کد خبر : 265900
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 10:08
-

شش بازی درجه یک می خواهیم

شمسایی: ضعف های دفاعی را قبول دارم/ با این تفکر وارد جام جهانی نمی شویم/ فوتسال روز دنیا نتیجه می خواهد/ قهرمان نمی شدیم خودم می رفتم

شمسایی: ضعف های دفاعی را قبول دارم/ با این تفکر وارد جام جهانی نمی شویم/ فوتسال روز دنیا نتیجه می خواهد/ قهرمان نمی شدیم خودم می رفتم

سرمربی تیم ملی فوتسال در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال از جام ملت های آسیا گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال در مورد قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا گفت: تفاوتی که این دوره با دوره قبل داشت اختلاف نزدیک تیم ها بود.در دوره قبل ما به جز بازی فینال سایر دیدارها را با بردهای پرگل پشت سر گذاشتیم اما در بازی فینال به ژاپن باختیم. آن زمان عیب یابی کردیم و دیدیم که فوتسال روز دنیا نتیجه گراست. سیستم تیم را طوری برنامه ریزی می کنند که ببرند حالا چه با دفاع کردن چه با تاکتیک های دیگر.به نظرم دوره ای که تیم ها با اختلاف زیادی به پیروزی می رسیدند تمام شد.

اتفاقات بازی با بحرین تقصیر خودمان بود

خودمان بحرین را دست کم گرفتیم و تقصیر خودمان بود. اصلا تصور نمی کردیم این تیم برای ما دردسر ایجاد کند به همین دلیل بازیکنان هم با حس برنده بودن وارد زمین شدند.البته ما در همین بازی موقعیت های بسیار زیادی داشتیم اما بحرین ۴ توپ روی دروازه ما آورد که سه تای آن گل شد. در نیمه دوم این بازی کار را برگرداندیم. البته اگر به آمار نگاه کنید در همه بازی ها نیمه دوم بهتری داشتیم.

کار ازبک ها را برای اولین بار می دیدم

این نکته را بگویم که ازبکستان تیم بسیار قدرتمندی است. لوپز تنها هفت هشت ماه در این تیم بوده و آنها را متحول کرده است اما در نشست خبری بعد از بازی با ازبکستان هم گفتم که از حرکت این تیم تعجب کردم.آنها بیش از ۱۵ بار در بازی خودشان را به زمین انداختند.این چیزها در فوتسال جایی ندارد. در همین شرایط ما بالای ۱۵ موقعیت صددرصد گل مقابل ازبکستان را از دست دادیم.اینکه بتوانی این همه موقعیت خلق کنی اتفاق مثبتی است اما وقتی به گل تبدیل نمی شوند استرس زا می شود و شرایط بازی را متقاوت می کند.

بچه ها عاشق محیط بازی با تایلند بودند

یکی از دلایلی که بازی بسیار خوبی مقابل تایلند داشتیم جو ورزشگاه بود. بازیکنان به این جو عادت داشتند و اصلا عاشق بازی در این شرایط بودند. در جلسه فنی قبل از بازی گفتم که ماحسرت فینال دوره قبل را می خوریم و نباید این حسرت تکرار شود. در دوره قبل مقابل ژاپن مالکیت توپ ۸۳ به ۱۷ به سود ما بود اما این بار منطقی بازی کردیم و با صبر زیاد و نه عجول بودن برای پیروزی برنامه ریزی کردیم.

تیم ها به کارهای دفاعی و فیزیکی روی آورده اند

نکته مهم در این دوره تقویت کارهای فیزیکی و دفاعی بود. تیم ها روی این دو مهم کار کردند. دلیل برتری قرقیزستان بر ژاپن و توقف آنها مقابل تاجیکستان همین مسائل بدنی بود.در مورد دفاع تیم خودمان بحث هم دارم. ما با این تفکری که وارد بازی های آسیایی شدیم در جام جهانی به میدان نمی رویم. اینجا فاز ما هجومی است و همه از ما بازی هجومی می خواهند اما در جام جهانی باید بیشتر تفکرات دفاعی داشته باشیم.هم ضعف های دفاعی و هم ضعف در برگشت به عقب ها را قبول دارم. باید روی آن کار کنیم و برای جام جهانی تغییر تفکر بدهیم.

تاثیر حسن زاده و سنگ سفیدی بیش از مسائل فنی بود

در دوره قبل چند بازیکن داشتیم که اولین آسیایی خود را تجربه می کردند و در این دوره هم چند بازیکن برای اولین بار این میدان را تجربه می کردند. این ۱۴ نفر ماحصل ۲۸ بازیکنی بودند که در تورنمنت های مختلف برای ما به میدان رفتند.در دوره پیش اصغر حسن زاده با ما نبود و سنگ سفیدی هم پیش از مسابقات مصدوم شد. دوره پیش حسین طیبی کاپیتان بود که فوق العاده کار کرد و این دوره به دلیل مصدومیت غایب بزرگ ما بود ما اصغر و محمدرضا فوق العاده بودند. ورای تاثیر فنی که در تیم داشتند بودنشان مهم بود و تاثیری که روی جوان ترها گذاشتند بی نظیر بود.

قهرمان نمی شدیم خودم می رفتم

قراردادم آخر اسفند به پایان رسید. خود فدراسیون می خواست قرارداد را تمدید کند اما گفتم اجازه بدهید بعد از جام ملت های آسیا.اگر تیم نتیجه نمی گرفت و قهرمان نمی شدیم خودم می رفتم اما اگر قهرمان شدیم بنشینیم و مذاکره کنیم. برای جام جهانی شرایط فرق می کند.تیم بازی های بزرگ می خواهد. باید تدارک خوبی داشته باشیم اما فعلا چون قراردادی ندارم چیزی نمی گویم.من هرچه دارم از فوتسال است و ما همه یک خانواده هستیم.خودم نمی خواستم قرارداد نداشتنم اعلام شود و مسائلی هم هست که به امانت می ماند اما دست فدراسیون برای ادامه همکاری یا قطع همکاری باز است.

آویزان کسی نبودم

همیشه این را گفته ام که مدیون فوتسال هستم و این قهرمانی ادای دینی به فوتسال بود.نه به جایی آویزان هستم نه رابطه بازی را بلدم.قرارداد ندارم گرچه وزیر ورزش هم لطف کردند و هم به بازی فینال آمدند و هم به اردوی قبل از اعزام و تاکید داشتند که کارهای قرارداد انجام شود. انصافا چیزی کم و کسر نداشتیم. اگر بود می گفتم البته که برای جام ملت های آسیا. حساب جام جهانی فرق می کند.باید تفکرات تغییر کندو جهانی فکر کنیم.شاید الان رفتنم موثر باشد اما اجازه بدهیم قراردادم تمدید شود بعد برنامه ریزی کنیم.اما آنچه مشخص است پنج شش تا بازی درجه یک می خواهیم و منابع مالی و پشتیبانی قوی.دو سال پیش بحث اضافه شدن مربی خارجی را مطرح کردم اما الان می بینم اکیپ خوبی داریم و نیازی نیست.

ادعایی ندارم

من نه ادعایی در مربیگری دارم و نه می گویم بهترینم. تا زمانی که باشم تلاش می کنم تیم و فوتسال نتیجه بگیرد.از همه مردم ممنونم که دعاگوی ما بودند. از مقامات کشوری از جمله دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری ،مجلس، وزیر امور خارجه، از فوتبالیست ها و ورزشکارانی که لطف داشتند و از هنرمندان عزیز. البته که حساب فوتسالی ها جداست و از همه باشگاه ها تشکر می کنم که در بازیکن سازی برای تیم ملی نقش مهمی داشتند. از باشگاه سفیر گفتمان که از روز اول بازی ها از تیم ملی حمایت کرد و از مدیرعامل آن آقای فائقی تشکر می کنم . سایر باشگاه ها هم حمایت کردند و از همه ممنونم. امیدوارم با یک فضای خوب وارد جام جهانی شویم و قدرت فوتسال ایران را در این رقابت ها نیز به رخ بکشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

زیبا چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

این قهرمانی خفیف کم از باخت ندارد. انقدر ۵ بازی اول نتایج ضعیف و بازی ها در هم ریخته بود فینال را ندیدم و لذتی هم ازین مثلا قهرمانی تان نبردم خیلی های دیگر هم مثل من. اختلاف ما با بحرین دو گله؟ حالا بگذریم گندی بود که زده شد. گند اصلی را مهدی تاج زده. در کامنت قبل هم گفتم: باید مسابقات فوتسال مردان و زنان، باشگاهی مردان و زنان، و زیر ۲۰ سال مردان و زنان (یعنی ۶ رقابت فوتسال) هر سال برگزار بشه. لطفا این قضییه را این بار کششش دهید. ول نکنید. از بیانیه و شکواییه کتبی و هماهنگی با سایتها و کشورهای مطرح فوتسال. فوتسال چه کم از ساحلی داره که جام جهانیش دو سال یکبار؟ آسیایی امیدوار بودم بعد این رشد تیمها یکسال یبار بشه که کرده چهارسال یبار. این مرگ فوتساله. الان از قهرمانی در آسیا و صدتا تحلیل جام جهانی پیشرو این مساله مهمتره. مشمول زمان و فراموشی و بی خیالی میشه. مثلا آقای گلی شمسایی که عقده ای ها نذاشتن ده تا گل بزنه از فالکائو رد بشه. مشمول زمان و فراموشی شد. اینجا کوتاه نیایید.

پویا چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

من که شک دارم میرفتی قهرمانم نمیشدی. حالا هم که به فاصله ی پنالتی که بازیکن حریف خراب کرد قهرمان شدی. اگه دلسوز فوتسال هستی برو . فعلا کمک مربی ی مربی بینالمللی بمون تا تجربه کسب کنی

ایران پرست پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

بازیکنان تیم ملی از نظر تکنیکی خیلی افتضاح بودند،مقابل ازبکستان چند بار دریبل خوردن و تیم گل خورد،ولی هیچ بازیکن ایرانی نتونست دریبل بزنه و موقعیت خلق کنه

حق شناس جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

آقای شمسایی درحدآسیا است برای جام جهانی مربی خارجی خ.وب بهتراست