کد خبر : 259312
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 9:31
-

شمسایی: گروکشی؟ این بازیکنان به واسطه حضور در تیم ملی لژیونر شدند/آدم‌هایی که درکنار قرار دارند دائم مصاحبه می‌کنند

شمسایی: گروکشی؟ این بازیکنان به واسطه حضور در تیم ملی لژیونر شدند/آدم‌هایی که درکنار قرار دارند دائم مصاحبه می‌کنند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: سازمان نظام وظیفه به واسطه حضور این بازیکنان در تیم ملی، برای آن ها مجوز خروج صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی در مورد حضور لژیونرهای تیم ملی فوتسال برای حضور در جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ اظهار داشت: صحبت‌هایی که در مورد لژیونرها مطرح شده مربوط به امروز  و یا دیروز نیست و هر چه به مسابقات آسیایی نزدیک می‌شویم هیجانات بیشتر می‌‌‌شود.

از همان اول زنگ خطر را به صدا درآوردم

وی گفت : اجازه بدهید به چند مورد اشاره کنم، تقریبا ۸ یا ۹ ماه پیش اعلام شد که بازی‌های آسیایی قرار است در فروردین برگزار شود. دقیقا یک هفته بعد از ماه رمضان این مسابقات آغاز می‌شود و طبق اعلام AFC  یکی از دلایل آن کشورهای اسلامی و عربی بوده که جام ملتها خارج از فیفا دی قرار گرفت. من  همان موقع زنگ خطر را به صدا درآوردم.

آدم‌هایی که درکنار قرار دارند دائم مصاحبه می‌کنند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: من می‌دانستم این موضوع برای ما مشکل ساز و به ضرر تیم ملی است. هر از چندگاهی وقتی یاد این موضوع می‌افتادم با رسانه‌‌‌ها صحبت می‌کردم. تا به امروز که در بهمن ماه قرار داریم و ۲ ماه دیگر جام ملت‌‌ها و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ را در پیش داریم. در حال حاضر مصاحبه‌های زیادی آدم‌هایی که در کنار قرار دارند انجام می‌‌دهند.

برای من نام ایران و بالا بردن پرچم کشورم اهمیت دارد

وی ادامه داد: موضوعی که برای من اهمیت دارد نام ایران و بالا بردن پرچم کشورم است. من به چند نکته اشاره می‌کنم. مگر می‌شود بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند و نزدیک به ۲ سال با یکدیگر کار کردیم و با اخلاق، رفتار کردار مباحث تاکتیکی یکدیگر آگاه شدیم، حالا نباید از  آن بازیکن استفاده کنیم؟ دوستانی که مشورت می‌‌دهند سوالی دارم بازیکنانی که در تیم ملی دیده شدند و به واسطه این تیم  لژیونر شدند، آیا کشورش این حق را ندارد از آنها استفاده کند؟  آیا خرجی که برای تک تک بازیکنان در کشور انجام شده نباید تیم ملی از آن بهره ببرد آن‌ هم در جایی که می شود از آنها استفاده کرد؟

مگر می‌شود از بازیکنی که کشور برایش هزینه کرده استفاده نکنیم؟

وی افزود: من به آقاپور، عباسی و اولاد قباد که سرباز هستند قبلا گفتم با باشگاه ها صحبت کنید. طیبی آدم حرفه‌ای و دوره دیده‌ای است. خودش می‌داند چکار کند. بحث من ۳ لژیونر دیگر است. آنها نمی‌‌‌‌‌توانستند از ایران خارج شوند آنها سربازند و به خاطر اینکه ملی پوش بودند سازمان نظام وظیفه برای آنها مجوز ۳ ماهه خروج صادر کرده است.

این بازیکنان به واسطه حضور در تیم ملی لژیونر و دیده شدند

شمسایی گفت: در یکی از سایت‌ها دیدم،  نوشته بودند گروکشی فدراسیون فوتبال، ما چه گروکشی داریم. بارها به ۳ ملی پوش لژیونر گفتیم خودتان با باشگاه رایزنی کنید. در حال حاضر فوتبال جام ملت‌های آسیا خارج از فیفا دی در حال برگزاری است. بازیکنان لژیونری مثل جهانبخش، طارمی، سردار و حسینی که در تیم ملی حاضرند و یا جام ملت های آفریقا که تمام بازیکنان بزرگ دنیا مثل محمد صلاح و…که در لیگ انگلیس بازی می‌کنند نباید برای کشورهایشان از آنها استفاده کنند.

فوتسال متعلق به وحید شمسایی نیست، متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است

شمسایی گفت: چرا حالا که به فوتسال رسید ما آدم بده می‌شویم. آنها آدم خوب؟ واقعا خیلی زشت است. این فوتسال برای این کشور  و ۸۰ میلیون آدم است. نه برای وحید شمسایی نه برای کسانی که خارج از گود نشستند نظر می‌دهند. برای من نام ایران و سربلندی آن  مطرح است و من آن را با هیچ چیزی عوض نخواهم کرد و بازیکنان باید برای این مردم که در شرایط سخت قرار دارند تمام سعی تلاش خود را بکنند تا دل آنها شاد شود. البته در تمامی رشته‌ها به خصوص فوتسال باید اینگونه باشند.

 نظام وظیفه به واسطه اینکه بازیکنان ملی پوش هستند مجوز خروج صادر کرد

وی افزود: من خودم چند ماه پیش با مربیان اسپانیایی صحبت کردم  و مربی پالما مجددا همین حرف‌های قبلی را زدم. در حال حاضر یکی از دوستان، رابط من با باشگاه اسپانیا است و به دنبال حل این موضوع هستیم. به خوبی می‌دانم حوزه نظام وظیفه به واسطه مسوولین عالی رتبه‌اش به خاطر اینکه این بازیکنان در تیم ملی حضور دارند مجوز خروج ۳ ماهه صادر کردند چرا نباید تیم ملی در شرایط ایده آل از این ۴ لژیونر استفاده کند. آنها به تمرین می‌آیند و شرایط خود را به بهترین نحو در کنار دیگر بازیکنان لیگ که به تیم ملی دعوت شدند نشان می‌دهند و در آخر هم از آنها در مسابقات آسیایی استفاده می‌‌‌‌کنیم.

شمسایی ادامه داد: کادر فنی دیگر مثل تورنمنت‌های گذشته نمی‌‌تواند ۱۸ نفر را به نوبت به اردو دعوت کند. ما به اندازه توان خود بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. در ابتدا  ۲۵ نفر به اردو دعوت می‌شوند و بعد تعدادی دیگر و در نهایت ۱۴ نفر اصلی خود را انتخاب می‌کنیم. در همین جا از تاج ریاست فدراسیون فوتبال، اصولی ریاست کمیته فوتسال و کریمیان سرپرست تیم که همگی در تلاشند مشکل لژیونرها را  به طریقی حل کنند تشکر می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.