمدند اما در کنارشان باز فرزانه توسلی هست. علت چیست؟
واقعاً پشتش چه تفکری هست را نمی‌دانم ولی نهایتاً احترام می‌گذارم.

 شرایط تیمداری در لیگ چقدر می‌تواند تحت تأثیر تیم ملی باشد؟
من در حال حاضر تنها به این مسئله فکر می‌کنم که تیم نظنز به جایگاه اصلی‌اش برگردد. مطمئناً اتفاق‌های خوبی هم پشت‌سرش می‌افتد. در این شرایط که باشگاه‌هایی چون پیکان و سپاهان دیگر تیمداری نمی‌کنند، یک بخش خصوصی اقدام به تیمداری کرده که قابل تقدیر است. آقای عسگری مدیرعامل باشگاه نطنز در این شرایط اقتصادی حاضر شدند در فوتسال زنان سرمایه‌گذاری کنند و ما باید جواب زحمات‌شان را بدهیم. همین حمایت‌ها باعث می‌شود فوتسال مسیر خود را ادامه دهد.

 فصل جدید سوپرلیگ فوتسال چگونه است؟
الان سوپرلیگ با ۸ تیم برگزار می‌شود و خیلی از بازیکنان و مربیان بیرون مانده‌اند. فصل گذشته که مسابقات با ۱۰ تیم برگزار شد، حال و هوای دیگری داشت و با کم شدن تعداد تیم‌ها قراردادها هم تنزل پیدا کرده است.

چقدر قرارداد بازیکنان فوتبال و فوتسال با هم فرق می‌کند؟
شاید خیلی از باشگاه‌ها ۲۰ درصد روی مبالغ‌شان گذاشته باشند ولی باز فوتبالی‌ها از ما بهتر می‌گیرند. ان‌شاءا… که برای فوتسال که دو سال هم قهرمان آسیا شده بود، توجه بیشتری شود.

تأخیر در برگزاری بازی‌های داخل سالن آسیا و جام ملت‌ها چه تأثیری روی فوتسال گذاشته است؟
فوتبال به‌دلیل برگزاری جام باشگاه‌های آسیا می‌تواند اسپانسرهای بیشتری را جذب کند و به‌دنبال آن هم فدراسیون توجه بیشتری به آن می‌کند ولی فوتسال جام آسیایی ندارد و جام ملت‌های آن مدت‌هاست که برگزار نشده است. به‌دنبال آن هم اردوهای منظمی نداشته‌ایم اما با آمدن خانم منظمی باید روند توجهات بیشتر شود که به نظرم باید خود فدراسیون پیگیر این مسئله باشد که پیشنهاد برای برگزاری جام باشگاهی قاره‌کهن را به کنفدراسیون ارائه دهد.

 در سوپرلیگ جوایز برای تیم‌های اول تا سوم ندارید؟
این مورد را تا به حال نداشته و نداریم. مسئله‌ای که می‌تواند باشگاه را تشویق و ترغیب کند. یا همان قانون مالیات خودش بخشی از اسپانسرها را به سمت اسپانسری می‌کشاند. پخش مسابقات هم اثر مثبتی گذاشته است. حتی پوشش‌دهی رسانه‌ها باعث دیده شدن این اسپانسرها می‌شود که علاقه‌مندی ارگان‌ها را بیشتر می‌کند. ما الان یک برنامه تخصصی ۲۰۲۰ داریم که تنها به فوتسال مردان اختصاص دارد در صورتی که باید بدانید تیم ملی زنان ایران هم جزو مطرح‌ترین تیم‌های آسیاست و نیاز به توجه از سوی رسانه‌ها دارد.

 اوایل فصل بود که شنیده می‌شد خیلی از فوتسالی‌ها تصمیم دارند به سمت فوتبال بروند؛ چرا؟
بله، این به یک مسئله جدی تبدیل شده بود چراکه بازیکنان زیادی قرارداد نبسته بودند و خیلی غم‌انگیز بود فوتسالی که دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی را در آسیا یدک می‌کشد و ۲۰ سال در این حیطه زحمت کشیده‌اند به یکباره سمت و سوی خود را تغییر دهد. این اتفاق خیلی غم‌انگیزی است.

 مقصر اصلی این اتفاق کیست؟
فقط مقصر را نمی‌توان فدراسیون دانست. یک مجموعه‌ای در این مسئله دخیل هستند. فدراسیون می‌تواند باشگاه‌های کشور را وادار به تیمداری کند و یا با کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی کند تا بتواند تعداد بازی‌های این رشته را از آسیا فراتر کند. از سمتی هم رسانه‌ها باید توجه بیشتری به این رشته بکنند. نباید فوتسال قهرمانی را کنار بگذارید!

 نسل طلایی فوتسال در حال از بین رفتن است؟
باید از قبل زیرساخت می‌کردیم. فوتبال تیم‌های زیر۱۶، ۱۴ سال دارد ولی کاش حداقل فوتسال هم یک تیم جوانان داشت تا الان به بحران نمی‌افتادیم. تایم زیادی را از دست دادیم و حتی بازی‌های تدارکاتی زیادی نداریم. اردوها هم در فصل مسابقات می‌افتد و باشگاه‌ها به دردسر می‌افتند. این همه روزهای تابستانی را گذاشتند کنار و به میان نیم‌فصل‌ها تکیه می‌کنند. عدم برگزاری بازی‌های بین‌المللی رسمی هم عاملی شده تا نسل طلایی ما هم که اکنون سن‌شان افزایش پیدا کرده، دیگر در آینده نزدیک نتوانند به میدان بروند. همه این موارد فوتسال را دچار چالش کرده است.

 مربیان خارجی برای تیم ملی لازم است یا نه؟
این سؤالی است که نمی‌توان راحت به آن پاسخ داد. تنها امیدوارم یک مربی مرد در کنار کادر فنی باشد.

 دو سال، زمان کمی نیست که به اردو دعوت نمی‌شوی، ناراحت نیستی؟
اتفاقاً در نیم‌فصل هم جزو لیست بهترین دروازه‌بان فصل و نیم‌فصل بودم. من تمام تلاشم را می‌کنم. اگر دعوتم کنند، تمام سعی‌ام را برای کمک به تیم ملی می‌کنم. باید بدانید گلری نسبت به بازیکن خیلی فرق می‌کند. هر قدر تجربه دروازه‌بان بیشتر باشد، بهتر می‌تواند در بازی‌ها میدانداری کند. اوج سن گلری از ۳۰ سال به بالاست. به هر حال تلاش می‌کنم و ان‌شاءا… خدا جواب آن را می‌دهد.

صحبت پایانی؟
باید تشکر ویژه‌ای از شاهین نطنز، هتل قصر جهان و آقای عسگری کنم که این مجموعه را حمایت می‌کنند؛ آن هم در جایی که فوتسال مورد توجه خیلی‌ها نیست. همچنین کادر فنی که برای هدایت تیم خیلی تلاش می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.