کد خبر : 5958
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 14:47
-

شمس؛مدیر فنی ، شمسایی ؛سرمربی/ خسوس به روز نیست!

شمس؛مدیر فنی ، شمسایی ؛سرمربی/ خسوس به روز نیست!
رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال حاکم نبودن تفکر حرفه‌ای و آماده نبودن بازیکنان از نظر روحی و روانی را دلیل ناکامی تیم ملی در کسب قهرانی سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا عنوان کرد.

رئیس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال حاکم نبودن تفکر حرفه‌ای و آماده نبودن بازیکنان از نظر روحی و روانی را دلیل ناکامی تیم ملی در کسب قهرانی سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، صادق درودگر ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من تیم ملی برای مسابقات ویتنام از نظر روحی و روانی آمادگی لازم را نداشت و کادر فنی نتوانستند تیم را در شرایط روحی مناسبی قرار دهند به طوری که در بازی فینال با ژاپن بازیکنان دچار استرس شده بودند.

درودگر اضافه کرد: باید اذعان کرد در مسابقات قهرمانی آسیا به جز دیدار با تایلند و ژاپن سایر بازی‌ها جنبه تشریفاتی دارد چراکه فوتسال ایران در آسیا رقیب ندارد، اما اینکه نمی‌توانیم مقابل ژاپن بازی قابل قبولی ارائه کنیم؛ این امر به عملکرد کادر فنی بر می‌گردد که نتوانست تیم را برای این مسابقه از نظر روحی و روانی آماده کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کنار گذاشتن برخی از بازیکنان با تجربه نیز بار تجربی تیم را کاهش داده بود، اضافه کرد: بازیکنانی نظیر محمد کشاورز و نظری می‌توانستند در این مسابقات به تیم ما کمک کنند، اما به دلیل اینکه برنامه خاصی برای حمله نداشتیم هر چه از زمان بازی گذشت تنها انرژی بچه‌ها تحلیل می‌رفت و مربی هم نمی‌توانست تاثیری در جریان بازی داشته باشد.

درودگر تاکید کرد: در واقع من تیم ملی را فاقد رهبری مدبرانه دیدم که تفکر حرفه ای بر آن حاکم نبود. آقایان می‌گویند تیم را جوانگرایی کرده‌ایم در حالی‌که چنین استراتژی در تیم ندیده‌ام. خود من در امر جوانگرایی پیش‌رو بودم. زمانی که جوراندیرو به من گفت بازیکنان شما ۳ کیلومتر کمتر از برزیل و اسپانیا و روسیه دوندگی دارند و باید تیم را جوان کنیم آن زمان من تیم را برای جام‌جهانی جوان کردم و خوشبختانه نتیجه هم گرفتیم، اما امروز این استراتژی در تیم ملی دیده نمی‌شود.

درودگر با بیان اینکه هر زمان پای غرور و تفکر به میان بیاید آسیب آن به تیم کشورمان می‌رسد، تصریح کرد: زمانی که خسوس بازیکنان با تجربه تیم ملی را کنار می‌گذارد، طبیعی است در بازی‌های مهمی مثل بازی با ژاپن نتوانیم کارآیی لازم را داشته باشیم.

رئیس پیشین کمیته فوتسال شکست تیم ملی در ضربات پنالتی را حاصل نداشتن شرایط روحی مناسب عنوان کرد و افزود: ما پنالتی‌زن‌های خوبی نظیر حسن‌زاده و طاهری داشتیم اما آنها فوق‌العاده استرس داشتند و حتی نمی‌توانستند دروازه را درست هدف بگیرند، در حالی‌که ضربات طاهری را حتی نمی‌شود دید چه برسد به آن‌که بتوان آن را گرفت!

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی نیاز به تغییر کادر فنی دارد و این امر اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: به اعتقاد من خسوس به دلیل اینکه مدتی از فوتسال دور بوده، مربی به روزی نیست و از سطح فوتسال ما پایین‌تر است و در مسابقات ویتنام هم نشان داد با او نمی‌توان بیش از پیشرفت کرد.

درودگر با بیان اینکه باید تیم ملی را به گروه مربیان بسپاریم و به دنبال کادرسازی در تیم ملی باشیم، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مربیانی نظیر شمس و شمسایی در کنار خوراکچی و ابطحی می‌توانند در این شرایط به تیم ملی کمک کنند. به نظرم مربیان وطنی دانش و علم لازم برای کمک به تیم ملی را دارند و پیش از این مربیانی نظیر حسین شمس این را ثابت کرده‌اند و ما باید از تمام پتانسیل کشور برای اوج‌گیری دوباره فوتسال ایران و نمایش خوب در جام‌جهانی استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: وحید شمسایی در کنار مربیان بزرگی نظیر حسین شمس به عنوان مدیر فنی می‌تواند بهترین ترکیب برای هدایت تیم ملی باشد.
منبع:ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فرهاد یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

حتما خودتم بشی رییس کمیته فوتسال برو بابا سیاه کار تو فقط فکر منافع خودت هستی هنوز اون آبرو ریزیت که دست روی بازیکن بلند کردی یادمون نرفته شمسایی رو کاری ندارم ولی تو با شمس امتحانتون پس دادین اونم چه امتحانی قضاوت با مردم ……………..

علی یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

احسنت.یه نفر پیدا شد یه حرف حسابی بزنه

ali یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

آقای دورگر این چه تحلیلی است که میدی دیگران مگر بیکار نشتن ومنتظر ما ممونند آن موموقعی که شما وآقای دشمس مربی بودن فوتسا در آسیا درحال شکل گرفتن بود حالا اگر شما بیایید سخت باید کارکنید واول از همه باید ساختا رگمیته فوتسالباید ارتقائ یابد ومسائل دیگه حل گردد وگرنه دردی دعوا نخواهد شد دیگه خبری را عرض کنم کهآقای شمسایی تیم ش وانتخاب کردی ومدیریت یک تیم لیگ برتری را گرفته ومشغول بکار شده

نام ... یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

چه ربطی داره؟

نام ... یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

در فوتسالی که همه کارهاش رو لج ولجبازی باشه چه انتظاری داریم

نام ... یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

دیگه فوتسال هم مثل فوتبال شد هی شمسو نبرن ها

سعید امیری یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱

انقد استرس بازی داشتم تو دقایق اخر که نگووووو
آخه واسه چییییی
یه تاکتیک رو که همه دستمون رو خونده بودن
غرور سرمربی نزاشت اینم نتیجه اش
دیدیم قبلن که وقتی گل رو میزدیم تیم های حریف باز میشدن
افسوس هم فایده نداره

سعید یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

واقعا تحلیل بسیار خوبی دادید من دقیقا با نقطه نظرات شما موافقم باید دقیقا با یک عزم ملی و استفاده از دانش بالای مربیان ایرانی و ترکیب شمسایی شمس و خوراکچی که همه تجربه ملی دارند و در لیگ هم خوب کار کردند اوج بگیریم

علي یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

پروفسرتاکتیک حمیدخان شاندیزی باید مربی تیم ملی بشه

نام ... یکشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

من با نظر استاد درودگر کاملاً موافقم …

نام دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰:۳۸

خجات کشیدی بگی من هم رییس کمیته فوتسال بشم؟؟ خسوس بی سواد شد و وحید شمساایی پروفسور شد؟؟وحید شمسایی به درد سر مربیگری تیم ملی نمی خوره که آخه در حد و اندازه های این کار نیست!! این تیم فقط حسین شمس رو میخواهد والسلام

نام ... دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

چون وحید شمسایی آقای گل جهان اسمش رابرت یا استیو یا…. نیست پس به درد فوتسال نمی خوره .وحید جان بهتره اول بری اسمتو خارجکی بذاری تا ملت قبولت داشته باشن…

نام سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

فقط حاج حسین شمس واالسلام !!!

نام چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

بابا این درودگر مگر مدیر عامل ملوان نبود؟؟ پس تو فوتسال چی میگه؟؟؟ بابا برو دنبال فوتبال خودت چی از این فوتسال میخواهی؟؟؟ ملوان رو بدبخت کردی کافی نیست؟؟؟

امید سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۹:۲۸

درودگر یک بار نشون داده کار بلده .شما حقتون یکی مثل افتخاری که هیچی حالیش نیست

نام شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

تو راست میگی یه جوری اون کاظم محمدی رو زد که همه تو جهان فهمیدند کار رو بلده!!!! آبروی فوتسال ایران رفت