کد خبر : 9867
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1393 - 12:15
دسته‌بندی نشده
-

مرتضایی : تیم ملی ضرر زیادی به فرش‌آرا رساند /نوع داوری برای یک تیم تازه وارد با تیمی با سابقه خیلی متفاوت است!

مرتضایی : تیم ملی ضرر زیادی به فرش‌آرا رساند /نوع داوری برای یک تیم تازه وارد با تیمی با سابقه خیلی متفاوت است!
سرمربي تيم فوتسال فرش‌آراي مشهد گفت: به جز 2 تا 3 ديدار حساسي كه كميته داوران فدراسيون اقدام به چينش داوران مي‌كند باقي ديدارها از سوي ديگر داوران انتخاب مي‌شود .

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد گفت: خوشبختانه امسال دارای بازیکنان توانمندی هستیم که با توجه به تاکتیک‌های خاص آن‌ها موقعیت‌های زیادی نیز در گل‌زنی به وجود آمد و با توجه به اینکه حفاری نیز یکی از تیم‌های خوب لیگ امسال است توانستیم بازی خوب و راضی‌کننده‌ای را از خود نشان دهیم.

مرتضایی با بیان اینکه باید دو دیدار مقابل ساری و اهواز را به پیروزی می‌رسیدیم تصریح کرد: با وجود اینکه در تمامی این دیدارها بازی‌های خیلی خوبی را بازیکنانم به نمایش گذاشتند ولی توقع ما این بود که پیروز از زمین بیرون بیاییم و از دو دیدار ۴ امتیاز را از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد افزود: براساس برنامه‌های پیش از شروع فصل باید بهتر از این ظاهر می‌شدیم در واقع نوع و شکل بازی تیم فرش آرا در تمامی این دیدارها از حریف بهتر بوده است و اگر در امر گل‌زنی به خود باوری برسیم می‌توانیم جایگاه بهتری را در جدول کسب کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع زمان می‌برد تا بازیکنان سکونشینی و بالانشینی در جدول را باور کنند و اگر به این باور برسیم قطعا جزو چهار تیم برتر لیگ خواهیم بود.

مرتضایی همچنین در خصوص دیدار هفته آینده خود در مشهد گفت: روز شنبه ۵ مهر ماه مقابل مقاومت البرز به میدان خواهیم رفت و با اینکه تیم جوانی است بازی خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و نباید آن را دست کم بگیریم که قطعا تیم فرش آرا نیز برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رود.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد در خصوص بازیکنان محروم و یا مصدوم خود نیز اظهار کرد: متاسفانه کاری که تیم ملی انجام داد ضرر زیادی به تیم فرش‌آرا رساند و در دیداری که در زمان بدن‌سازی و آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در لیگ به اصرار مربیان تیم ملی مقابل دبیری تبریز برگزار شد قدرت بهادری از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی مزمن شد.

وی ادامه داد: بهادری یکی از بهترین بازیکنان تیم ماست که متاسفانه در این دیدار دچار آسیب شده و ۵۰ درصد کارآیی خود را از دست داد به طوری که در یکی از دیدارها جزء ۱۲ بازیکن اصلی حضور نداشت و در دیدارهای دیگر نیز با وجود مصدومیت در زمین ظاهر شد ولی حتی نتوانست یکی از شوت‌های معروف خود را بزند و حداقل باید از ابتدای فصل چهار گل برای تیم فرش آرا به ثمر می‌رساند.

مرتضایی تصریح کرد: برای بهبود مصدومیت وی حداقل نیاز به یک ماه استراحت است که امیدواریم با گذشت این زمان بهادری نیز به کمک فرش‌آرا بیاید اما چیزی که خوشبختانه وجود دارد این است که در زمینه بازیکن هیچ مشکلی نداریم زیرا در صورت مصدومیت هر بازیکن می‌توانیم بازیکن جانشینی داشته باشیم و در واقع می‌توان گفت هیچ بازیکن ضعیفی در تیم فرش‌آرا وجود ندارد.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد همچنین در خصوص وضعیت داوری فوتسال کشور در چند هفته گذشته عنوان کرد: تا به اینجای کار داوری شبیه سال‌های قبل بوده است نمی‌توان گفت جهت دار است ولی یکسری رفاقت‌ها، دوستی‌ها و ارزشگذاری برای بعضی از تیم‌ها از سوی برخی داوران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال نوع داوری مقابل یک تیم تازه وارد با تیمی که سال‌ها در لیگ بوده و سابقه قهرمانی دارد خیلی متفاوت است.

مرتضایی افزود: نام تیم و یا شهر محل بازی نباید تاثیرگذار در روند داوری مسابقات باشد ولی متاسفانه چنین چیزی در داوری‌های ما قابل مشاهده است به طوری که در بازی‌ اخیر مقابل حفاری نیمه اول دیدار شکل داوری پیشبرد بازی را از دسترس ما خارج کرد و سوت‌های بی‌دلیل وی موقعیت‌ها را از ما گرفت.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد با بیان اینکه چیزی نزدیک به ۸۰ فیلم از مسابقات فصل‌های گذشته را بازنگری کردیم؛ اظهار کرد: یک سری چیزهایی در فیلم‌ها دیده می‌شود که در واقع سریالی است و آن این است که بعضی داوران بنا به دلایل شخصی و یا تصمیمات فدراسیون تنها در شهرها و دیدارهای خاصی حضور دارند. به عنوان مثال اگر هر تیمی به اصفهان برود آن داور مشخص در زمین سوت خواهد زد.

وی عنوان کرد: حتی داوری وجود دارد که تا به حال به مشهد نیامده است. در حال حاضر ۲ یا ۳ داور خیلی خوب فوتسال هستند که تا به حال در مشهد سوت نزده‌اند این درحالی است که با توجه به بازی‌های حساسی که در مشهد برگزار می‌شود از فدراسیون خواسته‌ایم تا دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مرتضایی با بیان اینکه چیدمان داوری مسابقات باید از سوی کمیته داوران ابلاغ شود گفت: به جز ۲ تا ۳ دیدار حساسی که کمیته داوران فدراسیون اقدام به چینش داوران می‌کند باقی دیدارها از سوی دیگر داوران انتخاب می‌شود البته به قطعیت چنین موضوعی اشاره نمی‌کنم ولی براساس فیلم‌های بازی‌ها می‌توان به چنین برداشتی رسید و داوران براساس علایق خود بازی‌ها را انتخاب می‌کنند.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد در خصوص تیم فردوسی مشهد دیگر نماینده استان در لیگ برتر فوتسال نیز تصریح کرد: تیم فردوسی نیز با تمرینات و تفکرات خاص خود به میدان می‌رود و تلاش آنها قابل تقدیر است و شاهد هستیم که علاوه بر تلاش فردوسی برای حفظ سهمیه تا به اینجای کار توانسته جزو تیم‌های موفق نیز باشد.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند که فردوسی تجربه کافی را ندارد و اولین سال حضور خود را در لیگ برتر را تجربه می‌کند ولی باید این را مدنظر بگیریم که بازیکنان آن‌ها سال اولی نیستند.

مرتضایی افزود: خوشبختانه حدود ۸ بازیکن این تیم سابقه حضور در لیگ برتر را داشته و کمک فوق‌العاده زیادی به این تیم می‌کند و هر چه زمان نیز بگذرد بهتر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.